اپیک گیمز نسخه جدیدی از نرمافزار MetaHuman Animator را منتشر کرده است، برنامهای که مورد انتظار میرفت ایده آل برای متحرکسازی چهره و مجموعه ابزار ضبط با بهبود عملکرد برای چارچوب MetaHuman . درواقع، این سیستم فرآیند انتقال عملکرد چهره یک بازیگر را از فیلمهای ضبط شده توسط گوشی آیفون یا دوربین ورزشی به کاراکتر MetaHuman آن هم به صورت ریل تایم درون Unreal Engine ساده میکند. Epic ادعا میکند که ‘کیفیت انیمیشن صورت مورد نیاز توسعه دهندگان بازی AAA و فیلمسازان هالیوود را تولید میکند، در حالی که در عین حال برای استودیوهای مستقل و حتی علاقه مندان به انیمیشنسازی نیز در دسترس است. این مجموعه ابزار در اوایل سال جاری در جریان سخنرانی Epic Games State of Unreal در GDC 2023 معرفی شد و اکنون در آخرین نسخه پلاگین رایگان MetaHuman برای Unreal Engine در دسترس است.
چشم انداز اپیک گیمز برای ایجاد کاراکتر های دیجیتالی نسل بعدی برای بازی ها و انیمیشن ها
MetaHuman Animator جدیدترین بخش اکوسیستم MetaHuman اپیک گیمز برای ایجاد کاراکترهای سه بعدی نسل بعدی برای استفاده در بازیها و برنامههای ریل تایم و همچنین، به طور فزایندهای در انیمیشنهای آفلاین مورد استفاده قرار میگیرید.
بخش اول، ابزار ایجاد کاراکتر مبتنی بر ابر MetaHuman Creator، که کاربران را قادر میسازد تا با شخصیسازی کاراکترهای سهبعدی از پیش تعیینشده، انسانهای دیجیتالی واقعگرایانه طراحی کنند که در سال 2021 با دسترسی اولیه منتشر شد. کاربران میتوانند کاراکترهای جدیدی را با ترکیب کردن بین تنظیمات از پیش تعیین شده، سپس تنظیم تناسب صورت با دست، و سفارشی کردن مدل مو و لباس آماده تولید کنند.
بخش دوم، پلاگین MetaHuman برای Unreal Engine که در سال گذشته منتشر شده بود که امکان ایجاد MetaHumans مطابق با اسکنهای سه بعدی یا مدلهای صورت ایجاد شده در سایر برنامههای DCC مانند نرمافزار مایا را فراهم میکند.
یک شخصیت MetaHuman مطابق با فیلم ویدیویی یک بازیگر خلق کنید
کاراکترهای ساخته شده توسط MetaHuman به صورت پیش فرض دارای کنترلهایی برای انیمیت صورت (ریگ صورت) هستند، بنابراین آنها قبلاً از ضبط حرکت صورت پشتیبانی میکردند، اما برای انتقال این حرکت از فیلمهای ویدیویی یک بازیگر با نسبتهای مختلف صورت نیاز به دقت دستی داشت. اما پلتفرم MetaHuman Animator برای سادهسازی فرآیند هدفگیری مجدد در نظر گرفته شده است: جریان کاری که Epic Games آن را Footage به MetaHuman مینامد. مانند Mesh to MetaHuman، دادههای منبع تطبیق MetaHuman را تولید میکند: در این مورد، فیلم ویدیویی یک بازیگر و دادههای عمقی پشتیبانی میکند که در مورد آن، بعداً بیشتر خواهد شد.
حرکت صورت را از ویدیو استخراج کنید و آن را روی یک متا انسان اعمال کنید
پس از کالیبرهسازی دوربین با چهره، افزونه MetaHuman سپس میتواند حرکات صورت را از فیلمهای ویدیویی بازیگر استخراج کرده و آن را به کاراکتر سهبعدی منتقل کند و کاربر میتواند نتیجه را در viewport نیز مشاهده کند سپس انیمیشن را میتوان به عنوان یک Level Sequence یا یک دنباله انیمیشن به Unreal Engine صادر کرد. صادرات بهعنوان دنبالهای انیمیشن، انتقال انیمیشن صورت بهطور یکپارچه به سایر MetaHuman را امکانپذیر میسازد، به این معنی که از عملکرد بازیگر میتوان برای هدایت هر شخصیت متا انسان استفاده کرد. MetaHuman Animator همچنین از تایمکد پشتیبانی میکند و امکان همگامسازی انیمیشن صورت را با تصویربرداری از تمام بدن فراهم میکند. و میتواند از صدای ضبط شده صورت برای تولید انیمیشن زبان استفاده کند.
MetaHuman Animator همچنین برای کار با طیف کاملی از سیستمهای دوربین صورت طراحی شده است که برای هنرمندان مستقل، این شامل فیلمی است که از آیفون با استفاده از برنامه رایگان Live Link Face Epic پخش شده است. Live Link Face Epic که در کنار MetaHuman Animator منتشر شده است، برنامه را بهروزرسانی میکند تا بتواند فیلمهای ویدیویی خام و دادههای عمق مورد نیاز همراه با آن را ضبط کند، دومی از طریق دوربین TrueDepth آیفون. استودیوهای بزرگتر نیز میتوانند از دوربینهای استاندارد نصب شده روی کلاه استفاده کنند: MetaHuman Animator با هر راهحل عکاسی حرفهای استریو عمودی HMC از جمله راهحلهای بخش Technoprops ILM، کار میکند.
قیمت، تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز
مجموعه ابزار MetaHuman Animator بخشی از پلاگین رایگان MetaHuman Epic Games است. این افزونه با Unreal Engine 5.0+ سازگار است، اما برای استفاده از MetaHuman Animator به Unreal Engine 5.2+ نیاز است. برنامه Live Link Face به صورت رایگان برای iOS 16.0 و بالاتر در دسترس است. برای استفاده از آن با MetaHuman Animator، به نسخه 1.3+ افزونه و آیفون 12 یا بالاتر نیاز دارید.
MetaHuman Creator در دسترسی اولیه در دسترس است. این برنامه در فضای ابری و تحت وب اجرا میشود و با مرورگرهای کروم، اج، فایرفاکس و سافاری سازگار است که روی ویندوز یا macOS اجرا میشود که برای استفاده با Unreal Engine رایگان است. استفاده از ویرایشگر Unreal Engine و همچنین ارائه محتوای غیر تعاملی رایگان است. برای توسعه دهندگان بازی، Epic 5 درصد از درآمد ناخالص را فراتر از 1 میلیون دلار اولی است که در طول عمر یک محصول به دست آورده است.
آموزش مقدماتی نرم افزار مایا
اگر به انیمیشن سازی علاقه مند هستید و به دنبال یک منبع آموزش انیمیشن میگیردید پیشنهاد میکنم دوره آموزش نرم افزار مایا ارائه شده در پرشین انیمیشن را ببینید که می تواند اولین قدم برای شروع آموزش انیمیشن باشد
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.