اخبار و رویدادهای روز انیمیشن و CG

در بخش اخبار سایت پرشین انیمیشن آخرین خبرهای مربوط به دنیای انیمیشن و نرم افزارهای سی جی را دنبال کرده و بروز باشید

نرم افزار لایت ویو

نرم افزار LightWave 2024.1

شرکت LightWave Digital انتشار نسخه‌های LightWave 2024 را آغاز کرده است، آخرین سری به‌روزرسانی‌های سالانه نرم‌افزار باسابقه مدل‌سازی سه‌بعدی و انیمیشن. نسخه LightWave 2024.0 سیستم ریگ کاراکتر ماژولار RHiggit، که قبلاً به‌عنوان یک افزونه شخص ثالث ارائه می‌شد، را یکپارچه کرده و ابزارهای جدیدی برای نقاشی وزن و شبیه‌سازی مایعات اضافه کرده است. همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای سیستم هندسه رویه‌ای مبتنی بر گره LightWave و OctaneRender برای LightWave، که یکپارچگی با موتور رندر GPU است، انجام شده است. دومین انتشار مهم

ادامه مطلب »
adobe.Firefly

هوش مصنوعی Firefly generative

ادوبی مدل ویدیویی Firefly را معرفی کرده است، یک مدل پیشرفته هوش مصنوعی که قابلیت‌های تولید محتوای ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی را به ابزارهای ویرایش ویدیوی این شرکت مانند Premiere Pro و احتمالاً After Effects می‌آورد. از جمله قابلیت‌های این مدل می‌توان به تولید فریم‌های صوتی یا تصویری اضافی از کلیپ‌های ویدیویی موجود و همچنین ایجاد کلیپ‌های ویدیویی جدید از تصاویر مرجع یا دستورات متنی اشاره کرد. در ادامه به سوالات متداول درباره مدل ویدیویی Firefly پاسخ داده‌ایم. مدل‌های

ادامه مطلب »
دانلود نرم افزار fusion

ویژگی های جدید نرم افزار Fusion Studio 19

شرکت Blackmagic Design نسخه 19.0 از Fusion Studio، جدیدترین نسخه نرم‌افزار حرفه‌ای کامپوزیت‌ سه‌بعدی خود را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی شامل IntelliTracker، یک ردیاب نقطه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی، و ابزار Multi Poly برای روتوسکوپی دقیق‌تر است. همچنین، پشتیبانی از جریان‌های کاری مبتنی بر USD به‌طور چشمگیری گسترش یافته است. نسخه‌ای از مجموعه ابزارهای قدرتمند Fusion نیز در DaVinci Resolve 19.0، نرم‌افزار پیشرو در ویرایش، اصلاح رنگ و جلوه‌های بصری از شرکت Blackmagic Design، ادغام شده است. نسخه 19.0

ادامه مطلب »
نرم افزار Reblium Studio

نرم افزار Reblium Studio

نرم‌افزار Reblium Studio، محصولی نوآورانه از شرکت پیشرو Reblika، به کاربران امکان می‌دهد تا با سرعت و کارایی بالا، شخصیت‌های سه‌بعدی واقع‌گرایانه و با جزئیات شگفت‌انگیز ایجاد کنند. این نرم‌افزار که بر پایه فناوری‌های پیشرفته و اختصاصی توسعه یافته است، استانداردهای جدیدی را در حوزه شخصیت‌سازی دیجیتال تعیین کرده است. Reblium Studio قابلیت سفارشی‌سازی کامل شخصیت‌ها را فراهم می‌کند و آن‌ها را برای استفاده در انواع پروژه‌ها از جمله بازی‌های ویدئویی، تبلیغات، انیمیشن‌سازی، متاورس و واقعیت مجازی آماده می‌سازد. این

ادامه مطلب »
پلاگین Radical for maya

پلاگین Radical هم اکنون از انگشتان پیروی میکند

Radical که در سال 2017 تأسیس شد (به عبارت دقیق، «RADiCAL» نامیده می شود) اولین موج جدید از پلتفرم های ضبط حرکت آموزش دیده با هوش مصنوعی بود. پلتفرم Radical Core آن، حرکت یک بازیگر را از فیلم‌های ویدئویی تک‌دوربین استخراج می‌کند و انیمیشن را با فرمت FBX برای استفاده در برنامه‌های DCC یا موتورهای بازی صادر می‌کند. پلاگین RadicalMotion for Maya یک ابزار قدرتمند برای ایجاد انیمیشن های موشن کپچر در نرم افزار Maya است. این پلاگین از موتور

ادامه مطلب »
نرم افزار CityEngine

ویژگی‌های جدید CityEngine 2024

Esri به‌تازگی نسخه جدیدی از نرم‌افزار تولید سه‌بعدی شهر خود، CityEngine، را منتشر کرده است. نسخه CityEngine 2024.0 شامل ویژگی‌های جدیدی مانند Visual CGA Editor است که امکان ایجاد ساختمان‌ها و شهرهای سه‌بعدی با استفاده از یک جریان کاری مبتنی بر نود و درگ‌اند-دراپ را فراهم می‌کند. CityEngine مدل‌های شهری را از طریق قوانین روشی تولید می‌کند، داده‌ها را در فرمت‌هایی مانند OBJ و DXF وارد کرده و در فرمت‌هایی مانند FBX، Alembic و USD صادر می‌کند. اگرچه هدف اصلی

ادامه مطلب »
شرکت Autodesk پلاگین Golaem را خرید

شرکت Autodesk پلاگین Golaem را خرید

شرکت Autodesk به تازگی ابزار شبیه‌سازی جمعیت Maya به نام Golaem را، همراه با تیم توسعه‌دهنده آن خریداری کرده است. این خرید مهم، می‌تواند تاثیرات زیادی بر صنعت انیمیشن و انیمیشن‌سازی با نرم افزار مایا داشته باشد. جزئیات مالی این معامله هنوز اعلام نشده است. تیم برنامه‌نویسان اصلی و تیم پشتیبانی Golaem به Autodesk پیوسته‌اند، اما فروشگاه آنلاین قدیمی این نرم‌افزار بسته شده است، بنابراین در حال حاضر هیچ راهی برای خرید نرم‌افزار Golaem به طور مستقیم وجود ندارد. Autodesk

ادامه مطلب »
نرم افزار 3dsmax

Autodesk نسخه 3ds Max 2025.2 را منتشر کرد

شرکت اتودسک نسخه 3ds Max 2025.2 را معرفی کرده است، که جدیدترین نسخه از نرم‌افزار سه‌بعدی این شرکت برای طراحی، تجسم معماری، جلوه‌های بصری و انیمیشن‌سازی است. یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، افزوده شدن پلاگین Flow Retopology به 3ds Max است. این پلاگین با بهره‌گیری از قدرت محاسبات ابری، به کاربران امکان می‌دهد تا عملیات پیچیده ریتوپولوژی را با کارایی و سرعت بیشتری انجام دهند. دیگر تغییرات این نسخه شامل پشتیبانی از داده‌های وکتوری در قالب SVG، پیش‌تنظیمات جدید

ادامه مطلب »
ویژگی های جدید نرم افزار maya 2025.2

ویژگی های جدید Autodesk Maya 2025.2

شرکت Autodesk نسخه جدید نرم‌افزار مایا را با نام Autodesk Maya 2025.2 منتشر کرده است. اتوسک، همچنین نسخه محدودتر آن یعنی Maya Creative 2025.2 که برای اشخاص یا استودیوهای کوچک تر است را نیز منتشر کرد. این به‌روزرسانی‌ شامل یک دفورمر جدید مبتنی بر یادگیری ماشین به نام ML Deformer است که برای تولید تقریب‌های سریع و تعاملی از خروجی ریگ‌های پیچیده کاراکترها استفاده می‌شود. همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای پلاگین‌های همراه، از جمله LookdevX، Arnold for Maya و USD for Maya

ادامه مطلب »
موتور رندر ردشیفت

نسخه جدید Redshift 3.6.04 منتشر شد

مکسون نسخه جدید موتور رندر خود، Redshift 3.6.04 را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی شامل یک شیدر جدید به نام Distance برای کارهای موشن گرافیک است و عملکرد Redshift RT و پشتیبانی از مواد Substance در پلاگین Cinema 4D را بهبود می‌بخشد. این به‌روزرسانی بخشی از انتشارهای مکسون در جولای 2024 است که شامل Cinema 4D 2024.5 و Maxon Studio 2024.1 می‌باشد. شیدر جدید Distance افکت‌های رنگارنگ در موشن گرافیک ایجاد می‌کند ویژگی اصلی جدید در Redshift 3.6.04 شیدر Distance

ادامه مطلب »
نرم افزار لایت ویو

نرم افزار LightWave 2024.1

شرکت LightWave Digital انتشار نسخه‌های LightWave 2024 را آغاز کرده است، آخرین سری به‌روزرسانی‌های سالانه نرم‌افزار باسابقه مدل‌سازی سه‌بعدی و انیمیشن. نسخه LightWave 2024.0 سیستم ریگ کاراکتر ماژولار RHiggit، که قبلاً به‌عنوان یک افزونه شخص ثالث ارائه می‌شد، را یکپارچه کرده و ابزارهای جدیدی برای نقاشی وزن و شبیه‌سازی مایعات اضافه کرده است. همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای سیستم هندسه رویه‌ای مبتنی بر گره LightWave و OctaneRender برای LightWave، که یکپارچگی با موتور رندر GPU است، انجام شده است. دومین انتشار مهم از مالکان جدید LightWave LightWave 2024.0 دومین به‌روزرسانی بزرگ این نرم‌افزار در طی هشت ماه اخیر است. این نسخه پس از وقفه‌ای سه‌ساله منتشر شده است که طی آن توسعه این نرم‌افزار توسط مالک قبلی، Vizrt، متوقف شده بود. Vizrt

ادامه مطلب »
adobe.Firefly

هوش مصنوعی Firefly generative

ادوبی مدل ویدیویی Firefly را معرفی کرده است، یک مدل پیشرفته هوش مصنوعی که قابلیت‌های تولید محتوای ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی را به ابزارهای ویرایش ویدیوی این شرکت مانند Premiere Pro و احتمالاً After Effects می‌آورد. از جمله قابلیت‌های این مدل می‌توان به تولید فریم‌های صوتی یا تصویری اضافی از کلیپ‌های ویدیویی موجود و همچنین ایجاد کلیپ‌های ویدیویی جدید از تصاویر مرجع یا دستورات متنی اشاره کرد. در ادامه به سوالات متداول درباره مدل ویدیویی Firefly پاسخ داده‌ایم. مدل‌های هوش مصنوعی Firefly در حال حاضر چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟ مدل Firefly که سال گذشته معرفی شد، مجموعه‌ای از ابزارهای هنری مبتنی بر هوش مصنوعی است که هم از طریق یک اپلیکیشن وب و هم به صورت یکپارچه در

ادامه مطلب »
دانلود نرم افزار fusion

ویژگی های جدید نرم افزار Fusion Studio 19

شرکت Blackmagic Design نسخه 19.0 از Fusion Studio، جدیدترین نسخه نرم‌افزار حرفه‌ای کامپوزیت‌ سه‌بعدی خود را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی شامل IntelliTracker، یک ردیاب نقطه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی، و ابزار Multi Poly برای روتوسکوپی دقیق‌تر است. همچنین، پشتیبانی از جریان‌های کاری مبتنی بر USD به‌طور چشمگیری گسترش یافته است. نسخه‌ای از مجموعه ابزارهای قدرتمند Fusion نیز در DaVinci Resolve 19.0، نرم‌افزار پیشرو در ویرایش، اصلاح رنگ و جلوه‌های بصری از شرکت Blackmagic Design، ادغام شده است. نسخه 19.0 این نرم‌افزار هم‌اکنون در دسترس است و ابزارهای حرفه‌ای انیمیشن‌سازی را به کاربران ارائه می‌دهد. DaVinci Resolve نسبت به Fusion Studio بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد (در زمان نگارش این مطلب توسط پرشین انیمیشن ، صفحه محصول Fusion Studio 19

ادامه مطلب »
نرم افزار Reblium Studio

نرم افزار Reblium Studio

نرم‌افزار Reblium Studio، محصولی نوآورانه از شرکت پیشرو Reblika، به کاربران امکان می‌دهد تا با سرعت و کارایی بالا، شخصیت‌های سه‌بعدی واقع‌گرایانه و با جزئیات شگفت‌انگیز ایجاد کنند. این نرم‌افزار که بر پایه فناوری‌های پیشرفته و اختصاصی توسعه یافته است، استانداردهای جدیدی را در حوزه شخصیت‌سازی دیجیتال تعیین کرده است. Reblium Studio قابلیت سفارشی‌سازی کامل شخصیت‌ها را فراهم می‌کند و آن‌ها را برای استفاده در انواع پروژه‌ها از جمله بازی‌های ویدئویی، تبلیغات، انیمیشن‌سازی، متاورس و واقعیت مجازی آماده می‌سازد. این نرم‌افزار به صورت مستقل بر روی دستگاه شما اجرا می‌شود و با ارائه یک مجوز دائمی، انعطاف‌پذیری و آزادی عمل بیشتری را به کاربران خود می‌بخشد. این ابزار پیشرفته، با تمرکز بر سهولت استفاده و کیفیت نهایی، به یکی از

ادامه مطلب »
پلاگین Radical for maya

پلاگین Radical هم اکنون از انگشتان پیروی میکند

Radical که در سال 2017 تأسیس شد (به عبارت دقیق، «RADiCAL» نامیده می شود) اولین موج جدید از پلتفرم های ضبط حرکت آموزش دیده با هوش مصنوعی بود. پلتفرم Radical Core آن، حرکت یک بازیگر را از فیلم‌های ویدئویی تک‌دوربین استخراج می‌کند و انیمیشن را با فرمت FBX برای استفاده در برنامه‌های DCC یا موتورهای بازی صادر می‌کند. پلاگین RadicalMotion for Maya یک ابزار قدرتمند برای ایجاد انیمیشن های موشن کپچر در نرم افزار Maya است. این پلاگین از موتور رندر داخلی Maya استفاده می کند و می تواند برای ایجاد انیمیشن های واقع گرایانه و باکیفیت بالا استفاده شود. قابلیت ردیابی انگشتان در حال حاضر به صورت بتا در حالت جدید Upper Body Mode در دسترس است، اما به

ادامه مطلب »
نرم افزار CityEngine

ویژگی‌های جدید CityEngine 2024

Esri به‌تازگی نسخه جدیدی از نرم‌افزار تولید سه‌بعدی شهر خود، CityEngine، را منتشر کرده است. نسخه CityEngine 2024.0 شامل ویژگی‌های جدیدی مانند Visual CGA Editor است که امکان ایجاد ساختمان‌ها و شهرهای سه‌بعدی با استفاده از یک جریان کاری مبتنی بر نود و درگ‌اند-دراپ را فراهم می‌کند. CityEngine مدل‌های شهری را از طریق قوانین روشی تولید می‌کند، داده‌ها را در فرمت‌هایی مانند OBJ و DXF وارد کرده و در فرمت‌هایی مانند FBX، Alembic و USD صادر می‌کند. اگرچه هدف اصلی این نرم‌افزار معماران و برنامه‌ریزان شهری است – که با پلتفرم ArcGIS Esri یکپارچه می‌شود – این نرم‌افزار همچنین برای استفاده در حوزه سرگرمی طراحی شده و دارای اتصالاتی به ابزارهای DCC و موتورهای بازی‌سازی از جمله Houdini، Maya و

ادامه مطلب »
شرکت Autodesk پلاگین Golaem را خرید

شرکت Autodesk پلاگین Golaem را خرید

شرکت Autodesk به تازگی ابزار شبیه‌سازی جمعیت Maya به نام Golaem را، همراه با تیم توسعه‌دهنده آن خریداری کرده است. این خرید مهم، می‌تواند تاثیرات زیادی بر صنعت انیمیشن و انیمیشن‌سازی با نرم افزار مایا داشته باشد. جزئیات مالی این معامله هنوز اعلام نشده است. تیم برنامه‌نویسان اصلی و تیم پشتیبانی Golaem به Autodesk پیوسته‌اند، اما فروشگاه آنلاین قدیمی این نرم‌افزار بسته شده است، بنابراین در حال حاضر هیچ راهی برای خرید نرم‌افزار Golaem به طور مستقیم وجود ندارد. Autodesk اعلام کرده که قصد دارد دارایی‌های فکری اصلی Golaem را در محصولات فعلی خود ادغام کند، که این اقدام می‌تواند تاثیر زیادی بر فرآیند انیمیشن‌سازی داشته باشد. ویژگی‌های کلیدی Golaem Golaem که در سال 2011 راه‌اندازی شد، به عنوان ابزاری

ادامه مطلب »
نرم افزار 3dsmax

Autodesk نسخه 3ds Max 2025.2 را منتشر کرد

شرکت اتودسک نسخه 3ds Max 2025.2 را معرفی کرده است، که جدیدترین نسخه از نرم‌افزار سه‌بعدی این شرکت برای طراحی، تجسم معماری، جلوه‌های بصری و انیمیشن‌سازی است. یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، افزوده شدن پلاگین Flow Retopology به 3ds Max است. این پلاگین با بهره‌گیری از قدرت محاسبات ابری، به کاربران امکان می‌دهد تا عملیات پیچیده ریتوپولوژی را با کارایی و سرعت بیشتری انجام دهند. دیگر تغییرات این نسخه شامل پشتیبانی از داده‌های وکتوری در قالب SVG، پیش‌تنظیمات جدید برای Data Channel Modifier، و به‌روزرسانی‌های پلاگین‌های USD برای 3ds Max و Arnold است. مدل‌سازی سه‌بعدی: پشتیبانی از فایل‌های SVG و به‌روزرسانی‌های Data Channel Modifier نسخه 3ds Max 2025.2 قابلیت‌های جدیدی برای کارهای مدل‌سازی و طراحی سه‌بعدی ارائه می‌دهد. یکی

ادامه مطلب »
ویژگی های جدید نرم افزار maya 2025.2

ویژگی های جدید Autodesk Maya 2025.2

شرکت Autodesk نسخه جدید نرم‌افزار مایا را با نام Autodesk Maya 2025.2 منتشر کرده است. اتوسک، همچنین نسخه محدودتر آن یعنی Maya Creative 2025.2 که برای اشخاص یا استودیوهای کوچک تر است را نیز منتشر کرد. این به‌روزرسانی‌ شامل یک دفورمر جدید مبتنی بر یادگیری ماشین به نام ML Deformer است که برای تولید تقریب‌های سریع و تعاملی از خروجی ریگ‌های پیچیده کاراکترها استفاده می‌شود. همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای پلاگین‌های همراه، از جمله LookdevX، Arnold for Maya و USD for Maya ارائه شده است که شامل گزینه وارد کردن blendshape‌ های USD به Maya می‌باشد. ML Deformer دفورمر تعاملی قابل تنظیم از ریگ‌های پیچیده دفورمر ML Deformer در Maya 2025.2 مانند نسخه مشابه آن در آنریل از یادگیری ماشین برای ایجاد

ادامه مطلب »
موتور رندر ردشیفت

نسخه جدید Redshift 3.6.04 منتشر شد

مکسون نسخه جدید موتور رندر خود، Redshift 3.6.04 را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی شامل یک شیدر جدید به نام Distance برای کارهای موشن گرافیک است و عملکرد Redshift RT و پشتیبانی از مواد Substance در پلاگین Cinema 4D را بهبود می‌بخشد. این به‌روزرسانی بخشی از انتشارهای مکسون در جولای 2024 است که شامل Cinema 4D 2024.5 و Maxon Studio 2024.1 می‌باشد. شیدر جدید Distance افکت‌های رنگارنگ در موشن گرافیک ایجاد می‌کند ویژگی اصلی جدید در Redshift 3.6.04 شیدر Distance است. این شیدر مانند نمونه‌اش در Arnold، فاصله نقاط روی یک سطح تا یک جسم دیگر را اندازه‌گیری می‌کند. سپس می‌توان یک رنگ‌پاش قابل انیمیشن به سطح اعمال کرد تا طیفی از افکت‌های موشن گرافیک ایجاد شود، مانند آنچه در

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری