معرفی Rokoko Vision

معرفی Rokoko Vision

روکوکو Rokoko Vision، نسخه جدید سیستم مبتنی بر وب و آموزش‌دیده با هوش مصنوعی ابزاری کاربردی خود را برای استخراج داده‌های حرکتی از فیلم‌های ویدئویی و هدف‌گیری مجدد آن به کاراکترهای سه بعدی راه‌اندازی کرده است. در واقع این پلتفرم ابزار و برش حرکات را در یک مرورگر وب گرفته و صادر کردن آنها در فرمت FBX برای استفاده در برنامه های سه بعدی مانند Blender یا Maya یا موتورهای بازی مانند Unity و Unreal Engine را امکان پذیر می کند. استفاده از این سیستم با فیلمبرداری تک دوربینی رایگان است. پشتیبانی از فیلمبرداری با دوربین دوگانه – دیگر ویژگی جدید اصلی Rokoko Vision – با اشتراک های پولی در دسترس است.

سیستم ضبط حرکت مبتنی بر هوش مصنوعی داده‌های انیمیشن تمام بدن را از ویدیو استخراج می‌کند

Rokoko Video اصلی که در واقع در سال گذشته به جدیدترین ابزار ضبط حرکت با هوش مصنوعی تبدیل شد که حرکت یک بازیگر را از فیلم های ویدئویی استخراج می کند و آن را به یک کاراکتر سه بعدی منتقل می کند. پلتفرم رایگان مبتنی بر وب به کاربران امکان می‌دهد فیلم‌های یک بازیگر را از دوربین DSLR، وب‌کم یا گوشی هوشمند ضبط کرده یا یک ویدیوی موجود را آپلود کنند. سپس روکوکو ویدیو را در فضای ابری پردازش می‌کند و حرکت بدن و اندام بازیگر را استخراج می‌کند: طبق پرسش‌های متداول آنلاین روکوکو، پردازش 10 ثانیه ویدیو حدود 30 تا 40 ثانیه طول می‌کشد.

معرفی Rokoko Vision

اکنون می توانید انیمیشن را در مرورگر وب خود برش دهید و آن را با فرمت FBX صادر کنید

ویدئوی اصلی Rokoko از جریان کاری مشابه محصولات سخت‌افزاری موکاپ فیزیکی Rokoko، مانند لباس موکاپ اینرسی SmartSuit Pro II و دستکش هوشمند پیروی می‌کرد، و کاربران با استفاده از نرم‌افزار Rokoko Studio، داده‌های انیمیشن را تمیز و صادر می‌کردند. Rokoko Vision به طور موثر Rokoko Video 2.0 انجام کارهای بیشتری را در مرورگر، از جمله پیش نمایش و برش حرکت، و صادرات آن در قالب FBX را ممکن می کند. با این حال، هنوز هم می‌توان از Rokoko Studio برای پاکسازی داده‌ها قبل از صادرات استفاده کرد: فیلتر حرکتی نرم‌افزار به رفع لغزش پای رایج در سیستم‌های ضبط حرکت مبتنی بر ویدیو کمک می‌کند.
اشتراک های پولی Rokoko Studio همچنین امکان صادر کردن داده ها در قالب BVH یا پخش زنده آن را به Blender، Cinema 4D، Maya، Unity و Unreal Engine می دهد.

نحوه کارکرد

تغییر کلیدی دیگر در Rokoko Vision این است که این سیستم اکنون از تنظیمات دوربین دوگانه پشتیبانی می کند و دقت داده های استخراج شده را بهبود می بخشد. وب سایت Rokoko ضبط دوربین دوگانه را به عنوان 'انتخابی مناسب برای حرفه ای ها ... که به دنبال حداکثر دقت و جزئیات ویدئو به موکاپ هستند' توصیف می کند و نشان می دهد که شرکت آن را به سمت جلوه های بصری با کیفیت نهایی و توسعه بازی نیز هدف قرار داده است. همانطور که برای previs و برای ضبط انیمیشن مرجع. ضبط دوربین دوگانه از یک فرآیند کالیبراسیون ساده پیروی می‌کند و از دوربین‌های DSLR، وب‌کم‌ها و گوشی‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند، اما فقط برای کاربران دارای اشتراک پولی Rokoko Plus و Rokoko Pro در دسترس است.

قیمت و سیستم مورد نیاز

Rokoko Vision رایگان است، اما برای استفاده از آن باید برای یک حساب Starter رایگان در وب سایت Rokoko ثبت نام کنید، که استفاده از Rokoko Studio را نیز ممکن می کند. Rokoko Vision خود مبتنی بر مرورگر است: اگرچه Rokoko تست‌های محدودی را در Safari، Edge و Firefox انجام داده است، Chrome را توصیه می‌کند. جزئیات دوربین های پشتیبانی شده را در اینجا بیابید. Rokoko Studio با ویندوز 64 بیتی 10+ و macOS 11.0+ سازگار است.
اکانت های Free Starter از ضبط تک دوربینی و صادرات FBX پشتیبانی می کنند. حساب‌های پلاس 20 دلار در ماه هزینه دارند و فیلمبرداری با دوربین دوگانه، صادرات BVH و پخش جریانی را به برنامه‌های DCC اضافه می‌کنند.

نرم افزار Maya

آموزش مقدماتی نرم افزار مایا

اگر به انیمیشن سازی علاقه مند هستید و به دنبال یک منبع آموزش انیمیشن میگیردید پیشنهاد میکنم دوره آموزش نرم افزار مایا ارائه شده در پرشین انیمیشن را ببینید که می تواند اولین قدم برای شروع آموزش انیمیشن باشد

مقاله های مرتبط

پیشنهاد می شود مقالات دیگر سایت پرشین انیمیشن را نیز مطالعه نمایید

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

درباره Adobe Firefly

نوشته بعدی

درباره Motorica MoGen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری