یونیتی پیشنمایشی از Time Ghost ارائه داده است، یک دمو تکنولوژیک که توانمندیهای نسخه جدید یونیتی ۶، آخرین نسخه این موتور بازیسازی، از جمله بهبودهای چشمگیر در نورپردازی، شبیهسازی مو و محیطهای وسیع را به نمایش میگذارد.
این دمو چهار دقیقهای که به صورت بلادرنگ بر روی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 اجرا میشود، همچنین از یک مدل یادگیری ماشینی سفارشی برای شبیهسازی تغییر شکل پارچه استفاده میکند که از طریق چارچوب هوش مصنوعی Sentis یونیتی پیادهسازی شده است. داراییهای این دمو همراه با یونیتی ۶، که قرار است ماه آینده منتشر شود، در دسترس قرار خواهند گرفت. در ادامه میتوانید با فرآیند ساخت این دمو بیشتر آشنا شوید.
یک دموی Real Time که قابلیتهای گرافیکی جدید Unity 6 را به نمایش میگذارد.
یک دموی Real Time با نمایش قابلیتهای گرافیکی پیشرفته Unity 6، به نام Time Ghost، داستان سربازی را روایت میکند که پس از فراری مرموز از جنگ خندقها در نسخهای استیمپانک از جنگ جهانی اول، در یک چشمانداز وسیع و خالی به کاوش میپردازد.
این دمو قدرتهای Unity 6 را، که نسخه بلندمدت پشتیبانی (LTS) آینده این موتور بازیسازی است، به نمایش میگذارد. ویژگیهایی که اوایل امسال در نسخه پیشنمایش Unity 6 معرفی شدند، در این نمایش به کار گرفته شدهاند و محیطی خیرهکننده و واقعگرایانه را خلق میکنند.
نورپردازی: Adaptive Probe Volumes و Scenario Blending
در صحنههای ابتدایی نبرد، چندین شخصیت انیمیشنی در حال حرکت در محیطی بسیار دقیق با افکتهای متعدد و مه حجمی هستند که از نورپردازی ششجهته برای ایجاد جلوههای واقعگرایانه دود استفاده میکند.
برای پخت نور (Light Baking)، سیستم Adaptive Probe Volumes در Unity به کار گرفته شده تا چیدمان پروبهای نوری بهینه شود. این سیستم بهطور هوشمند پروبها را در مناطق پیچیدهتر صحنه، مانند خندقها، با تراکم بیشتری قرار میدهد و در مناطق سادهتر مانند دشتها، پروبها را بهصورت پراکندهتر قرار میدهد.
تیم دمو چندین سناریوی نورپردازی مختلف را برای نمایش زمانهای متفاوت روز ایجاد کرده و با ترکیب آنها، انتقالات نرم و طبیعی بین این سناریوها را به نمایش میگذارد.
برای بهبود عملکرد رندر، دمو از GPU Resident Drawer بهره میبرد؛ سیستمی پیشرفته در Unity 6 که برای پردازش کارآمد صحنههایی با اشیای متعدد و تکرارشونده طراحی شده است
طراحی محیط: نقش ECS در پردازش گیاهان نمونهای
طراحی محیط: سیستم ECS (Entity Component System) به پردازش گیاهان به صورت نمونهای کمک میکند. همچنین، Time Ghost شامل تعداد زیادی شیء نمونهای است: طبق گفتههای Unity، صحنه کامل شامل بیش از ۱۲ میلیون نمونه گیاه، از جمله درختان و چمن میباشد.
تیم دمو از Houdini برای پخش گیاهان سهبعدی استفاده کرد و خواص پایه آنها را به صورت یک ابرنقطه به Unity صادر کردند.
قابلیتهای پخت (baking) سیستم ECS در Unity برای تولید موجودیتهای جداگانه برای هر گیاه و ایجاد 'Imposters' (تصاویر نمایشی) برای گروههای گیاهان که در نمایش گیاهان در فاصله دور از دوربین قابل تعویض بودند، استفاده شد.
طبق گفته Unity، در حداکثر حالت، تقریباً ۸.۵ میلیون قطعه گیاه فعال هستند، اما کمتر از ۰.۵ میلیون موجودیت فردی به سیستم گرافیکی منتقل میشوند که به بهبود عملکرد کمک میکند.
FX: بهبودهای موهای Real Time و گراف VFX
تایم گوست همچنین از پیشرفتهای سیستم موی زمان واقعی یونیتی بهرهبرداری میکند که در نمایشهای تکنولوژی قبلی یونیتی، مانند "دشمنان" و "شیر"، به نمایش درآمده است.
این موارد در کلیدواژه یونیت 2024 بارسلونا مطرح نشدند، اما طبق اعلام یونیتی، قابلیتهای جدید شامل "رندر بیوقفه LOD، تولید خودکار LOD و باد حجمی" هستند.
برای افزایش واقعگرایی صحنههای اولیه، که در آن شخصیتها توسط خاکی که از انفجارها پرتاب میشود احاطه میشوند، این دمو همچنین از پشتیبانی بهبود یافته برای برخوردها در VFX Graph استفاده میکند، که اجازه میدهد تکههای زباله هنگام برخورد به قطعات کوچکتری شکسته شوند.
مدل هوش مصنوعی سفارشی Sentis: تقریب تغییر شکل پارچه از شبیهسازیهای آفلاین
طبق اعلام یونیتی، این دمو در نسخه بدون تغییر یونیتی 6 توسعه یافته است، اما همچنین از Sentis، سیستم یونیتی برای استقرار مدلهای هوش مصنوعی سفارشی در زمان اجرا، بهرهبرداری میکند.
در مورد تایم گوست، این سیستم برای پارچه استفاده شد. تیم دمو مدلی از هوش مصنوعی ایجاد کرد که قادر به اجرا در زمان واقعی است و رفتار شبیهسازیهای آفلاین را تقریب میزند.
با استفاده از "ابزارهای DCC" (که مشخص نشدند، اما در ارائه قبلی به Marvelous Designer و Houdini اشاره شد)، تیم دمو 2000 فریم داده آموزشی ایجاد کرد که نشان میدهد چگونه لباسها با حرکت شخصیت تغییر شکل میدهند.
موقعیتهای مفاصل شخصیت و تغییر شکلهای مربوطه پارچه برای آموزش مدل هوش مصنوعی استفاده شد، فرآیندی که "حدود یک ساعت بر روی یک رایانه رومیزی" زمان برد.
مدل حاصل 47 مگابایت فضای دیسک را اشغال میکند که در مقایسه با 2.5 گیگابایت داده آموزشی اولیه، بسیار کمتر است و تغییر شکلها را در 0.8 میلیثانیه به ازای هر فریم تولید میکند.
تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز
صحنههای دمو تایم گوست همزمان با انتشار یونیتی 6، که قرار است بهصورت جهانی در 17 اکتبر 2024 راهاندازی شود، منتشر خواهند شد. نسخه کنونی توسعه، پیشنمایش یونیتی 6، با ویندوز 10 و بالاتر، اوبونتو 20.04/22.04 لینوکس و macOS 11.0 و بالاتر سازگار است. این دمو در زمان واقعی بر روی یک رایانه مجهز به پردازنده Intel Core i9-14900K و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 اجرا میشود. جزئیات قیمتگذاری را میتوانید در این خبر درباره لغو هزینه برنامهریزی شده Runtime Fee یونیتی پیدا کنید.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
ساخت انیمیشن شرک 5 آغاز شد
درباره هوش مصنوعی Tencent
ویژگی های جدید نرم افزار Cinema 4D 2025.1
نرم افزار Adobe After Effects 25.1 منتشر شد
بازار کار انیمیشن در دنیا
موتور رندر Hyperion دیزنی
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.