ادوبی امروز Substance 3D Modeler 1.5 را منتشر کرد، نسخه جدیدی از ابزار مدلسازی سهبعدی واقعیت مجازی (VR) که در حال توسعه است. این بهروزرسانی مجموعه ابزار سطح نرمافزار را بازنگری کرده و یک ابزار جدید Flatten اضافه کرده است که به کاربران امکان میدهد به راحتی سطوح را صاف کنند. ابزارهای موجود نیز بهبود یافتهاند تا کار با Substance 3D Modeler را آسانتر کنند.
علاوه بر این، Substance 3D Modeler 1.5 پشتیبانی اولیه از مواد PBR و نورپردازی مبتنی بر تصویر را معرفی میکند. این ویژگیها به کاربران کمک میکنند تا مدلهای سهبعدی واقعگرایانهتری ایجاد کنند.
"Substance 3D Modeler 1.5 یک بهروزرسانی مهم برای این ابزار قدرتمند است که به هنرمندان و طراحان کمک میکند تا مدلهای سهبعدی واقعگرایانهتری ایجاد کنند،" گفت تام برت، مدیر محصول Substance 3D در Adobe. "با ویژگیهای جدیدی مانند پشتیبانی از مواد PBR و نورپردازی مبتنی بر تصویر، Substance 3D Modeler 1.5 به هنرمندان اجازه میدهد تا مدلهای خود را به سطح جدیدی از واقعگرایی برسانند.
ابزار Substance 3D Modeler که سال گذشته منتشر شد، به کاربران امکان میدهد مدلهای سهبعدی ارگانیک و hard-surface را در واقعیت مجازی یا در حالت دسکتاپ با استفاده از ماوس و صفحهکلید بسازند.
Substance 3D Modeler 1.5 با ابزارهای سطحبندی جدید به روز شد
Substance 3D Modeler 1.5 مجموعه ابزارهای سطحبندی نرمافزار را با اضافه کردن یک ابزار Flatten جدید و بهروزرسانی ابزارهای Buildup و Smooth موجود، بهروزرسانی کرده است.
- ابزار Flatten: همانطور که از نام آن پیداست، یک سطح صاف روی clay مجازی ایجاد میکند و برای مدلسازی سخت و ارگانیک در نظر گرفته شده است.
- ابزار Smooth: اکنون از صافسازی مبتنی بر حرکت یا سرعت برای کنترل دقیقتر پشتیبانی میکند.
- ابزار Buildup: برای ساخت یا تراشیدن clay از سطح، اکنون از آلفاهای سفارشی پشتیبانی میکند و امکان تنظیم اندازه و چرخش قلم مو را در حالت single stamping فراهم میکند.
- Crease: اکنون ابزاری مستقل است، نه یک گزینه در ابزار Buildup.
پشتیبانی از مواد IBL و PBR به پیشنمایش مدلها در زمینه کمک میکند
پشتیبانی از مواد IBL (Image Based Lighting) و PBR (Physically Based Rendering) در Substance 3D Modeler 1.5 یک پیشرفت قابل توجه است. این ویژگیها به کاربران امکان میدهند پیشنمایشهای دقیقتری از مدلهای خود در زمینههای مختلف ایجاد کنند.
IBL به هنرمندان اجازه میدهد تا از عکسهای HDR (High Dynamic Range) به عنوان نور محیطی استفاده کنند. این امر به مدلها ظاهری طبیعیتر و واقعیتر میدهد.
PBR یک روش رندرینگ است که بر اساس خواص فیزیکی مواد واقعی است. این بدان معناست که مدلهای رندر شده با PBR در شرایط مختلف نورپردازی واقعاً شبیه مواد واقعی به نظر میرسند. پشتیبانی از IBL و PBR در Substance 3D Modeler به هنرمندان این امکان را میدهد تا:
- پیشنمایشهای دقیقتری از مدلهای خود در زمینههای مختلف ایجاد کنند.
- مدلهای خود را در شرایط نورپردازی مختلف آزمایش کنند.
- به سرعت و به راحتی تنظیمات نورپردازی را انجام دهند.
- مدلهای واقعگرایانهتر و باکیفیتتر ایجاد کنند.
در مجموع، پشتیبانی از IBL و PBR یک ویژگی بسیار ارزشمند برای Substance 3D Modeler است. این به هنرمندان کمک میکند تا مدلهای دقیقتر و واقعیتر ایجاد کنند. در کل، نرم افزار Substance یکی از مهمترین محصولات ادوبی و خانواده سابستنس می باشد.
قیمت و سیستم مورد نیاز
Substance 3D Modeler 1.5 با Windows 10+ و این هدست های VR سازگار است. این از طریق اشتراک های Substance 3D Collection در دسترس است که هزینه آن 49.99 دلار در ماه یا 549.88 دلار در سال است. مجوزهای دائمی از طریق Steam در دسترس هستند و هزینه آن 149.99 دلار است.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.