نسخه جدید V-Ray 7 برای 3dsmax منتشر شد

خانه » پایگاه دانش » پایگاه دانش » نسخه جدید V-Ray 7 برای 3dsmax منتشر شد
شرکت Chaos نسخه جدید V-Ray 7 را برای 3dsmax منتشر کرد

شرکت Chaos نسخه جدید V-Ray 7 برای 3ds Max را منتشر کرده است. این نسخه بزرگ‌ترین به‌روزرسانی برای این رندر تولیدی و اولین به‌روزرسانی نسل جدید محصولات V-Ray در مرحله بتا است.

این به‌روزرسانی شامل پشتیبانی از رندر 3D Gaussian Splats، یک سیستم پروفایل‌سازی جدید برای صحنه و به‌روزرسانی‌هایی برای V-Ray GPU، V-Ray Frame Buffer و Chaos Scatter است.

شرکت Chaos با عرضه V-Ray 7 برای نرم‌افزار 3ds Max بار دیگر استانداردهای جدیدی در دنیای رندرینگ سه‌بعدی و گرافیک کامپیوتری معرفی کرده است. این نسخه با بهره‌گیری از نوآوری‌های قدرتمند و بهینه‌سازی‌های چشمگیر، نه تنها سرعت و کارایی رندرینگ را افزایش داده، بلکه امکان خلق صحنه‌های بی‌نهایت واقع‌گرایانه و پیچیده را با سادگی بیشتری فراهم می‌کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های برجسته این نسخه و تاثیر آن بر روند کاری هنرمندان و طراحان می‌پردازیم.

اولین قدم به سوی نسل جدید محصولات V-Ray

Chaos معمولاً ویژگی‌های جدید را ابتدا در نسخه‌های 3ds Max و مستقل V-Ray معرفی می‌کند و سپس آن‌ها را به سایر نسخه‌ها منتقل می‌کند. به همین دلیل، بتای V-Ray 7 نه تنها قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران 3ds Max ارائه می‌دهد، بلکه نگاهی به نسل بعدی این محصولات را نیز فراهم می‌کند

دانلود V-Ray.6.update2

کاربردهای V-Ray 7 مرزهای جدید در انیمیشن‌سازی و جلوه‌های بصری

ویژگی‌های نوین V-Ray 7 به طور مستقیم تاثیر قابل توجهی بر روند انیمیشن‌سازی و تولید جلوه‌های بصری دارد. با استفاده از ابزارهایی همچون Enmesh و Real-Time Lighting، هنرمندان می‌توانند محیط‌های سه‌بعدی پیچیده و کاراکترهای دقیق‌تری خلق کنند. همچنین سرعت بالای رندرینگ و بهبودهای GPU Rendering، فرآیند تولید را سریع‌تر و موثرتر کرده و باعث می‌شود پروژه‌های بزرگ و پرجزئیات در زمان کوتاه‌تری به نتیجه برسند.

پشتیبانی بومی از داده‌های 3DGS

ویژگی‌های جدید V-Ray 7 شامل پشتیبانی از 3D Gaussian Splats (3DGS) است. این روش جدید اسکن سه‌بعدی، امکان تولید بازسازی‌های باکیفیت از اشیاء یا صحنه‌های واقعی را از طریق عکس‌ها یا ویدیوهای منبع فراهم می‌آورد. اگرچه افزونه‌های رایگانی برای رندر داده‌های 3DGS در نرم‌افزارهایی مانند Blender، Unity و Unreal Engine وجود دارد، اما V-Ray اولین نرم‌افزار CG است که به صورت بومی از این فرمت پشتیبانی می‌کند.

موتور رندر وی ری مایا

نورپردازی و رندر با V-Ray Luminaires

تغییرات دیگر شامل پشتیبانی از luminaires است که امکان وارد کردن داده‌های نورپردازی پخته شده برای لوازم نوری واقعی را در فرمت PLW فراهم می‌کند. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا نورپردازی دقیق‌تری در صحنه‌های داخلی ایجاد کنند.

به‌روزرسانی‌های V-Ray GPU و VFX

V-Ray GPU اکنون پشتیبانی اولیه از کاستیک‌ها را دریافت کرده و به این ترتیب به موتور رندر اصلی CPU نزدیک‌تر شده است. همچنین V-Ray Frame Buffer (VFB) به یک لایه جدید Vignette مجهز شده که امکان اعمال افکت‌های وینیتینگ به رندرها را فراهم می‌کند.

به‌روزرسانی‌های Chaos Scatter

سیستم Chaos Scatter نیز به‌روزرسانی شده است. ویژگی‌های جدید شامل امکان استفاده از نقشه‌های بافتی برای کنترل پراکندگی و یک قلم ابزار Instance جدید برای پراکندگی دستی اشیاء است.

شرکت Chaos نسخه جدید V-Ray 7 را برای 3dsmax منتشر کرد

بهبود عملکرد با V-Ray Profiler

V-Ray برای 3ds Max اکنون شامل V-Ray Profiler است، ابزاری جدید برای شناسایی گلوگاه‌های عملکردی در صحنه‌ها که قبلاً در نسخه‌های Maya و Houdini معرفی شده بود. این قابلیت در حال حاضر فقط برای V-Ray CPU در دسترس است.

علاوه بر این، این نسخه به‌روزرسانی‌هایی برای V-Ray Lister دارد و پشتیبانی از Open Shading Language (OSL) و چارچوب Universal Scene Description (USD) را گسترش می‌دهد.

افزایش قیمت اشتراک‌ها از زمان V-Ray 6

Chaos همچنین قیمت اشتراک‌های V-Ray را از زمان انتشار قبلی افزایش داده است. اکنون اشتراک‌های V-Ray Solo 84.90 دلار در ماه یا 514.80 دلار در سال هزینه دارند که 5 دلار در ماه یا 48 دلار در سال افزایش یافته است.
اشتراک‌های V-Ray Premium نیز اکنون 119.90 دلار در ماه یا 718.80 دلار در سال قیمت دارند که افزایش 24 دلار در سال را نشان می‌دهد. اشتراک‌های V-Ray Enterprise تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.

قیمت‌ها، الزامات سیستم و تاریخ انتشار

V-Ray 7 برای 3ds Max در نسخه بتا برای مشترکان در دسترس است و Chaos هنوز تاریخ انتشار نهایی را اعلام نکرده است. نسخه فعلی پایدار، یعنی V-Ray 6 for 3ds Max Update 2، با 3ds Max 2020 به بالاتر  و در محیط Windows 10+ سازگار است.

این نرم‌افزار فقط به صورت اجاره‌ای در دسترس است، با هزینه اشتراک V-Ray Solo معادل 84.90 دلار در ماه یا 514.80 دلار در سال، V-Ray Premium با هزینه 119.90 دلار در ماه یا 718.80 دلار در سال و V-Ray Enterprise با هزینه 598.80 دلار در سال.

نوشته ترجمه و تنظیم : مجید پویافر

من مجید پویافر هستم، مدرس و متخصص انیمیشن‌سازی با بیش از 20 سال تجربه در این حوزه. با تأسیس برندهای پرشین انیمیشن و مدرسه انیمیشن انیمیشن اسکول، هدف من ارتقاء دانش و مهارت‌های هنرجویان و علاقه‌مندان به دنیای انیمیشن است. من به آموزش اصولی و به‌روز انیمیشن‌سازی پرداخته و سعی می‌کنم فضایی الهام‌بخش برای خلاقیت و پیشرفت هنرجویانم ایجاد کنم. همچنین، من می‌خواهم با تلاش و همکاری در این صنعت، تأثیرگذار باشم و به ارتقای صنعت انیمیشن کشورم کمک کنم. باور دارم که با تکیه بر دانش و تکنیک‌های مدرن، می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری در این صنعت دست یافت.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

دوره آموزش آنلاین

انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا

دوره آموزش انیمیشن‌سازی سه بعدی با نرم‌افزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و به هنرجویان کمک می‌کند تا اصول و تکنیک‌های انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرم‌افزار مایا بیاموزند

مقاله های مرتبط با این موضوع

پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

یونیتی نسخه جدید SpeedTree 10.0 را منتشر کرد

نوشته بعدی

نسخه جدید Blender 4.3 منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری