اطلاعیه ثبت بین المللی برند پرشین انیمیشن

۶ سال پیش، در تاریخ ۲۶ شهریور، اظهارنامه‌ای برای ثبت برند پرشین انیمیشن به اداره مالکیت معنوی تسلیم کردم. با تلاش و پیگیری مداوم، که نیازمند دریافت ده‌ها مجوز فعالیت بود، موفق به ثبت ملی پرشین انیمیشن به عنوان نخستین برند انیمیشن در کشور شدم.

اکنون با افتخار اعلام می‌کنم که برند پرشین انیمیشن در مسیر ثبت بین‌المللی و جهانی قرار دارد و در مراحل پایانی این فرآیند است اما با توجه به شرایط تحریم‌ها، این مسیر برای ما ایرانی‌ها به مراتب دشوارتر است، اما با انگیزه و اطمینانی که بنده از آینده درخشان رشته انیمیشن دارم، اطمینان دارم که از پس این چالش‌ها نیز با کمک اعضای تیم پرشین انیمیشن بر خواهیم آمد

این تغییرات به ویژه برای کاربران و هنرجویان عزیز ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که دریافت گواهی پایان دوره و سرتیفیکیت از پرشین انیمیشن اعتبار بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

مجموعه پرشین انیمیشن اهدافی فراتر از آموزش را دنبال می‌کند و با وجود فاصله فعلی از این اهداف، به تقویت و ارتقای زیرساخت‌های خود متعهد است. برند ما دارای بیزینس پلن و یک چشم‌انداز ده‌ساله است.

در راستای این اهداف، تغییرات گسترده‌ای از جمله تجدید نظر در استراتژی ارائه مطالب و اصلاح ساختار پیج و دیگر پلتفرم‌های پرشین انیمیشن در حال انجام است. این تغییرات به ویژه در اینستاگرام و وب‌سایت ما قابل مشاهده خواهد بود و ممکن است مدتی طول بکشد تا به شرایط پایدار و بهینه برسد.

هرچند نمی‌توانیم جزئیات بیشتری را فاش کنیم و تمایلی به ایجاد هیاهو نیز نداریم، اما به شما اطمینان می‌دهیم که خبرهای بسیار خوبی در راه است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و پیگیری اخبار جدید پیشنهاد می کنیم  لطفاً عضو وب سایت ما به آدرس persiananimation.com شوید تا اخبار جدید برای شما ایمیل یا پیامک شود

از همراهی و حمایت شما سپاسگزاریم و به زودی با اخبار جدید خدمتتان خواهیم بود. 

مجید پویافر

 

پایگاه دانش

نرم‌افزار زیبراش چیست؟

نرم افزار زیبراش

نرم‌افزار زیبراش یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای مجسمه‌سازی سه‌بعدی موجود است. این نرم‌افزار تکنیک‌های مجسمه‌سازی سنتی را به صورت دیجیتالی روی رایانه شبیه‌سازی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بسیار بالا ایجاد کنند.

زیبراش به طور گسترده توسط حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان استفاده می‌شود و به دلیل توانایی تخصصی خود در مجسمه‌سازی سه‌بعدی شناخته شده است. این نرم‌افزار از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که میلیون‌ها پلیگان یا چند ضلعی را تولید می‌کنند بدون اینکه فشار زیادی بر حافظه کامپیوتر وارد کند. در حالی که زیبراش در اسکالپتینگ سه‌بعدی استثنایی است، این تنها آغازی است که قادر به انجام آن است. Pixologic، سازندگان زیبراش، دائماً به قابلیت‌های روزافزون آن اضافه می‌کنند.

نرم‌افزار ZBrush چیست؟

همانطور که در مقدمه خود اشاره کردم، زیبراش یک نرم‌افزار تخصصی مدل‌سازی سه‌بعدی است که در مجسمه‌سازی سه‌بعدی استثنایی است. این شامل موارد زیر است:

    • رتوپولوژی: فرآیند تبدیل مدل‌های سه‌بعدی با تعداد زیادی چندضلعی به مدل‌هایی با تعداد کمتری چندضلعی که کنترل بیشتری بر آنها دارند.
    • اشعه ماوراء بنفش: فرآیند انتقال طرح‌های بافتی به سطح یک مدل سه‌بعدی.
    • بافت: فرآیند اعمال طرح‌های بافتی به سطح یک مدل سه‌بعدی.
    • مدل‌سازی جعبه: فرآیند ایجاد مدل‌های سه‌بعدی از اشکال ساده مانند مکعب‌ها و استوانه‌ها.

زیبراش توسط شرکت Pixologic توسعه داده شد و در سال 1999 منتشر شد. از آن زمان، این نرم‌افزار به طور مداوم به‌روزرسانی شده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. این به‌روزرسانی‌ها به زیبراش اجازه داده‌اند تا روش مدل‌سازی سه‌بعدی را تغییر دهد.

زیبراش به طور گسترده در صنعت انیمیشن مورد استقبال قرار گرفته است و نرم‌افزار استانداردی است که بسیاری از استودیوها و متخصصان از آن استفاده می‌کنند. این به دلیل توانایی زیبراش در ایجاد مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بسیار بالا است. علیرغم رابط کاربری که گاهی اوقات مشکل زیبراش است، استفاده از آن آسان است و برای مبتدیان مناسب است. دانش 3 بعدی کمی لازم است تا از زیبراش استفاده کنید. زیبراش مجموعه ابزارهای قدرتمند و یکپارچه ای را برای مدل‌سازی سه‌بعدی ارائه می دهد. این ابزارها به هنرمندان اجازه می‌دهند تا مدل‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا در هر زمینه‌ی تصویر سازی ایجاد کنند.

 

قبل از ادامه معرفی نرم‌افزار زیبراش، از شما دعوت می‌کنم تا دموی مربوط به نرم‌افزار را که شرکت maxon  آن را برای معرفی مایا منتشر کرده ببینید.

کاربرد نرم‌افزار زیبراش

زیبراش یک نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی است که به طور گسترده برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی با وضوح بالا برای فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی و جلوه‌های ویژه استفاده می‌شود. این نرم‌افزار به دلیل توانایی خود در ایجاد مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بسیار بالا، در صنعت بازی‌های ویدیویی محبوبیت زیادی دارد.

اکثر بازی‌های AAA روی رایانه شخصی و کنسول‌های نسل بعدی از زیبراش در خط تولید انیمیشن خود استفاده می‌کنند. این به استودیوهای بازی اجازه می‌دهد تا جزئیات بیشتری را در شخصیت‌های ثانویه قرار دهند و بدون افزودن به زمان توسعه، جهان‌های پیچیده‌تری خلق کنند.

در اینجا چند نمونه از استفاده از زیبراش در بازی‌های ویدیویی آورده شده است:

    • در بازی God of War (2018)، زیبراش برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی شخصیت‌ها، محیط‌ها و سلاح‌ها استفاده شد.
    • در بازی The Last of Us Part II (2020)، زیبراش برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی شخصیت‌ها، محیط‌ها و جلوه‌های ویژه استفاده شد.
    • در بازی Horizon Forbidden West (2022)، زیبراش برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی شخصیت‌ها، محیط‌ها و موجودات استفاده شد.

زیبراش یک ابزار قدرتمند و انعطاف‌پذیر است که به هنرمندان بازی‌های ویدیویی اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا ایجاد کنند. این نرم‌افزار به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه‌بعدی خود را حتی بهتر بسازند.

مزایای نرم‌افزار Zbrush چیست؟

اسکالپتینگ

نرم‌افزار زیبراش یک ابزار قدرتمند و انعطاف‌پذیر برای مدل‌سازی سه‌بعدی است که به ویژه برای مجسمه‌سازی دیجیتال مشهور است. این نرم‌افزار دارای ویژگی‌های متعددی است که آن را برای هنرمندان و طراحان سه‌بعدی جذاب می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته زیبراش، توانایی آن در مجسمه‌سازی با میلیون‌ها پلی‌سنج است. این به هنرمندان اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بسیار بالا ایجاد کنند. زیبراش از یک الگوریتم مجسمه‌سازی اختصاصی استفاده می‌کند که به طور موثری تعداد پلی‌سنج‌ها را مدیریت می‌کند تا از کاهش سرعت کامپیوتر جلوگیری کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته زیبراش، مجموعه ابزارهای گسترده آن است. این نرم‌افزار شامل صدها براش مجسمه‌سازی است که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه‌بعدی خود را با دقت کنترل کنند. زیبراش همچنین دارای ابزارهایی برای رتوپولوژی، بافت و رندر است.

در نسخه 2018 زیبراش، سازندگان این نرم‌افزار الگوریتم Sculptris را به آن اضافه کردند. Sculptris یک برنامه مجسمه‌سازی مستقل است که از یک روش مجسمه‌سازی مبتنی بر وضوح استفاده می‌کند. این به هنرمندان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به نگرانی در مورد توپولوژی، مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بالا ایجاد کنند.

ریتوپولوژی

نرم‌افزار زیبراش یک ابزار قدرتمند و انعطاف‌پذیر برای مدل‌سازی سه‌بعدی است که به ویژه برای مجسمه‌سازی دیجیتال مشهور است. این نرم‌افزار دارای ویژگی‌های متعددی است که آن را برای هنرمندان و طراحان سه‌بعدی جذاب می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته زیبراش، توانایی آن در مجسمه‌سازی با میلیون‌ها پلیگان است. این به هنرمندان اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بسیار بالا ایجاد کنند. زیبراش از یک الگوریتم مجسمه‌سازی اختصاصی استفاده می‌کند که به طور موثری تعداد پلی‌سنج‌ها را مدیریت می‌کند تا از کاهش سرعت کامپیوتر جلوگیری کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته زیبراش، مجموعه ابزارهای گسترده آن است. این نرم‌افزار شامل صدها براش مجسمه‌سازی است که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا مدل‌های سه‌بعدی خود را با دقت کنترل کنند. زیبراش همچنین دارای ابزارهایی برای رتوپولوژی، بافت و رندر است.

الگوریتم Sculptris

در نسخه 2018 زیبراش، سازندگان این نرم‌افزار الگوریتم Sculptris را به آن اضافه کردند. Sculptris یک برنامه مجسمه‌سازی مستقل است که از یک روش مجسمه‌سازی مبتنی بر وضوح استفاده می‌کند. این به هنرمندان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به نگرانی در مورد توپولوژی، مدل‌های سه‌بعدی با جزئیات بالا ایجاد کنند.

در نتیجه، زیبراش یک ابزار قدرتمند و انعطاف‌پذیر برای مدل‌سازی سه‌بعدی است که به ویژه برای مجسمه‌سازی دیجیتال مشهور است. این نرم‌افزار دارای ویژگی‌های متعددی است که آن را برای هنرمندان و طراحان سه‌بعدی جذاب می‌کند.

Polypaint

یکی از ویژگی‌های عالی Zbrush این است که در واقع به شما امکان می‌دهد مدل خود را رنگ کنید. این یک ابزار مفید است زیرا به شما امکان می‌دهد از ابزارهای مختلف، آلفاها و براش‌ها برای دریافت افکت‌های دلخواه استفاده کنید. شما به طور بالقوه می‌توانید تمام نقاشی‌ها، رتوپولوژی و UV اولیه خود را در زیبراش انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در صورت لزوم متحرک‌سازی کنید و در یک برنامه متفاوت مانند Blender رندر کنید. Zbrush را می‌توان صرفاً مورد استفاده قرار داد، اما بهتر است در حد توان آن کار کنید. من شخصا تمام مدلسازی و رتوپولوژی خود را در Zbrush انجام می‌دهم. سپس مدل خود را به Blender برای UV و سپس Substance Painter برای Texturing می‌برم.

نرم افزار زیبراش

معایب نرم‌افزار Zbrush چیست؟

رابط کاربری دشوار

به نظر من چیزی که بیش از همه باعث از بین رفتن زیبراش می‌شود، رابط کاربری دشوار آن است. این می‌تواند آن را برای مبتدیان واقعا ترسناک کند. تعداد زیادی دکمه بدون توضیح وجود دارد و گاهی اوقات عملکردهای مخفی وجود دارد که بدون آموزش نمی‌دانید وجود دارند. این می‌تواند یک عامل بازدارنده برای کاربران جدید باشد، اما من تضمین می‌کنم اگر بتوانید با وجود بار اضافی بصری اولیه کار کنید، می‌توانید با آموزش بسیار کم چیزهای زیادی ایجاد کنید.

نداشتن ویژگی انیمیشن

Zbrush در بسیاری از کارها عالی است، اما تنها چیزی که فاقد آن است، قابلیت متحرک سازی است. اگر به دنبال نرم افزاری همه در یک می گردید به جای دیگری نگاه کنید. من شخصاً این را به عنوان یک مشکل نمی بینم تا زمانی که شما با این ذهنیت وارد Zbrush شوید که یک نرم افزار تخصصی مدل سازی سه بعدی است.

render

زیبراش توانایی رندر را دارد اما به نظر شخصی من عالی نیست. چند به روز رسانی اخیر Zbrush اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام داده است، اما به احتمال زیاد Zbrush هرگز در این جنبه خاص از 3d برتر نخواهد بود. این به سادگی عملکردی برای رندر کردن بافت ها به همان شیوه برنامه های دیگر ندارد. Zbrush با برنامه‌ای به نام KeyShot همکاری کرده است که امکان رندر نسبتاً یکپارچه بین برنامه‌ها را فراهم می‌کند، اما این هزینه اضافی را به همراه دارد زیرا شما نیاز به داشتن مجوز KeyShot دارید.

نرم افزار زیبراش

یادگیری Zbrush چقدر سخت است؟

یکی از ویژگی‌های عالی Zbrush این است که در واقع به شما امکان می‌دهد مدل خود را رنگ کنید. این یک ابزار مفید است زیرا به شما امکان می‌دهد از ابزارهای مختلف، آلفاها و براش‌ها برای دریافت افکت‌های دلخواه استفاده کنید. شما به طور بالقوه می‌توانید تمام نقاشی‌ها، رتوپولوژی و UV اولیه خود را در زیبراش انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در صورت لزوم متحرک‌سازی کنید و در یک برنامه متفاوت مانند Blender رندر کنید. Zbrush را می‌توان صرفاً مورد استفاده قرار داد، اما بهتر است در حد توان آن کار کنید. من شخصا تمام مدلسازی و رتوپولوژی خود را در Zbrush انجام می‌دهم. سپس مدل خود را به Blender برای UV و سپس Substance Painter برای Texturing می‌برم.

نتیجه گیری

امیدوارم این مقاله در مورد مزایای زیبراش برای گردش کار مدل‌سازی سه بعدی به شما اطلاعاتی داده باشد و به شما کمک کرده باشد که حداقل آن را امتحان کنید. زیبراش واقعاً یک برنامه سرگرم کننده برای کار است و به بخشی ضروری از خط لوله سه بعدی من تبدیل شده است.

لینک دانلود نرم‌افزار زیبراش

دانلود نرم افزار زیبراش 2024

آخرین نسخه رسمی نرم‌افزار ZBrush با نام Pixologic ZBrush 2023.2.2 در تاریخ 25 آبان 1402 با حجم تقریبی 2.5 گیگابایت منتشر شده به همراه کرک معتبر دانلود نمایید.

نویسنده و گردآوری کننده: مجید پویافر
تمام مطالب سایت پرشین انیمیشن با زحمت، نوشته و ترجمه شده است در صورتی که قصد استفاده از این مطالب را دارید، لطفا از سایت خود به سایت ما لینک دهید در نتیجه استفاده از این مطالب جهت ترویج آموزش انیمیشن بلا مانع است.

مقاله های مرتبط

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

نرم‌افزار VUE & PlantFactory 2023

نوشته بعدی

مدل‌‌سازی سه بعدی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعیه ثبت بین المللی برند پرشین انیمیشن

۶ سال پیش، در تاریخ ۲۶ شهریور، اظهارنامه‌ای برای ثبت برند پرشین انیمیشن به اداره مالکیت معنوی تسلیم کردم. با تلاش و پیگیری مداوم، که نیازمند دریافت ده‌ها مجوز فعالیت بود، موفق به ثبت ملی پرشین انیمیشن به عنوان نخستین برند انیمیشن در کشور شدم.

اکنون با افتخار اعلام می‌کنم که برند پرشین انیمیشن در مسیر ثبت بین‌المللی و جهانی قرار دارد و در مراحل پایانی این فرآیند است اما با توجه به شرایط تحریم‌ها، این مسیر برای ما ایرانی‌ها به مراتب دشوارتر است، اما با انگیزه و اطمینانی که بنده از آینده درخشان رشته انیمیشن دارم، اطمینان دارم که از پس این چالش‌ها نیز با کمک اعضای تیم پرشین انیمیشن بر خواهیم آمد

این تغییرات به ویژه برای کاربران و هنرجویان عزیز ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که دریافت گواهی پایان دوره و سرتیفیکیت از پرشین انیمیشن اعتبار بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

مجموعه پرشین انیمیشن اهدافی فراتر از آموزش را دنبال می‌کند و با وجود فاصله فعلی از این اهداف، به تقویت و ارتقای زیرساخت‌های خود متعهد است. برند ما دارای بیزینس پلن و یک چشم‌انداز ده‌ساله است.

در راستای این اهداف، تغییرات گسترده‌ای از جمله تجدید نظر در استراتژی ارائه مطالب و اصلاح ساختار پیج و دیگر پلتفرم‌های پرشین انیمیشن در حال انجام است. این تغییرات به ویژه در اینستاگرام و وب‌سایت ما قابل مشاهده خواهد بود و ممکن است مدتی طول بکشد تا به شرایط پایدار و بهینه برسد.

هرچند نمی‌توانیم جزئیات بیشتری را فاش کنیم و تمایلی به ایجاد هیاهو نیز نداریم، اما به شما اطمینان می‌دهیم که خبرهای بسیار خوبی در راه است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و پیگیری اخبار جدید پیشنهاد می کنیم  لطفاً عضو وب سایت ما به آدرس persiananimation.com شوید تا اخبار جدید برای شما ایمیل یا پیامک شود

از همراهی و حمایت شما سپاسگزاریم و به زودی با اخبار جدید خدمتتان خواهیم بود. 

مجید پویافر

 
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری