10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق

خانه » پایگاه دانش » پایگاه دانش » 10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق
10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق

بوریس ماراس، با سابقه‌ی بیش از 13 سال در صنعت انیمیشن، گنجینه‌ای از تجربه و تخصص را در اختیار دارد. او که سابقه ی انیماتوری در استودیو والت دیزنی و کار بر روی عناوین مشهوری چون Moana، Ralph Breaks the Internet، Frozen II، Raya and the Last Dragon و Encanto را دارد، اخیراً به عنوان معاون کارگردان انیمیشن در پروژه ی "Blue Eye Samurai" نتفلیکس نیز فعالیت کرده است. در این مقاله، 10 نکته ی ضروری که از دیدگاه بوریس ماراس برای ساخت یک دموی ریل موفق حائز اهمیت هستند، ارائه شده است:

10 نکته برای ساخت دموی انیمیشن از یک انیماتور با سابقه در دیزنی و دریم‌ورکس

ساخت دمو ریل برای ورود به صنعت انیمیشن و بازار کار آن بسیار اهمیت دارد و این مقاله با ترجمه‌ای روان از تجربیات بوریس ماراس، این فرصت را به شما می‌دهد که با نحوه ساخت یک دمو ریل آشنا شوید.

بوریس ماراس، که در حین کار در استودیوی والت دیزنی به عنوان انیماتور فعالیت می‌کردم، به اطلاعاتی ارزشمند از دموهای بسیاری دست پیدا کرده است. خودش نیز تعدادی دمو را تهیه کرده و به تازگی به دوستان و همکارانش کمک کرده است تا دمو ریل‌های موفقی برای خودشان ایجاد کنند.

در این مقاله، تجربیات او را از طریق چند مشاوره با شما به اشتراک می‌گذارم. این راهنماها اصولاً برای فیلم‌های انیمیشن و رسانه‌های دیجیتال مناسب هستند، اما بسیاری از اصول آنها نیز برای دموهای بازی‌ها، جلوه های ویژه و حتی تجسم قابل اعمال است.

گرچه در دموهای دیگر نیز موارد خوبی وجود دارد، اما این مقاله به چندین نکته خاص می‌پردازد که اغلب دیده نمی‌شوند. امیدوارم که این مقاله حاوی نکاتی باشد که تاکنون از چشم شما گذشته است.

1. کیفیت را در اولویت تعداد در نظر بگیرید

در ابتدا، به کیفیت تمرکز کنید نه به تعداد. دموی شما باید نمایانگر بهترین توانایی‌های شما باشد، نه یک آرشیو جامع از کارهای گذشته. در انتخاب شات‌ها، به شات‌های قوی‌تر خود اولویت دهید و موارد اضافی را حذف کنید.

اگر یک شات بسیار قدیمی است، بهتر است آن را حذف کنید. اگر اولین صحنه‌ای که در دموی شما نمایش داده می‌شود، 10 سال گذشته است، این ممکن است سوالاتی در ذهن کارفرمایان ایجاد کند، مهم نیست که انیمیشن چقدر خوب باشد.

۲. راهنمای ارزیابی دمو

از افراد دیگر از جمله دوستان، همکاران یا سرپرستان پیشین خود  بخواهید که کارهایی که قصد دارید در دموی خود قرار دهید را بررسی کنند. ممکن است با یک صحنه‌ای که از نظر شما خوب و ساخت آن برایتان دشوار بوده اما آن ممکن است بهترین انتخاب شما نباشد. گاهی اوقات، نگاهی تازه می‌تواند به شما کمک کند تا صحنه‌های واقعاً برجسته را شناسایی کنید. همچنین، می‌توانید در پایان فرایند، یک مرور همتایی (مقایسه)  انجام دهید. به یاد داشته باشید دریافت نظرات خارجی درباره دموی کامل شما می‌تواند به شناسایی بخش هایی که نیاز به بهبود دارند، کمک کند، قبل از آنکه آن را در جایی منتشر کنید!

10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق

۳. دمو را کوتاه و موثر نگه دارید

حتی اگر حرفه‌ای و با تجربه هستید و بیش از پنج دقیقه انیمیشن دارید، هدف شما باید کوتاه نگه داشتن دمو ریل باشد. دو دقیقه یک هدف مناسب است، اما همیشه بهتر است کوتاه‌تر باشد، به ویژه اگر تازه‌کار هستید. معمولاً می‌توان کیفیت کلی دمو را تنها با دیدن چند صحنه اول ارزیابی کرد. اضافه کردن موارد غیرضروری ممکن است باعث شود بهترین کارهای شما کمتر دیده شوند.

10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق
10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق

۴. شفافیت را رعایت کنید

اگر مسئولیت کامل انیمیشن یک صحنه را نداشته‌اید، به وضوح نقش خود را مشخص کنید. ارائه اطلاعات نادرست می‌تواند به شدت به اعتبار شما آسیب بزند. دو روش متداول برای این کار در کلیپ‌های بالا آورده شده است، اما اگر مشارکت شما واقعاً بسیار جزئی بوده و نیاز به توضیح طولانی دارد، بهتر است آن صحنه را کاملاً حذف کنید.

10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق

۵. از کارهای دیگران استفاده نکنید

این مسئله بدیهی به نظر می‌رسد، اما نمونه کار شما باید تنها شامل کارهای خودتان باشد، نه کارهای دیگران. هرچند استفاده از نماهای سیاه و سفید برای نمایش کارهای دیگران به منظور فراهم کردن زمینه برای انیمیشن ممکن است مفید به نظر برسد، زیاده‌روی در این کار می‌تواند تأثیر نمونه کار شما را کاهش دهد. از نماهای سیاه و سفید به حداقل استفاده کنید و تنها زمانی که واقعاً ضروری است. در صورت امکان، تنها و تنها کارهای خودتان را به نمایش بگذارید.

اگر به شخصیت‌های سه‌بعدی حرفه‌ای برای انیمیشن‌سازی دسترسی ندارید، به خرید یک ریگ انیمیشن تجاری برای استفاده در نمونه‌کار خود فکر کنید، مانند این ریگ‌ها از ProRigs.
اگر به شخصیت‌های سه‌بعدی حرفه‌ای برای انیمیشن‌سازی دسترسی ندارید، به خرید یک ریگ انیمیشن تجاری برای استفاده در نمونه‌کار خود فکر کنید، مانند این ریگ‌ها از ProRigs.

6. انعکاس سلیقه شما

هر انتخابی که در نمونه‌کار خود انجام می‌دهید، داستانی درباره شما به عنوان یک هنرمند روایت می‌کند، از محتوایی که شامل می‌کنید تا صوت و ریگ انیمیشنی که انتخاب می‌کنید.

اگر تازه‌کار هستید و با کاراکترهای سه‌بعدی حرفه‌ای کار نکرده‌اید، به خرید یک کاراکتر ریگ شده تجاری فکر کنید. حتی یک انیمیشن عالی نیز ممکن است توسط یک کاراکتر نامناسب تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

ProRigs، Wonderwell Studios و Look Rig همگی ریگ‌های با کیفیتی ارائه می‌دهند و وبلاگ Animation Buffet یک منبع عالی برای مشاهده بررسی‌های ویدیویی ریگ‌ها قبل از خرید است.  مطمئن شوید که همه چیز با نقشی که برای آن درخواست می‌دهید هماهنگ باشد: اگر به دنبال شرکتی هستید که عمدتاً محتوای خانوادگی تولید می‌کند، از دیالوگ‌های با درجه سنی R استفاده نکنید.

7. از وقفه‌ها جلوگیری کنید!

در هنگام تدوین ریل انیمیشن، حفظ ریتم و تمرکز مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از برش‌های مستقیم بین نماها، روشی ایده‌آل برای این کار است. برخلاف اضافه کردن فریم‌های سیاه بین نماها که می‌تواند جریان کار را مختل کند و حواس مخاطب را پرت کند، برش‌های مستقیم به حفظ ریتم و پویایی ریل کمک می‌کنند. استفاده از ترانزیشن های نرم ، با ایجاد پیوندی ظریف بین نماها، به حفظ یکپارچگی و انسجام ریل کمک می‌کنند و تجربه‌ای روان‌تر و دلنشین‌تر برای مخاطب رقم می‌زنند.

نحوه ساخت دمو ریل انیمیشن

8. هوشمندانه ویرایش کنید

اگر یک شات بسیار طولانی دارید یا بخش‌هایی از شات‌ها که خودتان چندان دوست ندارید، از کوتاه کردن آنها نترسید! تمرکز خود را بر نمایش بهترین کارهای خود و حفظ ریتم دمو ریل بگذارید.

نحوه ساخت دمو ریل انیمیشن

9. اهمیت موسیقی

موسیقی می‌تواند نمونه‌کار شما را تقویت کند، اما استفاده از آن باید با دقت صورت گیرد. اطمینان حاصل کنید که موسیقی با تصاویر شما هم‌خوانی دارد و به محدودیت‌های حق نشر توجه کنید. مخصوصاً اگر بخش‌های کوتاهی از پروژه‌های مختلف دارید که بهتر است بدون دیالوگ و به صورت مونتاژ دیده شوند، موسیقی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

اگر موسیقی را بر روی صحنه‌هایی با دیالوگ قرار می‌دهید، مطمئن شوید که حجم صدای موسیقی به اندازه کافی پایین است. آماده باشید که سطح صدا را برای هر صحنه به صورت جداگانه تنظیم کنید، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است.

نحوه ساخت دمو ریل انیمیشن

ساده‌سازی کارت‌های عنوان

در ابتدای نمونه‌کار خود یک کارت عنوان با نام و اطلاعات تماس خود قرار دهید، اما آن را ساده و مختصر نگه دارید. باید تنها دو یا سه ثانیه طول بکشد تا انیمیشن شما در مرکز توجه قرار گیرد. اگر یک کارت عنوان متحرک و شگفت‌انگیز دارید، بهتر است آن را برای انتهای نمونه‌کار خود نگه دارید.

 

درباره نویسنده

بوریس ماراس

بوریس ماراس دارای بیش از ۱۳ سال تجربه در حوزه انیمیشن می‌باشد. او به عنوان انیماتور در استودیو انیمیشن والت دیزنی فعالیت داشته و در فیلم‌هایی چون Moana، Ralph Breaks the Internet، Frozen II، Raya and the Last Dragon و Encanto شرکت داشته است. اخیراً به عنوان معاون کارگردان انیمیشن در Blue Eye Samurai تولید شده توسط شبکه Netflix فعالیت داشته است.

وب‌سایت | LinkedIn | Vimeo | Instagram

ترجمه شده توسط پرشین انیمیشن

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

دوره آموزش آنلاین

انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا

دوره آموزش انیمیشن‌سازی سه بعدی با نرم‌افزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و به هنرجویان کمک می‌کند تا اصول و تکنیک‌های انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرم‌افزار مایا بیاموزند

مقاله های مرتبط با این موضوع

پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

ویژگی های جدید نرم افزار Houdini 20.5

نوشته بعدی

پلاگین Chaos Phoenix

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری