استارتآپ فرانسوی Left Angle، برنامه Autograph را به نسخه Autograph 2023.11 بروز رسانی کرده است. این بهروزرسانی که بهعنوان «بزرگترین نسخه ما تاکنون» توصیف میشود، گرافیکهای برداری و موتورهای متن Autograph را بازسازی میکند، ابزارهای صوتی جدیدی اضافه میکند و نرمافزار را با پلتفرم مرجع VFX سازگار میکند.
Autograph، ابزاری جدید برای طراحی حرکت و جلوههای بصری، اوایل سال جاری منتشر شد. این ابزار از یک مدل ترکیبی مبتنی بر لایه مانند After Effects استفاده میکند، اما همچنین دارای یک حالت سهبعدی برای دستکاری داراییهای سه بعدی است. گردش کار سهبعدی Autograph حول توصیف صحنه جهانی است. نرمافزار دارای یک رندر فیزیکی مبتنی بر ریل تایم خود به نام Filament است. Autograph به دلیل سهولت استفاده خود تبلیغ میشود. سیستم Generators آن جایگزین سادهتری برای گراف گره است و Modifiers آن جایگزین سادهتری برای عبارات توصیف شده است.
به گفته سازنده، یک برنامه از نسل جدید ابزار تولید محتوا و ترکیب تصاویر است. برنامه Autograph که به ادعای توسعهدهندگان آن، جایگزینی برای نرمافزارهای After Effects و Nuke است، «اولین نرمافزار ویدئویی طراحی واکنشگرا» نامیده شده است. این برنامه، ارائه چندین نسخه از پروژهها را آسان میکند و برای طراحی حرکت و جلوههای بصری بسیار ایدهآل است.
تاریخچه نرمافزار Autograph
این برنامه توسط خالق Natron توسعه یافته و به واسطه RE:Vision Effects توزیع شده است. سازندگان Autograph سابقهای در صنعت دارند، الکساندر گوتیه فویچات، مدیر عامل Left Angle، توسعه دهنده اصلی نرمافزار ترکیب متن باز Natron بوده است. این نرمافزار همچنین توسط RE:Vision Effects در سراسر جهان توزیع میشود و با بسیاری از پلاگینهای خود برای ترکیب و ویرایش نرمافزار سازگاری دارند. Left Angle توسط Alexandre Gauthier-Foichat و François Grassard با مأموریت ارائه راه حل های مدرن و نسل بعدی برای ایجاد محتوای رسانه ای پویا تأسیس شد. Autograph استانداردهای باز و گردش کار جدید را در بر می گیرد و موتور سه بعدی آن بر اساس پلتفرم USD Pixar است.
درباره Left Angle
Left Angle یک استارتآپ است که در توسعه نرمافزارهای خلاقانه حرفهای که به طراحی حرکت، جلوههای بصری (VFX) و تولید ویدیوی شخصیسازی شده انبوه اختصاص داده شده است، تخصص دارد. دو بنیانگذار آن یعنی Left Angle و Alexandre GauthierFoichat و François Grassard دانش صنعت خود را برای ایجاد راه حلهایی ترکیب میکنند که نه تنها انتظارات را برآورده میکند، بلکه فراتر از انتظارات است. الکساندر، مهندس نرمافزار سابق INRIA متخصص در گرافیک کامپیوتری و پردازش تصویر، Left Angle را با هدف بهبود نرمافزار خلاق فعلی و گردش کار صنعت تاسیس کرد. یکی از بنیانگذاران فرانسوا 25 سال تجربه کار در طراحی حرکت و جلوههای بصری و همچنین تجربه آموزش دانشآموزان و مدیریت خلاقیتها را به ارمغان میآورد. این به او اجازه داده است تا Autograph را برای پشتیبانی از ویژگیهایی که برای پربازدهترین نتایج مهم هستند، هدایت کند.
درباره RE:Vision Effects شرکت توزیع کننده Autograph
RE:Vision Effects، یک شرکت برنده جایزه آکادمی و امی، بیش از 20 سال است که راه حلهای نرمافزاری را برای تقریباً هر مشکل دستکاری پیکسل دیجیتال ارائه میدهد. این شرکت به عنوان توزیعکننده نرمافزار انحصاری Left-Angle عمل خواهد کرد.
RE:Vision Effects طیف گستردهای از محصولات نرمافزاری را برای جلوههای بصری، تصحیح رنگ، ویدیوی 4K و 8K، و غیره ارائه میدهد. این شرکت همچنین دارای یک ساختار پشتیبانی انتشارات نرمافزاری تنظیم شده است که به هنرمندان و استودیوها کمک میکند تا نرمافزار خود را به سرعت و به راحتی راهاندازی کنند.
RE:Vision Effects از Autograph به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جلوههای بصری و طراحی حرکت استقبال میکند. این شرکت ادعا میکند که بسیاری از پلاگینهای Autograph که استاندارد بصری صنعت جلوههای ویژه هستند را پوشش میدهد.
این همکاری به هنرمندان و استودیوها این امکان را میدهد تا به یک مجموعه کامل از ابزارهای نرمافزاری برای جلوههای بصری دسترسی داشته باشند. RE:Vision Effects با پشتیبانی و تجربه خود، به هنرمندان کمک میکند تا از Autograph به طور موثر استفاده کنند و نتایج بصری خیرهکنندهای ایجاد کنند.
ما بسیار هیجان زده هستیم که انتشار Autograph by Left Angle را اعلام کنیم، یک برنامه جدید و پیشرفته برای ایجاد محتوای دیجیتال که از ابتدا با عملکرد و آینده در ذهن ساخته شده است، و اینکه RE:Vision Effects وارد یک رابطه تجاری استراتژیک با Left شده است. Angle، به موجب آن RE:Vision به عنوان توزیعکننده انحصاری Autograph در سراسر جهان عمل خواهد کرد.
Grenoble, France سایت
دموی معرفی نرمافزار Autograph
ادعای عجیب Autograph
Autograph، یک برنامه نرمافزاری جدید برای طراحی حرکت و جلوههای بصری، ادعا میکند که میتواند جایگزین After Effects شود.نرم افزار اتوگراف دارای ویژگیهای مشابه After Effects، مانند یک مدل ترکیبی مبتنی بر لایه، یک تایم لاین و ابزارهای ویرایش و افکتگذاری است. با این حال، Autograph همچنین دارای یک حالت سه بعدی است که به هنرمندان اجازه میدهد تا داراییهای سه بعدی را ایجاد و ویرایش کنند.
Autograph در حال حاضر فایلهای سه بعدی OBJ، FBX یا glTF را وارد نمیکند، اما میتوان از Blender برای تبدیل آنها به فرمت USD استفاده کرد. Autograph همچنین دارای یک رندر فیزیکی مبتنی بر زمان واقعی به نام Filament است که میتوان از آن برای رندر داراییهای سه بعدی استفاده کرد. در ادامه برخی از مزایای بالقوه Autograph نسبت به After Effects آورده شده است:
- سهولت استفاده: Autograph ادعا میکند که استفاده از آن آسانتر از After Effects است. این امر به دلیل استفاده از سیستم Generators و Modifiers آن است که جایگزین گراف گره و عبارات توصیف شده After Effects میشوند.
- عملکرد: Autograph ادعا میکند که عملکرد بهتری نسبت به After Effects دارد. این امر به دلیل استفاده از موتور رندر Filament آن است که بر روی GPU اجرا میشود.
- قابلیت همکاری: Autograph با پلتفرم مرجع VFX سازگار است. این به هنرمندان اجازه میدهد تا پروژههای خود را با سایر برنامههای VFX سازگار با پلتفرم مرجع VFX به اشتراک بگذارند.
با این حال، Autograph هنوز یک برنامه جدید است و هنوز مشخص نیست که آیا میتواند ادعای خود را مبنی بر جایگزینی After Effects ثابت کند. زمان نشان خواهد داد که آیا Autograph میتواند در صنعت جلوههای بصری به موفقیت دست یابد یا خیر.
Autograph اولین نرم افزار ویدئویی طراحی واکنشگرا در جهان؟
Autograph به دلیل سهولت استفاده و ویژگیهای نوآورانهاش به آسانی به فروش میرسد. سیستم Generators Autograph جایگزین سادهتری برای گراف گره است که میتواند برای ایجاد محتوای رویهای استفاده شود. Modifiers Autograph نیز جایگزین سادهتری برای عبارات توصیف شده هستند که میتوانند برای سفارشیسازی محتوای رویهای استفاده شوند.
ادعای اصلی Autograph این است که «نخستین نرمافزار ویدیوی طراحی واکنشگرا» است. Autograph دارای یک گردش کار است که به هنرمندان اجازه میدهد تا پروژهای را با وضوحها و نسبتهای چندگانه از یک فایل ارائه دهند. این امر برای هنرمندانی که نیاز به ایجاد محتوای ویدیویی برای چندین دستگاه یا پلتفرم دارند، مفید است.
علاوه بر این، Autograph را میتوان برای تولید انواع طراحی یا زبان پروژه با اتصال دادههای پایگاه داده در قالب CSV به Instancer نرمافزار استفاده کرد. این امر به هنرمندان اجازه میدهد تا محتوای خود را به طور خودکار با دادههای خارجی سازگار کنند.
پشتیبانی از فرمت های فایل کلیدی و استانداردها برای ادغام در پایپلاین
نرمافزار Autograph طیف وسیعی از فرمتهای فایل تصویری، ویدئویی و 3D استاندارد را پشتیبانی میکند، از جمله SVG برای گرافیک برداری، PSD و OpenEXR برای تصاویر لایهای، و USD (از جمله USDA، USDC و USDZ) برای داراییهای سه بعدی و با پشتیبانی از کدکهای ProRes، VP9، H.264، HEVC و AV1، طیف وسیعی از فرمتهای ویدیویی را میخواند و مینویسد. پردازش تصویر در فضای رنگی خطی 32 بیت در هر کانال انجام میشود (فوق العاده است) و نرمافزار، از استاندارد OpenColorIO برای مدیریت رنگ پشتیبانی میکند که تنظیمات داخلی OCIO و ACES 1.3 را دارد. Autograph همچنین از OpenFX (OFX) پشتیبانی میکند، بنابراین باید با بسیاری از افزونههای کلیدی شخص ثالث، از جمله محصولات Boris FX، Red Giant و خود RE:Vision Effects سازگار باشد.
ویژگی های نرم افزار Autograph
Autograph یک نرم افزار طراحی تبلیغاتی و موشن گرافیک قدرتمند و نوآورانه است که به طراحان حرکت ابزارهای لازم را برای ایجاد محتوای بصری خیرهکننده ارائه میدهد. Autograph دارای ویژگیهای زیر است:
- طراحی واکنشگرا: Autograph اولین نرم افزار ویدئویی طراحی واکنشگرا است که ارائه چندین نسخه از پروژهها را آسان میکند. طراحان میتوانند بهطور خودکار پروژههای طراحی حرکت را با وضوحها و نسبتهای چندگانه از یک فایل پروژه پیشنمایش و رندر کنند.
- شخصیسازی و محلیسازی آسان: نمونه قدرتمند Autograph می تواند با استفاده از فایل های داده csv به داده های پایگاه داده متصل شود. این امر به طراحان امکان میدهد تا پروژههای خود را به راحتی با دادههای خارجی سازگار کنند.
- طراحی پویا: رویکرد طراحی پویا Autograph رندر همزمان در چندین زبان و جایگزینی تصویر را با بهروزرسانی فایلهای داده خودکار میکند. این امر به طراحان امکان میدهد تا پروژههای خود را به سرعت و به راحتی برای مخاطبان مختلف سفارشیسازی کنند.
- اشتراکگذاری آسان: تیم های طراحی می توانند پروژه ها را برای اشتراک گذاری بدون نوشتن یک خط کد بسته بندی کنند.
Autograph برای طراحان حرکتی که به دنبال ابزاری قدرتمند و انعطافپذیر برای ایجاد محتوای بصری خیرهکننده هستند، یک گزینه عالی است.
جلوه های بصری و ترکیب بندی حرفه ای
Autograph یک نرمافزار جدید برای جلوههای بصری است که به هنرمندان این امکان را میدهد تا صحنههای سهبعدی، انیمیشنهای دوبعدی، جلوههای ویدیویی و موارد دیگر را ایجاد کنند. Autograph از داراییهای دلاری سهبعدی پشتیبانی میکند که بارگذاری و استفاده از آنها را آسان میکند. هنرمندان میتوانند صحنههای سهبعدی را با بازخورد بلادرنگ، انیمیشنهای دوبعدی، جلوههای ویدیویی، ظاهر، انیمیشنهای اشیا و حرکات دوربین لایهبندی کنند.
Autograph از دهها افکت بهینهسازیشده برای GPU و پلاگینهای OpenFX، Shadertoy، EXR چند کاناله، لایههای فتوشاپ و ProRes پشتیبانی میکند. این نرمافزار همچنین از ACES و OCIO پشتیبانی میکند و از یک گردش کاری ممیز شناور 32 بیتی برای خطوط لوله تصویربرداری با کیفیت بالا استفاده میکند. Autograph برای هنرمندان جلوههای بصری که به دنبال ابزاری قدرتمند و انعطافپذیر برای ایجاد محتوای بصری خیرهکننده هستند، یک گزینه عالی است.
یک محیط سه بعدی کامل
بر اساس استاندارد دیزنی/پیکسار USD، محیط سهبعدی Autograph به شما امکان میدهد صحنههای پیچیده را به منظور رندر و کامپوزیت به صورت دوبعدی در یک نرمافزار ایجاد و وارد کنید. صرفه جویی در زمان باورنکردنی برای تکرارهای متعدد در تولیدات امروزی. Autograph همراه با Filament ارائه میشود، یک رندر فیزیکی با کیفیت بالا.
قیمت و سیستم مورد نیاز
Autograph با سیستم عاملهای Windows 10، لینوکس و مک سازگار است. Autograph از پردازندههای سیلیکون اپل به صورت بومی در macOS 11.0+ پشتیبانی میکند. مجوزهای دائمی Autograph Creator برای کاربران با درآمد سالانه کمتر از 1 میلیون دلار در سال، 945 دلار هزینه دارد. هزینه اجاره 35 دلار در ماه یا 315 دلار در سال است. مجوزهای دائمی Autograph Studio 1795 دلار هزینه دارد. هزینه اجاره 59 دلار در ماه یا 599 دلار در سال است.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.