یونیتی، پلتفرم محبوب توسعه بازی، بهروزرسانی جدیدی برای یونیتی میوز، پلتفرم ابزارهای هوش مصنوعی خود، منتشر کرده است. این بهروزرسانی شامل یک مدل هوش مصنوعی جدید برای Texture، سرویس تبدیل متن به متریال PBR، میشود.
مدل جدید هوش مصنوعی قادر به تولید انواع رایج مواد محیطی با جزئیات بیشتر و انسجام رنگ بهتر است. همچنین، این مدل به طور پیشفرض نقشههای ارتفاع ۱۶ بیتی ایجاد میکند که به ارتقای کیفیت بصری و دقت هندسی سطوح کمک میکند.
Unity Muse: خلق داراییهای هنری بازی از طریق متن و طراحی
Unity Muse، مجموعه ای از سرویسهای هوش مصنوعی است که سال گذشته برای هنرمندان و توسعه دهندگان بازی معرفی شد که قابلیت های فعلی آن شامل موارد زیر است:
- چت: این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از پرس و جوهای زبان طبیعی، به دنبال اسناد یونیتی بگردند و در عین حال، کد نمونه را نیز تولید کند.
- دو سیستم هوش مصنوعی تولیدی:
- Texture: برای تولید متریال های PBR (فیزیکی مبتنی بر بازتاب) بر اساس متن
- Sprite: برای ساخت اسپرایت های دو بعدی بر اساس متن یا تصاویر منبع
همچنین، این پلتفرم در حال توسعه قابلیت های جدیدی مانند ترکیب انیمیشن و سلسله رفتار شخصیت درون بازی است.
مدل هوش مصنوعی جدید در «Texture» مواد محیطی با جزئیات بیشتر تولید میکند
یونیتی با معرفی مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام Photo-Real-Unity-Texture-2، قابلیت «Texture» را بهروزرسانی کرد. این مدل، مشابه نسخه قبلی (Photo-Real-Unity-Texture-1)، نسخهای سفارشی از Stable Diffusion است که «کاملا با دادهها و تصاویری که یونیتی مالک یا مجوز آنها را در اختیار دارد، آموزش داده شده است.»
برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه ایجاد این مدل، میتوانید به این پست بلاگ [بلاگ یونیتی] مراجعه کنید. یونیتی به طور دقیق مجموعه دادههای آموزشی به کار رفته را مشخص نکرده است، اما تأکید میکند که «هیچ دادهای از اینترنت استخراج نشده است.»
تمرکز این بهروزرسانی روی «بهبود انواع مواد رایج در بازیها» از جمله چوب، آجر، بتن، چرم، فلز، شن و خاک است، به طوری که مدل جدید نقشههای بافت با جزئیات و انسجام رنگ بهتر تولید میکند. علاوه بر این، نقشههای ارتفاع تولید شده به صورت پیشفرض ۱۶ بیتی هستند.
مقایسهی مواد تولید شده قبل و بعد از بهروزرسانی را میتوانید در پست بلاگ یونیتی مشاهده کنید.
قیمت، تاریخ انتشار و سوالات متداول
یونیتی میوز یک سرویس مبتنی بر اشتراک است که در حال حاضر در مرحله دسترسی اولیه بوده و هزینه آن ۳۰ دلار در ماه است. با انتشار کامل این سرویس در بهار ۲۰۲۴، یونیتی سیستم قیمتگذاری مبتنی بر اعتبار را نیز معرفی خواهد کرد.
به طور پیشفرض، یونیتی برای کمک به آموزش مدلهای هوش مصنوعی، دادههای کاربر را جمعآوری میکند، اما طبق سوالات متداول آنلاین، میتوانید از اشتراکگذاری دادههای محتوا صرف نظر کنید.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
ساخت انیمیشن شرک 5 آغاز شد
درباره هوش مصنوعی Tencent
ویژگی های جدید نرم افزار Cinema 4D 2025.1
نرم افزار Adobe After Effects 25.1 منتشر شد
بازار کار انیمیشن در دنیا
موتور رندر Hyperion دیزنی
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.