ویژگی های جدید فتوشاپ Photoshop 25.9

خانه » پایگاه دانش » پایگاه دانش » ویژگی های جدید فتوشاپ Photoshop 25.9
ویژگی های جدید فتوشاپ Photoshop 25.9

ادوبی از جدیدترین نسخه پایدار نرم‌افزار محبوب ویرایش عکس خود PHotoshop 25.9 رونمایی کرد. نسخه جدید فتوشاپ، با به‌کارگیری مدل هوش مصنوعی جدید Firefly Image 3 قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد (generative) را به طور چشمگیری ارتقا داده است. قابلیت‌های جدید این نسخه عبارتند از:

تولید تصویر: با استفاده از این ابزار جدید، می‌توانید به سادگی با وارد کردن متن، تصویری خلاقانه خلق کنید.
تولید پس‌زمینه: این قابلیت به طور خودکار و هوشمندانه، پس‌زمینه تصاویر شما را با محتوای دلخواهتان که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، جایگزین می‌کند.
پیشرفت در ابزار پرکننده تولیدکننده: قابلیت‌های جدیدی به این ابزار اضافه شده است که به شما امکان می‌دهد تا با آپلود یک تصویر مرجع، خروجی را مطابق با سلیقه خودتان هدایت کنید و همچنین تصاویر مختلفی با محتوای مشابه و سبک یکسان تولید کنید.

فتوشاپ با هوش مصنوعی خلاق‌تر می‌شود: خلق تصاویر از متن

نسخه بتا جدید فتوشاپ با نام Adobe Photoshop 25.9 گامی بزرگ در جهت خلاقیت بیشتر برداشته است. قابلیت جدید "Generate Image" که از پلتفرم هوش مصنوعی ادوبی به نام فایرفلای قدرت می‌گیرد، به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از متن ساده، تصاویر کاملی خلق کنید!
به یاد دارید "Generative Fill" و "Generative Expand" را که در به‌روزرسانی سال گذشته فتوشاپ معرفی شدند؟ این قابلیت‌ها از هوش مصنوعی برای پر کردن یا گسترش هوشمندانه تصاویر موجود استفاده می‌کردند. اما حالا Generate Image به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به عکس‌های اولیه، تصاویر خود را خلق کنید.
تصور کنید که "یک منظره سورئال با یک ساعت غول‌پیکر که در بیابان ذوب می‌شود" یا "یک پرتره فوتورئالیستی از یک سگ فضانورد" را توصیف می‌کنید. Generate Image می‌تواند این ایده‌ها را به تصاویر خیره‌کننده تبدیل کند که برای تصاویرسازی، هنر مفهومی یا حتی خلق تصاویر فوتورئالیستی ایده‌آل هستند.
اما این همه ماجرا نیست! فتوشاپ با قابلیت‌های "Generate Similar" و "Reference Image" به شما کنترل بیشتری می‌دهد (در ادامه به تفصیل به آنها خواهیم پرداخت).
این به‌روزرسانی فتوشاپ، هنرمندان و افراد خلاق در هر سطحی را قادر می‌سازد تا ایده‌های خود را با سهولت بی‌سابقه‌ای به واقعیت تبدیل کنند. پس با محدودیت‌های عکس‌های استوک خداحافظی کنید و با قدرت تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در فتوشاپ ۲۵.۹، قوه تخیل خود را رها کنید!

هوش مصنوعی فتوشاپ حالا پس‌زمینه تصاویرتان را هم خلق می‌کند

علاوه بر قابلیت "Generate Image"، نسخه بتا جدید فتوشاپ (نسخه ۲۵.۹) ویژگی دیگری به نام "Generate Background" را نیز ارائه می‌دهد که با هوش مصنوعی کار می‌کند.

این ابزار بر اساس "Generative Fill" که سال گذشته معرفی شد، ساخته شده است. اما با این تفاوت که به جای جایگزین کردن قسمتی از تصویر که کاربر انتخاب می‌کند، به طور خودکار پس‌زمینه کل تصویر را تشخیص داده و با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین می‌کند.

کاربران می‌توانند با وارد کردن یک توضیح کوتاه به صورت متن، خروجی را هدایت کنند. فتوشاپ نیز به طور خودکار نورپردازی و پرسپکتیو اشیاء موجود در پیش‌زمینه را با محتوایی که تولید می‌کند، مطابقت می‌دهد.

گزینه‌های کنترلی جدید برای ابزار پرکننده تولیدکننده (Generative Fill)

علاوه بر قابلیت‌های جدید تولید تصویر با هوش مصنوعی، فتوشاپ ۲۵.۹، سه گزینه کنترلی جدید را نیز به ابزار پرکننده تولیدکننده اضافه کرده است:

  • تولید مشابه (Generate Similar): این قابلیت به صورت خودکار تغییرات مختلفی از یک تصویر منبع ایجاد می‌کند. این امکان باعث می‌شود تا طراحان به سرعت ایده‌های خود را تکرار و اصلاح کنند.
  • تصویر مرجع (Reference Image): علاوه بر توضیحات متنی، حالا می‌توانید یک تصویر مرجع نیز آپلود کنید تا هوش مصنوعی فتوشاپ بر اساس آن، محتوای جدیدی را برای جایگذاری در تصویر شما تولید کند.
  • تقویت جزئیات (Enhance Detail): این گزینه اگرچه با هوش مصنوعی کار می‌کند، اما یک ویژگی مرسوم برای بهبود تصاویر است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید وضوح و شفافیت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را افزایش دهید.

فتوشاپ ۲۵.۹ فراتر از هوش مصنوعی: ابزار جدید "Adjustment Brush"

در حالی که قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های فتوشاپ ۲۵.۹ هستند، این نسخه یک ابزار کاربردی غیرهوش مصنوعی را نیز معرفی می‌کند: "Adjustment Brush".

این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا با رنگ‌آمیزی مستقیم روی تصویر، تنظیمات غیر مخربی را بر روی آن اعمال کنند. تنظیماتی مانند روشنایی/کنتراست، نوردهی، لرزش (Vibrance) و رنگ/اشباع (Hue/Saturation) را می‌توان با Adjustment Brush به راحتی کنترل کرد.

قیمت، سیستم مورد نیاز و تاریخ انتشار

نسخه بتای فتوشاپ ۲۵.۹ هم‌اکنون برای مشترکین ادوبی کریتیو کلود از طریق نرم‌افزار دسکتاپ این پلتفرم قابل دریافت است. قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی قرار است تا “اواخر امسال” در نسخه نهایی و پایدار نرم‌افزار منتشر شوند. برای اطلاع از جزئیات مربوط به سیستم مورد نیاز و قیمت‌گذاری، می‌توانید به اخبار مربوط به فتوشاپ ۲۵.۷ مراجعه کنید.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

دوره آموزش آنلاین

انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا

دوره آموزش انیمیشن‌سازی سه بعدی با نرم‌افزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و به هنرجویان کمک می‌کند تا اصول و تکنیک‌های انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرم‌افزار مایا بیاموزند

مقاله های مرتبط با این موضوع

پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

نسخه جدید World Creator 2024.1 منتشر شد

نوشته بعدی

ادوبی از هوش مصنوعی image 3 در فایرفلای رونمایی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری