موتور رندر V-ray برای مایا بروزرسانی شد

خانه » پایگاه دانش » پایگاه دانش » موتور رندر V-ray برای مایا بروزرسانی شد
موتور رندر v-ray 6.2 برای مایا

شرکت Chaos به‌روزرسانی ۲ موتور رندر V-ray با نام V-Ray 6 Update 2 for Maya and Houdini برای نرم‌افزارهای مایا و هودینی منتشر کرده است که گامی بزرگ در جهت رندرگیری سریع‌تر، کارآمدتر و خلاقانه‌تر است. این به‌روزرسانی با مجموعه‌ای از ابزارهای جدید و قدرتمند، نیازهای طراحان و انیماتورها را در سطوح مختلف برآورده می‌کند.

این به‌روزرسانی با پشتیبانی از MaterialX و سازگاری گسترده با USD، انتقال روان دارایی‌ها بین بخش‌ها، استودیوها و ابزارهای مختلف را تضمین می‌کند. کاربران اکنون می‌توانند شیدرهای MaterialX ایجاد و رندر بگیرند، متریال‌های وی-ری موجود را به مایل‌اکس ترجمه کنند و تغییرات را با پیش‌نمایش IPR بررسی کنند. علاوه بر این، این به‌روزرسانی از آخرین نسخه رسمی MayaUSD 0.26.0 پشتیبانی می‌کند و همسانی کامل با هودینی را به همراه بهبودهایی در گردش کار ارائه می‌دهد.

پلاگین وی ری مایا

بروزرسانی V-ray برای نرم افزار مایا

در نسخه مایا، بهبودهای قابل توجهی در Chaos Scatter برای کنترل پراکندگی بیشتری صورت گرفته است. لیست‌های جدید شامل و مستثنی کردن به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از منحنی‌ها یا مش‌ها، پراکندگی اشیاء را دقیق‌تر کنترل کنند. اضافه شدن نمونه‌برداری نور و نمونه‌برداری گروهی، گزینه‌های خلاقانه را گسترش می‌دهد، در حالی که برش لبه‌ها، لبه‌های تمیزتر را برای اشیاء پراکنده‌شده تضمین می‌کند. همچنین، رندرگیری GPU در وی-ری مایا با V-Ray Enmesh برای UV  الگوهای هندسی سه‌بعدی، رندرگیری سریع‌تر انیمیشن از طریق پنهان‌سازی بیت‌مپ و استفاده از حافظه سیستم برای بافت‌ها ارتقا یافته است.

بهبودهای چشمگیر در کنترل هنری

وی-ری ۶ به‌روزرسانی ۲ مجموعه‌ای از ابزارهای جدید برای افزایش کنترل هنری ارائه می‌دهد. این ابزارها شامل Shadow Selects (مایا)، V-Ray Decal Cylindrical Projection (مایا)، Light Directionality Strength (مایا و هودینی) و جلوه‌های انحراف رنگی (مایا و هودینی) می‌شوند. این به‌روزرسانی‌ها V-Ray را به یک ابزار قدرتمندتر و انعطاف‌پذیرتر برای رندر تبدیل می‌کنند. V-Ray GPU با رندر سریع‌تر و کارآمدتر، و پشتیبانی USD از طیف وسیع‌تری از ویژگی‌ها، انتخابی ایده‌آل برای طیف وسیعی از پروژه‌ها است.

پیشرفت‌های جدید در V-Ray GPU و گردش کار USD

نرم‌افزار محبوب رندرینگ V-Ray، به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای موتور رندرینگ V-Ray GPU و پشتیبانی از USD ارائه می‌دهد که رندر را سریع‌تر، انعطاف‌پذیرتر و کارآمدتر می‌کند.

V-Ray GPU:

  • حالت فشرده سازی بافت: این حالت جدید مصرف حافظه را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و رندر صحنه های بزرگ را با استفاده از GPU امکان پذیر می کند.
  • پشتیبانی از عناصر خام رندر: خروجی عناصر خام رندر، انعطاف پذیری بیشتری در تنظیمات نور و رنگ در مرحله پس از پردازش (post-processing) به شما می دهد.

USD:

  • پشتیبانی گسترده: V-Ray اکنون از طیف وسیع تری از ویژگی های USD، از جمله تنظیمات رندر، ویژگی های اشیاء V-Ray، پروکسی های V-Ray و دوربین V-Ray Dome Camera پشتیبانی می کند.

از مزایای این به‌روزرسانی‌ها: می توان به رندر سریع‌تر آن اشاره کرد. V-Ray GPU با استفاده از حالت فشرده سازی بافت و قدرت پردازش GPU، رندر را سریعتر انجام می دهد. و همچنین، انعطاف پذیری بیشتر در وی ری به این صورت که  پشتیبانی از عناصر خام رندر و گسترش پشتیبانی از USD، انعطاف پذیری و کنترل بیشتری در فرآیند رندر به شما می دهد و در نتیجه، کارایی بهتر نیز از دیگر مزایای موتور رندر وی ری برای مایاست، این  بهبود گردش کار USD، رندر با فرمت USD را کارآمدتر و آسان‌تر می‌کند.

جمع بندی

این به‌روزرسانی همچنین شامل رندرگیری حجمی پیشرفته، نمایش بهبود یافته ویوپورت و پشتیبانی از MaterialX در V-Ray برای Solaris است. نماینده V-Ray Hydra بهبود یافته است، سازگاری با Houdini 20.0 معرفی شده است و V-Ray Fur اکنون از جابجایی و تاری حرکتی پشتیبانی می‌کند. Material Overrides برای Volumes و بهبودهای رابط کاربری باعث ساده‌تر شدن روند خلاقیت می‌شوند.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

دوره آموزش آنلاین

انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا

دوره آموزش انیمیشن‌سازی سه بعدی با نرم‌افزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و به هنرجویان کمک می‌کند تا اصول و تکنیک‌های انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرم‌افزار مایا بیاموزند

مقاله های مرتبط با این موضوع

پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

نرم‌‌افزار Adobe Character Animator

نوشته بعدی

درباره هوش مصنوعی Sora

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری