پایگاه دانش

درباره Motorica MoGen

درباره Motorica MoGen

استارت‌آپ سوئدی Motorica پلتفرمی با عنوان MoGen را راه‌اندازی کرده است، یک بستر آنلاین بسیار امیدوارکننده مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید چرخه‌های حرکتی (walk cycle) برای انیمیشن، توسعه بازی، تجسم معماری، گرافیک‌های حرکتی یا کارهای مربوط VFX.
این ابزار که در نسخه بتا به صورت رایگان عرضه می شود، چرخه های پیاده روی و دویدن سفارشی را برای کاراکترهای انسان و انسان نما ایجاد می کند که می توانند با فرمت FBX برای استفاده در برنامه های انیمیشن سازی مانند مایا و موتورهای بازی از جمله نرم‌افزار مایا Blender، Houdini، Maya  Unity و Unreal Engine دانلود شوند.
نسخه مرورگر این پلتفرم از ابتدای سال در دسترس بوده است، اما Motorica Studio اکنون پلاگین ادغام با Unreal Engine که به تازگی برای پشتیبانی از Unreal Engine 5.2 به روز شده است عرضه کرده است پس بنابراین اکنون زمان خوبی برای بررسی و تجربه با این پلتفرم است

سیستم ضبط حرکت مبتنی بر هوش مصنوعی

MoGen چرخه های انیمیشن سفارشی را در طیف وسیعی از سبک های حرکتی از پیش تعیین شده، بر اساس یک داده تصادفی و با گزینه ای برای ترکیب بین دو پیش تنظیم، ایجاد می کند. علاوه بر چرخه‌های حرکتی مرد و زن، از پیش تنظیم‌ها حالت‌های عاطفی و فیزیکی مانند پرانرژی، خسته یا آسیب‌دیده و ویژگی‌های اجتماعی و شخصیتی مانند وضعیت پایین و «مرد باحال» را پوشش می‌دهند. همچنین برای یک سرباز (برای حرکت در حالی که اسلحه در دست دارد، به جای انیمیشن های جنگی) و برای موجودات انسان نما، از جمله غول ها، اجنه و زامبی ها از پیش تنظیم شده است. همچنین می‌توان چرخه‌های واقعاً عجیب و شگفت‌انگیزی ایجاد کرد از جمله اینکه کاراکتر خود را وانمود کنید که یک پنگوئن، دونده جاده‌ای، ماشین چمن‌زنی یا قوری است این امکانات به لطف مجموعه‌ای از پیش‌تنظیمات مبتنی بر مجموعه داده‌های رایگان 100STYLE محقق، ایان میسون از کلیپ‌های موکاپ است.

درباره Motorica MoGen

چرخه های راه رفتن و دویدن را ایجاد می کند

علاوه بر سبک چرخه حرکت، کاربران می‌توانند سرعت حرکت کاراکتر را کنترل کنند و امکان ایجاد چرخه‌های بیکار، راه رفتن و دویدن را فراهم کنند. کاراکترها را می‌توان طوری ساخت که در یک خط مستقیم یا در یک دایره حرکت کنند، همچنین کاربران Blender و Maya می‌توانند از مسیرهای حرکت سفارشی استفاده کنند، با فریم کردن ریشه کاراکتر و آپلود آن در MoGen این کار به سادگی انجام می‌شود و همچنین می‌توانید کاراکتر را وادار کنید به جلو حرکت کند، از کنارش دور شود یا در نقطه‌ای بچرخد. تولید یک کلیپ جدید یک ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد، پس از آن می‌توان نتایج را در مرورگر پیش نمایش کرد. کنترل‌های لغزنده‌ای برای تنظیم آواتار روی صفحه وجود دارد، البته با گزینه‌هایی برای ترکیب بین چهره‌های مرد و زن، و بدن‌های لاغر و چاق، اما آواتار همیشه انسان است، بنابراین هنگام تجسم چرخه‌های انیمیشن موجودات باید کمی تخیل به خرج دهید.

قابل بارگیری در قالب FBX برای استفاده در نرم افزار DCC یا موتورهای بازی

در این پلتفرم می‌توان انیمیشن تکمیل شده را با فرمت FBX بارگیری کرد و امکان استفاده در برنامه‌های استاندارد انیمیشن‌سازی و موتورهای بازی را فراهم می‌کند. هرچند در حال حاضر نمی‌توانید یک کاراکتر سفارشی آپلود کنید پس بنابراین، هدف‌گیری مجدد باید در برنامه میزبان انجام شود: راهنمای کاربر دستورالعمل‌هایی برای Unity و Unreal Engine را در اینجا بخوانید، و همچنین آموزش‌های ویدیویی شخص ثالث برای استفاده در نرم‌افزار Maya و Houdini نیز وجود دارد. در حال حاضر این ابزار در نسخه اولیه است و حتما باید برای رسیدن به نتایج مطلوب، نیاز به اصلاح دستی داشته باشند، بنابراین MoGen احتمالاً در حال حاضر برای NPC‌های پس زمینه بهتر از شخصیت‌های قهرمان مناسب است، اما کار با آن با آن به ویژه برای مبتدی‌ها بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

قیمت، تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز

MoGen در یک مرورگر وب دسکتاپ اجرا می‌شود. در حال حاضر آزمایش در نسخه بتا رایگان است. موتوریکا هنوز تاریخ عرضه یا قیمت نهایی را اعلام نکرده است.
نکته نویسنده: در زمان نگارش، MoGen توجه زیادی را در سایت‌های انجمن CG به خود جلب کرده است، بنابراین حداکثر مدت زمان کلیپ‌های انیمیشنی که تولید می‌کند به طور موقت کاهش یافته است تا بار روی سرورهای Motorica کاهش یابد. در حال حاضر Motorica Studio (MoStudio) با Unreal Engine 5.0-5.2 سازگار است و در نسخه آلفا رایگان است. مولد چرخه انیمیشن مبتنی بر هوش مصنوعی MoGen را به صورت رایگان در نسخه بتا امتحان کنید
(الزام به ثبت نام در سایت)

نرم افزار Maya

آموزش مقدماتی نرم افزار مایا

اگر به انیمیشن سازی علاقه مند هستید و به دنبال یک منبع آموزش انیمیشن میگیردید پیشنهاد میکنم دوره آموزش نرم افزار مایا ارائه شده در پرشین انیمیشن را ببینید که می تواند اولین قدم برای شروع آموزش انیمیشن باشد

مقاله های مرتبط

پیشنهاد می شود مقالات دیگر سایت پرشین انیمیشن را نیز مطالعه نمایید

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

معرفی Rokoko Vision

نوشته بعدی

درباره نرم‌ افزار مایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگوی پرشین انیمیشن

جهت استفاده از تمام امکانات سایت لطفا در آن ثبت نام نمایید

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری