اخبار و رویدادهای روز انیمیشن و CG

در بخش اخبار سایت پرشین انیمیشن آخرین خبرهای مربوط به دنیای انیمیشن و نرم افزارهای سی جی را دنبال کرده و بروز باشید

معرفی Cascadeur Mobile

معرفی Cascadeur Mobile

معرفی Cascadeur Mobile: نرم‌افزاری برای انیمیشن‌سازی حرفه‌ای در دستگاه‌های موبایل شرکت Nekki به تازگی نسخه موبایلی نرم‌افزار پرطرفدار Cascadeur را برای دستگاه‌های موبایل عرضه کرده است. این نرم‌افزار قدرتمند، با استفاده از هوش مصنوعی، به انیمیشن‌سازان امکان می‌دهد به سادگی کاراکترهای سه‌بعدی را بر روی موبایل‌هایی مانند آیفون و آیپد انیمیشن‌سازی کنند. سپس، کاربران می‌توانند این انیمیشن‌ها را برای بهینه‌سازی بیشتر به نسخه دسکتاپ نرم‌افزار منتقل کنند تا تغییرات و اصلاحات لازم را انجام دهند و خروجی نهایی با کیفیت‌تری

ادامه مطلب »
درباره unreal engine 5.5

unreal engine 5.5 منتشر شد

شرکت Epic Games نسخه 5.5 از Unreal Engine را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و بهبودهای کلیدی منتشر کرده است. این نسخه، ابزارهای پیشرفته‌ای را برای انیمیشن‌سازی، تولید محتوا، و ایجاد جلوه‌های بصری واقع‌گرایانه ارائه می‌دهد. قابلیت‌های جدید، از جمله بهبودهای چشمگیر در عملکرد موتور و پشتیبانی بهتر از کارهای پیچیده در زمان واقعی (Real Time)، امکانات گسترده‌ای را برای انیماتورها، توسعه‌دهندگان بازی و استودیوهای فیلم‌سازی فراهم کرده است. Unreal Engine 5.5، با ارتقاء ابزارهای رندرینگ و شبیه‌سازی، خلاقیت و

ادامه مطلب »
شرکت Maxon نسخه جدید ZBrush برای iPad 2025.1 را منتشر کرده است

شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد

شرکت Maxon اخیراً نسخه 2025.1 نرم‌افزار ZBrush برای iPad را منتشر کرده است؛ این نسخه، اولین به‌روزرسانی از نسخه تبلتی این نرم‌افزار معروف مدلسازی دیجیتال است که در صنعت انیمیشن و آموزش انیمیشن سازی جایگاه ویژه‌ای دارد. نسخه جدید ZBrush قابلیت‌های بسیاری از نسخه دسکتاپ را به نسخه iPad اضافه کرده است تا کاربران بتوانند تجربه‌ای کامل از این نرم‌افزار محبوب را در تبلت خود داشته باشند. ویژگی‌های جدید ZBrush برای iPad نسخه جدید ZBrush برای iPad ابزارهای بیشتری از

ادامه مطلب »
نرم افزار Unity 6 منتشر شد

نرم افزار Unity 6 منتشر شد

یونیتی نسخه ۶ را منتشر کرده است که جدیدترین نسخه پشتیبانی بلندمدت (LTS) از موتور بازی‌سازی و رندر زمان واقعی (ریل تایم) آن محسوب می‌شود. این نسخه تمام ویژگی‌های جدیدی که در سه به‌روزرسانی قبلی – Unity 2023.1، Unity 2023.2 و نسخه پیش‌نمایش Unity 6 – اضافه شده بود را یکجا گردآوری کرده و برای مدت زمان طولانی‌تری نسبت به نسخه‌های LTS قبلی، پشتیبانی فعال دریافت خواهد کرد. از جمله تغییرات مهم برای هنرمندان CG می‌توان به بهبود رندر آب،

ادامه مطلب »
ویژگی های جدید نرم افزار maya 2025.3

ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3

شرکت Autodesk به تازگی نسخه جدید نرم‌افزار مایا 2025.3 را منتشر کرده است. در این مطلب از سایت پرشین انیمیشن، به بررسی ویژگی‌های جدید این نسخه از نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی و انیمیشن سازی مایا می‌پردازیم. این به‌روزرسانی با بازطراحی الگوریتم بولین (Boolean)، قابلیت مدل‌سازی بولین را به طور چشمگیری بهبود داده است. حالا کاربران می‌توانند با اطمینان بیشتری روی مدل‌های پیچیده و هندسه‌های مشکل‌دار کار کنند. یکی دیگر از امکانات جدید، پشتیبانی از متریال‌های OpenPBR است که به کاربران اجازه

ادامه مطلب »
بایفراست مایا

انتشار نسخه جدید Bifrost مایا

انتشار نسخه جدید Bifrost برای Maya 2.11 توسط اتودسک اتودسک به‌تازگی نسخه 2.11 از پلاگین Bifrost را برای نرم‌افزار مایا منتشر کرده است. این نسخه جدید، امکانات جذاب و کاربردی زیادی را برای هنرمندان و انیماتورها به ارمغان آورده است، از جمله معرفی یک فریمورک ریگ‌سازی مدولار که اجازه می‌دهد ریگ‌های شخصیت‌های رویه‌ای ایجاد شوند و شبیه‌سازی‌ها در فضای ابری اجرا شوند. در این مقاله، نگاهی به ویژگی‌های برجسته این به‌روزرسانی خواهیم داشت و بررسی می‌کنیم که چگونه این نسخه

ادامه مطلب »
بلندر Blender 4.3

نسخه جدید Blender 4.3 منتشر شد

بنیاد بلندر نسخه بتای عمومی Blender 4.3، نسخه جدید نرم‌افزار متن‌باز سه‌بعدی را برای جلوه‌های بصری (VFX)، انیمیشن، توسعه بازی و تجسم منتشر کرده است. ما در پرشین انیمیشن قصد داریم ماه آینده و با انتشار نسخه نهایی، مروری جامع بر ویژگی‌های کلیدی Blender 4.3 داشته باشیم با این حال، یکی از قابلیت‌ها به حدی مهم است که شایسته‌ی یک نوشته جداگانه است و آن ویژگی Grease Pencil 3 است پس اگر کاربر بلندر هستید حتما این مقاله را بخوانید.

ادامه مطلب »
شرکت Chaos نسخه جدید V-Ray 7 را برای 3dsmax منتشر کرد

نسخه جدید V-Ray 7 برای 3dsmax منتشر شد

شرکت Chaos نسخه جدید V-Ray 7 برای 3ds Max را منتشر کرده است. این نسخه بزرگ‌ترین به‌روزرسانی برای این رندر تولیدی و اولین به‌روزرسانی نسل جدید محصولات V-Ray در مرحله بتا است. این به‌روزرسانی شامل پشتیبانی از رندر 3D Gaussian Splats، یک سیستم پروفایل‌سازی جدید برای صحنه و به‌روزرسانی‌هایی برای V-Ray GPU، V-Ray Frame Buffer و Chaos Scatter است. شرکت Chaos با عرضه V-Ray 7 برای نرم‌افزار 3ds Max بار دیگر استانداردهای جدیدی در دنیای رندرینگ سه‌بعدی و گرافیک کامپیوتری

ادامه مطلب »
نرم افزار speedtree

یونیتی نسخه جدید SpeedTree 10.0 را منتشر کرد

یونیتی نسخه جدید SpeedTree 10.0، نرم‌افزار محبوب تولید درخت سه‌بعدی، را منتشر کرده است. این نسخه جدید با افزودن امکانات متنوع و پیشرفته، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و ابزارهای تازه‌ای برای کاربران فراهم می‌کند که می‌توانند درخت‌ها و گیاهان پیچیده‌تر و واقع‌گرایانه‌تری بسازند. این نسخه جدید SpeedTree ابزارهای قدرتمندی را به مجموعه اضافه کرده است، از جمله یک ابزار رویه‌ای برای تولید پیچک‌های طبیعی، ابزار Trim که امکان بهبود دستی فرم درختان را فراهم می‌کند، و یک شیء کمکی

ادامه مطلب »
پیش نمایش Time Ghost یونیتی

یونیتی پیش‌نمایشی از Time Ghost منتشر کرد

یونیتی پیش‌نمایشی از Time Ghost ارائه داده است، یک دمو تکنولوژیک که توانمندی‌های نسخه جدید یونیتی ۶، آخرین نسخه این موتور بازی‌سازی، از جمله بهبودهای چشمگیر در نورپردازی، شبیه‌سازی مو و محیط‌های وسیع را به نمایش می‌گذارد. این دمو چهار دقیقه‌ای که به صورت بلادرنگ بر روی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 اجرا می‌شود، همچنین از یک مدل یادگیری ماشینی سفارشی برای شبیه‌سازی تغییر شکل پارچه استفاده می‌کند که از طریق چارچوب هوش مصنوعی Sentis یونیتی پیاده‌سازی شده است. دارایی‌های

ادامه مطلب »
معرفی Cascadeur Mobile

معرفی Cascadeur Mobile

معرفی Cascadeur Mobile: نرم‌افزاری برای انیمیشن‌سازی حرفه‌ای در دستگاه‌های موبایل شرکت Nekki به تازگی نسخه موبایلی نرم‌افزار پرطرفدار Cascadeur را برای دستگاه‌های موبایل عرضه کرده است. این نرم‌افزار قدرتمند، با استفاده از هوش مصنوعی، به انیمیشن‌سازان امکان می‌دهد به سادگی کاراکترهای سه‌بعدی را بر روی موبایل‌هایی مانند آیفون و آیپد انیمیشن‌سازی کنند. سپس، کاربران می‌توانند این انیمیشن‌ها را برای بهینه‌سازی بیشتر به نسخه دسکتاپ نرم‌افزار منتقل کنند تا تغییرات و اصلاحات لازم را انجام دهند و خروجی نهایی با کیفیت‌تری داشته باشند. Cascadeur به دلیل ویژگی‌های پیشرفته خود به سرعت به یکی از ابزارهای محبوب در میان انیمیشن‌سازان تبدیل شده است. ویژگی‌های برتر Cascadeur Mobile برای انیمیشن‌سازان Cascadeur Mobile با بهره‌گیری از ابزارهای هوش مصنوعی به کاربران این امکان را

ادامه مطلب »
درباره unreal engine 5.5

unreal engine 5.5 منتشر شد

شرکت Epic Games نسخه 5.5 از Unreal Engine را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و بهبودهای کلیدی منتشر کرده است. این نسخه، ابزارهای پیشرفته‌ای را برای انیمیشن‌سازی، تولید محتوا، و ایجاد جلوه‌های بصری واقع‌گرایانه ارائه می‌دهد. قابلیت‌های جدید، از جمله بهبودهای چشمگیر در عملکرد موتور و پشتیبانی بهتر از کارهای پیچیده در زمان واقعی (Real Time)، امکانات گسترده‌ای را برای انیماتورها، توسعه‌دهندگان بازی و استودیوهای فیلم‌سازی فراهم کرده است. Unreal Engine 5.5، با ارتقاء ابزارهای رندرینگ و شبیه‌سازی، خلاقیت و کارآمدی بیشتری را در فرآیند تولید به ارمغان می‌آورد. بهبود ابزارهای انیمیشن‌سازی در این نسخه، ابزارهای انیمیشن‌سازی به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی دریافت کرده‌اند. مهم‌ترین تغییرات مربوط به Sequencer است، ویرایشگر غیرخطی انیمیشن که اکنون با قابلیت‌های جدید، مدیریت لایه‌های انیمیشن را آسان‌تر

ادامه مطلب »
شرکت Maxon نسخه جدید ZBrush برای iPad 2025.1 را منتشر کرده است

شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد

شرکت Maxon اخیراً نسخه 2025.1 نرم‌افزار ZBrush برای iPad را منتشر کرده است؛ این نسخه، اولین به‌روزرسانی از نسخه تبلتی این نرم‌افزار معروف مدلسازی دیجیتال است که در صنعت انیمیشن و آموزش انیمیشن سازی جایگاه ویژه‌ای دارد. نسخه جدید ZBrush قابلیت‌های بسیاری از نسخه دسکتاپ را به نسخه iPad اضافه کرده است تا کاربران بتوانند تجربه‌ای کامل از این نرم‌افزار محبوب را در تبلت خود داشته باشند. ویژگی‌های جدید ZBrush برای iPad نسخه جدید ZBrush برای iPad ابزارهای بیشتری از جمله پشتیبانی از تکسچرهای بیت‌مپ، طرح‌بندی‌های UV، نقشه‌های جابجایی (Displacement Maps) و نویز سطح را اضافه کرده است. این امکانات به هنرمندان انیمیشن کمک می‌کند تا بتوانند پروژه‌های انیمیشن سازی خود را با دقت و کیفیت بیشتری پیاده‌سازی کنند. همچنین

ادامه مطلب »
نرم افزار Unity 6 منتشر شد

نرم افزار Unity 6 منتشر شد

یونیتی نسخه ۶ را منتشر کرده است که جدیدترین نسخه پشتیبانی بلندمدت (LTS) از موتور بازی‌سازی و رندر زمان واقعی (ریل تایم) آن محسوب می‌شود. این نسخه تمام ویژگی‌های جدیدی که در سه به‌روزرسانی قبلی – Unity 2023.1، Unity 2023.2 و نسخه پیش‌نمایش Unity 6 – اضافه شده بود را یکجا گردآوری کرده و برای مدت زمان طولانی‌تری نسبت به نسخه‌های LTS قبلی، پشتیبانی فعال دریافت خواهد کرد. از جمله تغییرات مهم برای هنرمندان CG می‌توان به بهبود رندر آب، ابرها، مو و پوست اشاره کرد. همچنین قابلیت جدیدی به نام GPU Resident Drawer برای رندر سریع‌تر صحنه‌های پیچیده و تکنولوژی جدید افزایش وضوح تصویر معرفی شده است. یونیتی همچنین قیمت‌گذاری و شرایط اشتراک‌های خود را تغییر داده، اما از

ادامه مطلب »
ویژگی های جدید نرم افزار maya 2025.3

ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3

شرکت Autodesk به تازگی نسخه جدید نرم‌افزار مایا 2025.3 را منتشر کرده است. در این مطلب از سایت پرشین انیمیشن، به بررسی ویژگی‌های جدید این نسخه از نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی و انیمیشن سازی مایا می‌پردازیم. این به‌روزرسانی با بازطراحی الگوریتم بولین (Boolean)، قابلیت مدل‌سازی بولین را به طور چشمگیری بهبود داده است. حالا کاربران می‌توانند با اطمینان بیشتری روی مدل‌های پیچیده و هندسه‌های مشکل‌دار کار کنند. یکی دیگر از امکانات جدید، پشتیبانی از متریال‌های OpenPBR است که به کاربران اجازه می‌دهد از این استاندارد باز برای متریال‌ها در ابزار LookdevX و موتور رندر Arnold استفاده کنند. در بخش شبیه‌سازی، Bifrost for Maya یک گزینه جدید برای اجرای شبیه‌سازی‌های متنوع در فضای ابری ارائه کرده است که امکان استفاده از قدرت

ادامه مطلب »
بایفراست مایا

انتشار نسخه جدید Bifrost مایا

انتشار نسخه جدید Bifrost برای Maya 2.11 توسط اتودسک اتودسک به‌تازگی نسخه 2.11 از پلاگین Bifrost را برای نرم‌افزار مایا منتشر کرده است. این نسخه جدید، امکانات جذاب و کاربردی زیادی را برای هنرمندان و انیماتورها به ارمغان آورده است، از جمله معرفی یک فریمورک ریگ‌سازی مدولار که اجازه می‌دهد ریگ‌های شخصیت‌های رویه‌ای ایجاد شوند و شبیه‌سازی‌ها در فضای ابری اجرا شوند. در این مقاله، نگاهی به ویژگی‌های برجسته این به‌روزرسانی خواهیم داشت و بررسی می‌کنیم که چگونه این نسخه می‌تواند جریان کاری انیمیشن و جلوه‌های بصری شما را بهبود بخشد. محیط شبیه‌سازی گره‌محور با حل‌گرهای پیشرفته Bifrost برای Maya از زمان اولین انتشار خود در سال ۲۰۱۹، یک محیط برنامه‌نویسی گره‌محور را ارائه داده که به کاربران اجازه می‌دهد

ادامه مطلب »
بلندر Blender 4.3

نسخه جدید Blender 4.3 منتشر شد

بنیاد بلندر نسخه بتای عمومی Blender 4.3، نسخه جدید نرم‌افزار متن‌باز سه‌بعدی را برای جلوه‌های بصری (VFX)، انیمیشن، توسعه بازی و تجسم منتشر کرده است. ما در پرشین انیمیشن قصد داریم ماه آینده و با انتشار نسخه نهایی، مروری جامع بر ویژگی‌های کلیدی Blender 4.3 داشته باشیم با این حال، یکی از قابلیت‌ها به حدی مهم است که شایسته‌ی یک نوشته جداگانه است و آن ویژگی Grease Pencil 3 است پس اگر کاربر بلندر هستید حتما این مقاله را بخوانید. این به‌روزرسانی که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، با هدف آینده‌نگری و ارتقاء ابزارهای استوری‌بوردینگ و انیمیشن دوبعدی در بلندر طراحی شده است و به عنوان پایه‌ای برای “بیش از ۱۰ سال استفاده” در تولیدات حرفه‌ای خواهد بود. از جمله

ادامه مطلب »
شرکت Chaos نسخه جدید V-Ray 7 را برای 3dsmax منتشر کرد

نسخه جدید V-Ray 7 برای 3dsmax منتشر شد

شرکت Chaos نسخه جدید V-Ray 7 برای 3ds Max را منتشر کرده است. این نسخه بزرگ‌ترین به‌روزرسانی برای این رندر تولیدی و اولین به‌روزرسانی نسل جدید محصولات V-Ray در مرحله بتا است. این به‌روزرسانی شامل پشتیبانی از رندر 3D Gaussian Splats، یک سیستم پروفایل‌سازی جدید برای صحنه و به‌روزرسانی‌هایی برای V-Ray GPU، V-Ray Frame Buffer و Chaos Scatter است. شرکت Chaos با عرضه V-Ray 7 برای نرم‌افزار 3ds Max بار دیگر استانداردهای جدیدی در دنیای رندرینگ سه‌بعدی و گرافیک کامپیوتری معرفی کرده است. این نسخه با بهره‌گیری از نوآوری‌های قدرتمند و بهینه‌سازی‌های چشمگیر، نه تنها سرعت و کارایی رندرینگ را افزایش داده، بلکه امکان خلق صحنه‌های بی‌نهایت واقع‌گرایانه و پیچیده را با سادگی بیشتری فراهم می‌کند. در ادامه به بررسی

ادامه مطلب »
نرم افزار speedtree

یونیتی نسخه جدید SpeedTree 10.0 را منتشر کرد

یونیتی نسخه جدید SpeedTree 10.0، نرم‌افزار محبوب تولید درخت سه‌بعدی، را منتشر کرده است. این نسخه جدید با افزودن امکانات متنوع و پیشرفته، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و ابزارهای تازه‌ای برای کاربران فراهم می‌کند که می‌توانند درخت‌ها و گیاهان پیچیده‌تر و واقع‌گرایانه‌تری بسازند. این نسخه جدید SpeedTree ابزارهای قدرتمندی را به مجموعه اضافه کرده است، از جمله یک ابزار رویه‌ای برای تولید پیچک‌های طبیعی، ابزار Trim که امکان بهبود دستی فرم درختان را فراهم می‌کند، و یک شیء کمکی Mesh که برای شخصی‌سازی دقیق‌تر درختان قهرمان طراحی شده است. همچنین، نسخه‌های قدیمی SpeedTree Modeler برای بازی‌ها و سینما در یک نسخه یکپارچه شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌هایی را برای بازی‌ها یا جلوه‌های بصری (VFX) به‌طور همزمان

ادامه مطلب »
پیش نمایش Time Ghost یونیتی

یونیتی پیش‌نمایشی از Time Ghost منتشر کرد

یونیتی پیش‌نمایشی از Time Ghost ارائه داده است، یک دمو تکنولوژیک که توانمندی‌های نسخه جدید یونیتی ۶، آخرین نسخه این موتور بازی‌سازی، از جمله بهبودهای چشمگیر در نورپردازی، شبیه‌سازی مو و محیط‌های وسیع را به نمایش می‌گذارد. این دمو چهار دقیقه‌ای که به صورت بلادرنگ بر روی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 اجرا می‌شود، همچنین از یک مدل یادگیری ماشینی سفارشی برای شبیه‌سازی تغییر شکل پارچه استفاده می‌کند که از طریق چارچوب هوش مصنوعی Sentis یونیتی پیاده‌سازی شده است. دارایی‌های این دمو همراه با یونیتی ۶، که قرار است ماه آینده منتشر شود، در دسترس قرار خواهند گرفت. در ادامه می‌توانید با فرآیند ساخت این دمو بیشتر آشنا شوید. یک دموی Real Time که قابلیت‌های گرافیکی جدید Unity 6 را

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری