نرم افزار Autodesk 3ds Max

نرم افزار Autodesk 3dsMax

دانلود نرم افزار 3ds Max

نرم افزار 3ds Max نیز مانند دیگر نرم افزارهای شرکت Autodesk اهمیت زیادی برای این شرکت دارد زیرا یکی از پر فروش ترین نرم افزارهای انیمیشن سازی در دنیاست اما یکی از مهم ترین ضعف های نرم افزار 3ds Max نبود نسخه Mac برای آن است چرا که تاکنون نسخه Mac نرم افزار تری دی مکس عرضه نشده است و این یکی از بزرگترین مشکلات برای کاران تری دی مکس می باشد.

شرکت Autodesk این نرم افزار را با این عبارت معرفی می کند

3ds Max is a powerful 3D modeling and animation solution used by game developers, visual effects artists, and graphic designers to create massive worlds, stunning scenes, and engaging virtual reality (VR) experiences

شرکت اتودسک فایل اصلی نرم افزار 3DSMax را به دو صورت SFX و ISO منتشر میکند و کاربران می توانند نرم افزار تری دی استودیو مکس را ماهانه یا سالانه اجاره کنند.

در لینک زیر آخرین نسخه آپدیت شده نرم افزار تری دی مکس با نام Autodesk 3DSMAX 2021.1 که در تاریخ 2020/05/22 عرضه شده به صورت مستقیم و با حجم تقریبی 2 گیگابایت به همراه ( فایل فعال ساز کرک نرم افزار 3dmax ) تست شده توسط تیم پرشین انیمیشن مرکز (  آموزش مجازی انیمیشن ) می توانید دانلود کنید.

دانلود مستقیم Autodesk 3dsMax 2021.1 Win  پارت اول حجم 

       دانلود کرک نرم افزار 3ds Max

کاربرد : نرم افزار پایه انیمیشن سازی
شرکت توسعه و منتشر کننده : Autodesk
سایت شرکت سازنده

درباره نرم افزار 3ds Max

نرم افزار 3ds Max که قبلا 3d Studio Max نامیده می‌شد یک برنامه گرافیکی سه ‌بعدی است که برای ساخت انیمیشن ( پویانمایی ) مدل‌ سازی ، بازی‌ سازی و محیط های سه ‌بعدی استفاده می شود. نرم افزار 3ds Max ( تری دی مکس ) یکی از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن و بازی سازی می باشد که توسط کمپانی Autodesk توسعه می یابد.
هرچند نرم افزار 3ds Max ( تری دی مکس ) 3dsmax توسط کمپانی آتودسک عرضه می شود اما هسته 3ds Max ( تری دی مکس ) محصول کمپانی آتودسک نیست نرم افزار 3dmax پس از چندین بار خرید و فروش در نهایت امروز متعلق به غول شرکت های نرم افزار سه بعدی سازی Autodesk میباشد.

نرم افزار تری دی مکس

پس از انتشار دومین بروزرسانی 3ds Max ( تری دی مکس ) توسط discreet شرکت آتودسک آن را خرید و طی دو انتشار بعدی کل مراحل توسعه را خود شرکت آتودسک به صورت داخلی انجام داد و بعدها نرم ‌افزار تحت نام “3ds max” منتشر شد که از نسخه هفت این نرم افزار دیگر با لوگوی شرکت آتودسک عرضه شد و نام آن به Autodesk 3dsmax تغییر کرد

3dmax

در تصویر زیر نرم افزار مکس را از بدور تولد تا 2020 مشاهده می کنید

3dmax

گروه سازنده 3DSMax

3d studio max توسط گری یوست و گروه یوست برای سیستم عامل داس خلق شد و پس از انتشار نسخه چهارم نرم افزار تری دی مکس برای ویندوز NT بازنویسی شد. این نسخه هم توسط گروه یوست ساخته شد و توسط کنیتکس که در آن زمان بخش رسانه و سرگرمی آتودسک بود منتشر گردید.

نرم افزار 3dmax

کاربرد Autodesk 3DSMax

نرم افزار 3d Max (تری دی مکس ) بیشتر برای مدل سازی و ارتباط آن با نرم افزار اتوکد شهرت دارد در نتیجه در میان معماران بسیار محبوب بوده که از این رو در بین سایر نرم افزارها کاربران بسیار بیشتری دارد و شرکت های تولید مدل های سه بعدی بیشتر با فرمت نرم افزار تری دی مکس (3dmax) محصولاتشان را عرضه می کنند و همچنین پلاگین های بسیار بیشتری برای تری دی مکس (3dmax) ساخته شده است در نتیجه اکثر توسعه‌ دهندگان بازی‌های کامپیوتری، بسیاری از استودیوهای تبلیغات تلویزیونی و جلوه‌های ویژه سینمایی و استودیوهای معماری از نرم افزار مکس استفاده می کنند.

قابلیت های Autodesk 3ds Max

  • ابزارهای پیشرفته در مدل سازی
  • ابزارهای جانبی بسیار زیاد مانند مدل های آماده و آبجکت ها که این به دلیل تعداد بالای یوزرهای این نرم افزار می باشد
  • مناسب برای ساخت بازی های رایانه ای
  • کنترل کامل در بخش متحرک سازی و انیمیشن
  • تعامل با دیگر نرم افزارهای انیمیشن سازی
  • داشتن پلاگین های بسیار زیاد
  • دارای هوش مصنوعی
  • رندرینگ مناسب 
  • سازگار با انواع فرمت های سه بعدی مانند 3DS، AI، DDF، DEM، DWG، DXF، OBJ، PRJ، SHP، STL، TRC، VW
  • تعامل بسیار خوب با نرم افزار autocad
  • داشتن استس های بسیار زیاد در دنیا
  • داشتن محیط کاربری آسان و یوزر پسند
  • قابلیت وارد کردن و خارج کردن انواع فرمت های سه بعدی
  • به روز رسانی و پشتیبانی خوب
  • دارای کاربران زیاد و در نتیجه بازار کار مناسب
  • و…

جایگاه دو نرم افزار 3ds Max و Maya

شرکت اتودسک دو نرم افزار بسیار شبیه به هم دارد یکی نرم افزار Maya و دیگری نرم افزار 3dsmax 
پس از اینکه نرم افزار مایا به دست اتودسک افتاد احتمال می رفت نرم افزار مایا را قربانی 3dsmax کند (همان کاری که با نرم افزار softimage کرد) اما این اتفاق نه اینکه نیافتاد بلکه توسعه و سرمایه گذاری روی مایا بیشتر هم شد و این هیچ دلیلی به غیر از قدرتمند بودن نرم افزار مایا نداشد. در سال های اخیر کمپانی اتودسک سعی بر آن داشت که مسیر هر دو این نرم افزارها را در یک هدف نگه دارد اما در چند نسخه اخیر مشخص شد که 3dsmax کم کم برای ساخت بازی بهینه می شود نه تولید فیلم انیمیشن، هر چند امروزه شرکت های فیلم سازی بیشتر از نرم افزار 3dmax استفاده میکنند اما به مرور گرایش ها به نرم افزار مشابه آن یعنی مایا بیشتر خواهد شد.

نویسنده : مجید پویافر
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع می باشد

فیلم آموزش نصب نرم افزار max

مطالب این نرم افزار هنوز به اتمام نرسیده و در حال نگارش می باشد

 

👇سوالات رایج نرم افزار 3dmax 👇

بله میتونید با یادگیری 3d max و طراحی و معماری کسب درامد کنید ولی اگه میخواید وارد عرصه ساخت انیمیشن بشید پیشنهاد ما یادگیری نرم افزار maya است.

بله نرم افزارهای ساخت کاراکتر در سایت هم برای دانلود موجود هستند. ولی ساخت کاراکتر خیلی گسترده تر از این نرم افزارهاست.

با دستور editable patch میتونید این کار رو انجام بدین.

در منوی rendering قسمت material editor رو باز کن و opacity رو کم کن.

ابتدا جسم رو انتخاب کن. از تایم لاین روی زمانی که میخوای جسمت اخرین جابجایی رو در یک مسیر داشته باشه کلیک راست کن بعد go to time رو بزن ، جسم رو به نقطه مقصد در اون مسیر جابجا کن و گزینه set key رو بزن.

باید به material editor از منوی rendering بری و گزینه show map in viewport رو برای هر متریال فعال کنی.