شرکت Autodesk نسخه جدید نرم افزار Maya را با نام 2024.2 Autodesk Maya منتشر کرده است. با پرشین انیمیشن همراه باشید تا ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2024.2 را بررسی کنیم.
این اولین بهروزرسانی مایا در شش ماه گذشته است و شامل بهروزرسانیهای کلیدی برای مجموعه ابزارهای retopology، توسعه ظاهر، rigging و انیمیشن شخصیت و پلاگین USD for Maya است. هنچنین، Maya Creative، نسخه کاهشیافته نرمافزار برای استودیوهای کوچک، نیز بهروزرسانی شده است.
افزایش سرعت و حفظ بهتر ویژگی ها در Retopologize
سیستم retopology خودکار مایا، Retopologize، با بهروزرسانی جدیدی عرضه میشود که در آن گزینههای Symmetry اکنون گزینههای حفظ ویژگیهای جدید اضافه شده در Maya 2024 را رعایت میکنند. الگوریتم زیربنایی، ReForm، به روز شده است و پردازش اکنون "تا 30٪ سریعتر" است.
ویژگی های جدید در LookdevX 1.2
ویژگی های جدید در LookdevX 1.2 شامل گزینه تکرار گره ها و یک گردش کار پورت پویا جدید برای کار با یک سایه ساز یکپارچه به جای چندین سایه ساز جداگانه است. علاوه بر این، اکنون میتوان از مسیرهای USD نسبی و همچنین مسیرهای مطلق استفاده کرد و گراف LookdevX اکنون توسط تنظیمات مدیریت رنگ جهانی کنترل میشود. همچنین تعدادی پیشرفت در گردش کار وجود دارد، از جمله گزینه کپی و چسباندن گره ها و مواد و همچنین کشیدن و رها کردن فایل ها از یک مرورگر فایل خارجی.
بهبود rig character
برای ریگینگ شخصیت، دیفورمر Proximity Wrap یک حالت Snap جدید را برای مواقعی که حالت Surface موجود باعث تغییر شکل های ناخواسته می شود، دریافت می کند و همچنین پلاگین GPU Cache، که برای سرعت بخشیدن به پخش ریگ های پیچیده استفاده می شود، اکنون به کاربران امکان می دهد کش را از یک فریم خاص شروع کنند. و 12 گره ریاضی ریگینگ جدید وجود دارد.
انیمیشن: بهبود گردش کار در Time Slider و Graph Editor
Time Slider بهبودهای بیشتری در جریان کار دریافت می کند، با گزینه ای برای رنگی کردن کلیدهای کد، همانطور که در بالا نشان داده شده است، و درگاه نمایش اکنون با کشیدن کلیدهای [Alt]- یا [Shift] به روز می شود. در Graph Editor، سیستم جدید «مجسمهسازی» منحنیهای انیمیشن که در Maya 2024 معرفی شد، اکنون میتواند منحنیهای محور Time و همچنین محور Value را تغییر دهد.
پلاگین ها: USD برای Maya 0.25 و به روز رسانی پلاگین های Arnold، Bifrost و Substance
در خارج از نرم افزار اصلی، افزونه های Arnold، Bifrost، Substance و USD به روز شده اند.
USD برای Maya 0.25 بزرگترین بهروزرسانی از این چهار مورد است که امکان ذخیره فایلهای USD را نسبت به فایل صحنه Maya و جداسازی-انتخاب در ویوپورت را ممکن میسازد. همچنین دارای به روزرسانی های گردش کار هنگام استفاده از ویرایشگر لایه، ویرایشگر Attribute و Channel Box است.
Arnold for Maya (MtoA) 5.3.4.1 پشتیبانی از ویژگیهای جدید در Arnold 7.2.4 را اضافه میکند، در حالی که Bifrost for Maya 2.7.1.1 فقط یک بهروزرسانی رفع اشکال برای نسخه 2.7.1 است که با Maya 2024.1 عرضه میشود. (در حال حاضر هیچ یادداشت انتشار برای افزونه Substance 2.3.4 در دسترس نیست)
قیمت و سیستم مورد نیاز
Maya 2024.2 با Windows 10 و مک 11 سازگار است. نرم افزار مایا فقط اجاره ای است و هزینه اشتراک آن، 235 دلار در ماه یا 1875 دلار در سال است. البته، در بسیاری از کشورها، هنرمندانی که کمتر از 100,000 دلار در سال درآمد دارند و روی پروژه هایی با ارزش کمتر از 100,000 دلار در سال کار می کنند، واجد شرایط اشتراک Maya Indie هستند که اکنون 305 دلار در سال قیمت دارد.
ئ همچنین، Maya Creative به صورت پرداختی در دسترس است. قیمت ها از 3 دلار در روز شروع می شود و حداقل هزینه آن 300 دلار در سال است.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.