شرکت ادوبی آخرین نسخه اصلی نرم افزار نقاشی بافت سه بعدی و محبوب خود یعنی Substance 3D Painter 10.0 را منتشر کرده است. در این به روز رسانی، یک منبع جدید برای متن (Text resource) اضافه شده است که باعث سهولت کار با متن داخل نرم افزار می شود و همچنین امکان وارد کردن گرافیک برداری با فرمت .ai از Illustrator را فراهم می سازد.
همچنین بهبودهایی در گردش کار مربوط به نقاشی نقشه های نرمال (normal maps) و ابزارهای تغییر شکل (transform manipulators) صورت گرفته است، به علاوه امکان مرور کتابخانه دارایی های Substance 3D مستقیماً داخل Painter وجود دارد.
از زمان انتشار نسخه قبلی، قیمت نسخه استیم این نرم افزار ۵۰ دلار افزایش یافته است.
منبع جدید متن، گردش کار اضافه کردن متن به بافت ها را ساده می کند
بزرگترین ویژگی جدید در Substance 3D Painter 10.0، منبع متن است که یک گردش کار جدید و بسیار ساده تر برای کار با متن را ارائه می دهد. یکی از تغییرات کلیدی این است که اکنون می توان فونت ها را به طور مستقیم وارد کرد، به جای اینکه نیاز به ایجاد یک فایل .sbsar با فونت جاسازی شده باشد، که به Substance 3D Designer نیاز دارد.
اکنون می توان فونت ها را در پنجره دارایی ها مرور کرد و به طور مستقیم روی سطح یک مدل سه بعدی کشید و رها کرد، جایی که به عنوان یک برآمدگی پرکننده (Fill projection) اعمال می شوند. سپس امکان تغییر موقعیت متن به طور مستقیم در نمای view port و تنظیماتی مانند اندازه، رنگ، ترازبندی و فاصله از تنظیمات برآمدگی وجود دارد.
همچنین می توان از فونت ها به عنوان قلم مو یا به عنوان ورودی در فیلترهای Substance استفاده کرد.
رفع مشکلات و بهبودهایی در نقاشی نقشه های نرمال و ابزارهای تغییر شکل
این به روز رسانی همچنین چندین مشکل قدیمی با نقاشی نقشه های نرمال و ابزارهای تغییر شکل را برطرف می کند.
با نقشه های نرمال، نقاشی مکرر روی ناحیه ای در کانال نرمال دیگر نباید مصنوعات ایجاد کند، لغو یک ضربه قلم مو دیگر باعث شکستن ضربه های قبلی نمی شود و مهرهای قلم مو با یک آلفا (alpha) اکنون به درستی نمایش داده می شوند، زمانی که آلفا روی صفر باشد.
با ابزارهای تغییر شکل، کشیدن برچسب ها روی یک سطح اکنون با ثبات بیشتری انجام می شود و شدت مقیاس اکنون بر اساس مقیاس شیء در حال دستکاری است، نه اندازه صحنه.
همچنین اکنون می توان کلید [Ctrl] را هنگام کشیدن روی یک ابزار تغییر شکل نگه داشت تا وارد حالت دقت شوید و موقعیت محتوا را با دقت بیشتری انجام دهید.
سایر تغییرات: پنجره جدید دارایی های Substance 3D، به روز رسانی اسکریپت نویسی پایتون
سایر تغییرات شامل یک پنجره جدید دارایی های Substance 3D است که امکان مرور کتابخانه آنلاین دارایی های Substance 3D را مستقیماً داخل Painter فراهم می کند.
API پایتون یک ماژول جدید برای لایه استک (layer stack) دریافت می کند که به عنوان "باز کردن در به روی ... افزونه های پیشرفته لایه استک" توصیف می شود و یک ماژول مدیریت رنگ در حال توسعه است.
قیمت و الزامات سیستم
Substance 3D Painter 10.0 برای ویندوز 10 به بالا، لینوکس CentOS 7.0/Ubuntu 20.04 به بالا و macOS 11.0 به بالا در دسترس است. مجوزهای دائمی از طریق استیم در دسترس هستند و 199.99 دلار هزینه دارند، که از زمان انتشار Substance 3D Painter 9.1، 50 دلار افزایش یافته است.
این نرم افزار همچنین از طریق اشتراک های Substance 3D ادوبی در دسترس است.
و اشتراک های Substance 3D Texturing 19.99 دلار در ماه یا 219.88 دلار در سال هزینه دارد؛ اشتراک های Substance 3D Collection 49.99 دلار در ماه یا 549.88 دلار در سال هزینه دارد.
اشتراک برای نسخه لینوکس نیازمند یک برنامه Creative Cloud برای تیم ها است.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
هوش مصنوعی Firefly generative
ویژگی های جدید نرم افزار Fusion Studio 19
نرم افزار Reblium Studio
پلاگین Radical هم اکنون از انگشتان پیروی میکند
ویژگیهای جدید CityEngine 2024
شرکت Autodesk پلاگین Golaem را خرید
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.