14 الی 23

پشتیبانی

02636604850

اخبار و رویدادهای روز انیمیشن و CG

در بخش اخبار سایت پرشین انیمیشن آخرین خبرهای مربوط به دنیای انیمیشن و نرم افزارهای سی جی را دنبال کرده و بروز باشید

نرم افزار 3dsmax

Autodesk نسخه 3ds Max 2025.2 را منتشر کرد

شرکت اتودسک نسخه 3ds Max 2025.2 را معرفی کرده است، که جدیدترین نسخه از نرم‌افزار سه‌بعدی این شرکت برای طراحی، تجسم معماری، جلوه‌های بصری و انیمیشن‌سازی است. یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، افزوده شدن پلاگین Flow Retopology به 3ds Max است. این پلاگین با بهره‌گیری از قدرت محاسبات ابری، به کاربران امکان می‌دهد تا عملیات پیچیده ریتوپولوژی را با کارایی و سرعت بیشتری انجام دهند. دیگر تغییرات این نسخه شامل پشتیبانی از داده‌های وکتوری در قالب SVG، پیش‌تنظیمات جدید

ادامه مطلب »
ویژگی های جدید نرم افزار maya 2025.2

ویژگی های جدید Autodesk Maya 2025.2

شرکت Autodesk نسخه جدید نرم‌افزار مایا را با نام Autodesk Maya 2025.2 منتشر کرده است. اتوسک، همچنین نسخه محدودتر آن یعنی Maya Creative 2025.2 که برای اشخاص یا استودیوهای کوچک تر است را نیز منتشر کرد. این به‌روزرسانی‌ شامل یک دفورمر جدید مبتنی بر یادگیری ماشین به نام ML Deformer است که برای تولید تقریب‌های سریع و تعاملی از خروجی ریگ‌های پیچیده کاراکترها استفاده می‌شود. همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای پلاگین‌های همراه، از جمله LookdevX، Arnold for Maya و USD for Maya

ادامه مطلب »
موتور رندر ردشیفت

نسخه جدید Redshift 3.6.04 منتشر شد

مکسون نسخه جدید موتور رندر خود، Redshift 3.6.04 را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی شامل یک شیدر جدید به نام Distance برای کارهای موشن گرافیک است و عملکرد Redshift RT و پشتیبانی از مواد Substance در پلاگین Cinema 4D را بهبود می‌بخشد. این به‌روزرسانی بخشی از انتشارهای مکسون در جولای 2024 است که شامل Cinema 4D 2024.5 و Maxon Studio 2024.1 می‌باشد. شیدر جدید Distance افکت‌های رنگارنگ در موشن گرافیک ایجاد می‌کند ویژگی اصلی جدید در Redshift 3.6.04 شیدر Distance

ادامه مطلب »
Eevee Next بالاخره به بلندر می رسد

Eevee Next بالاخره به بلندر می رسد

انیماتور و یوتیوبر Remington، با نام کاربری ‘SouthernShotty’ در ویدیویی به بررسی ویژگی‌های کلیدی Eevee Next پرداخته است. این نسخه امروز در Blender 4.2 به صورت پایدار منتشر شد. بنیاد بلندر در یک پست وبلاگی به طور رسمی از Eevee Next رونمایی کرده است. این به‌روزرسانی که مدت‌ها در انتظارش بودیم، موتور رندرینگ بی‌درنگ بلندر، Eevee، را ارتقا می‌دهد. این به‌روزرسانی که امروز با عنوان Blender 4.2 عرضه شده است، کیفیت بصری و پایداری رندرینگ در نمایه نرم‌افزار 3D متن‌باز

ادامه مطلب »
پلاگین Ultimate Human Generator

پلاگین Ultimate Human Generator

پلاگین Ultimate Human Generator یکی از ابزارهای پیشرفته و نوآورانه در زمینه خلق و طراحی کاراکتر انسانی در دنیای دیجیتال است. این پلاگین که به‌طور اختصاصی برای نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی مانند Blender طراحی شده، به هنرمندان و طراحان امکان می‌دهد تا کاراکتر انسانی با جزئیات دقیق و واقعی را با سرعت و کارایی بیشتری ایجاد کنند. ویژگی‌های اصلی پلاگین Ultimate Human Generator این پلاگین دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای ایجاد مدل‌های انسانی با جزئیات بسیار بالا و واقعی است. از ساختار

ادامه مطلب »
معرفی پلتفرم SayMotion

معرفی پلتفرم SayMotion

شرکت DeepMotion، پیشرو در زمینه موشن‌کپچر مبتنی بر هوش مصنوعی، از SayMotion رونمایی کرد. SayMotion یک سرویس نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از دستورات متنی، انیمیشن‌های کاراکتر را به صورت مستقیم در مرورگر خود ایجاد کنند. این پلتفرم که در حال حاضر در فاز بتای عمومی به صورت رایگان در دسترس است،  به این صورت است که انیمیشن‌ها را با فرمت‌های FBX، GLB و BVH تولید می‌کند و می‌توان از آن‌ها در

ادامه مطلب »
دانلود نرم افزار marvelous

نرم افزار Marvelous Designer 2024.1

شرکت CLO Virtual Fashion نسخه 2024.1 نرم‌افزار طراحی لباس دیجیتال Marvelous Designer را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی ابزارهای جدید هوش مصنوعی تولیدی برای ایجاد الگوهای لباس و طرح‌های چاپی از طریق متن، و یک مولد نقشه PBR برای تولید نقشه‌های بافت PBR اضافه کرده است. Marvelous Designer که به طور گسترده توسط استودیوهای بازی و انیمیشن استفاده می‌شود، به هنرمندان امکان می‌دهد لباس‌های سه‌بعدی را به همان شیوه‌ای که لباس‌های واقعی طراحی و دوخته می‌شوند، طراحی کنند. این نرم‌افزار

ادامه مطلب »
پلاگین شبیه سازی Aquarius 1.0 برای 3ds Max

پلاگین شبیه سازی Aquarius 1.0 برای 3ds Max

شرکت MagicPictures Software افزونه جدیدی به نام Aquarius 1.0 را برای شبیه‌سازی چندفیزیکی در 3ds Max عرضه کرده است. این افزونه نسخه بهبود یافته‌ای از AqMesher است و شامل یک حل‌کننده جدید MPM برای شبیه‌سازی موادی مانند شن، برف و گل، علاوه بر حل‌کننده‌های موجود PIC/FLIP برای مایعات و حل‌کننده شبکه‌ای برای دود و آتش می‌باشد. توسعه یافته توسط استودیوی VFX MagicPictures Studio Aquarius بر اساس فناوری‌های توسعه‌یافته در استودیوی VFX MagicPictures Studio ساخته شده است. این افزونه در سال

ادامه مطلب »
10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق

10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق

بوریس ماراس، با سابقه‌ی بیش از 13 سال در صنعت انیمیشن، گنجینه‌ای از تجربه و تخصص را در اختیار دارد. او که سابقه ی انیماتوری در استودیو والت دیزنی و کار بر روی عناوین مشهوری چون Moana، Ralph Breaks the Internet، Frozen II، Raya and the Last Dragon و Encanto را دارد، اخیراً به عنوان معاون کارگردان انیمیشن در پروژه ی “Blue Eye Samurai” نتفلیکس نیز فعالیت کرده است. در این مقاله، 10 نکته ی ضروری که از دیدگاه بوریس

ادامه مطلب »
ویژگی های جدید نرم افزار Houdini 20.5

ویژگی های جدید نرم افزار Houdini 20.5

شرکت SideFX از Houdini 20.5، نسخه بعدی نرم افزار قدرتمند سه بعدی رویه‌ای خود رونمایی کرده است. این نرم افزار برای متخصصان جلوه‌های ویژه، توسعه بازی و موشن گرافیک کاربرد دارد. پیش نمایشی از این نرم افزار در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم انسی به نمایش درآمد. انتشار رسمی Houdini 20.5 برای اواسط جولای برنامه ریزی شده است، اما معرفی اولیه آن پیش از ارائه رسمی SideFX در هفته آینده انجام شد. Houdini 20.5 یک به روز رسانی گسترده است که

ادامه مطلب »
نرم افزار 3dsmax

Autodesk نسخه 3ds Max 2025.2 را منتشر کرد

شرکت اتودسک نسخه 3ds Max 2025.2 را معرفی کرده است، که جدیدترین نسخه از نرم‌افزار سه‌بعدی این شرکت برای طراحی، تجسم معماری، جلوه‌های بصری و انیمیشن‌سازی است. یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، افزوده شدن پلاگین Flow Retopology به 3ds Max است. این پلاگین با بهره‌گیری از قدرت محاسبات ابری، به کاربران امکان می‌دهد تا عملیات پیچیده ریتوپولوژی را با کارایی و سرعت بیشتری انجام دهند. دیگر تغییرات این نسخه شامل پشتیبانی از داده‌های وکتوری در قالب SVG، پیش‌تنظیمات جدید برای Data Channel Modifier، و به‌روزرسانی‌های پلاگین‌های USD برای 3ds Max و Arnold است. مدل‌سازی سه‌بعدی: پشتیبانی از فایل‌های SVG و به‌روزرسانی‌های Data Channel Modifier نسخه 3ds Max 2025.2 قابلیت‌های جدیدی برای کارهای مدل‌سازی و طراحی سه‌بعدی ارائه می‌دهد. یکی

ادامه مطلب »
ویژگی های جدید نرم افزار maya 2025.2

ویژگی های جدید Autodesk Maya 2025.2

شرکت Autodesk نسخه جدید نرم‌افزار مایا را با نام Autodesk Maya 2025.2 منتشر کرده است. اتوسک، همچنین نسخه محدودتر آن یعنی Maya Creative 2025.2 که برای اشخاص یا استودیوهای کوچک تر است را نیز منتشر کرد. این به‌روزرسانی‌ شامل یک دفورمر جدید مبتنی بر یادگیری ماشین به نام ML Deformer است که برای تولید تقریب‌های سریع و تعاملی از خروجی ریگ‌های پیچیده کاراکترها استفاده می‌شود. همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای پلاگین‌های همراه، از جمله LookdevX، Arnold for Maya و USD for Maya ارائه شده است که شامل گزینه وارد کردن blendshape‌ های USD به Maya می‌باشد. ML Deformer دفورمر تعاملی قابل تنظیم از ریگ‌های پیچیده دفورمر ML Deformer در Maya 2025.2 مانند نسخه مشابه آن در آنریل از یادگیری ماشین برای ایجاد

ادامه مطلب »
موتور رندر ردشیفت

نسخه جدید Redshift 3.6.04 منتشر شد

مکسون نسخه جدید موتور رندر خود، Redshift 3.6.04 را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی شامل یک شیدر جدید به نام Distance برای کارهای موشن گرافیک است و عملکرد Redshift RT و پشتیبانی از مواد Substance در پلاگین Cinema 4D را بهبود می‌بخشد. این به‌روزرسانی بخشی از انتشارهای مکسون در جولای 2024 است که شامل Cinema 4D 2024.5 و Maxon Studio 2024.1 می‌باشد. شیدر جدید Distance افکت‌های رنگارنگ در موشن گرافیک ایجاد می‌کند ویژگی اصلی جدید در Redshift 3.6.04 شیدر Distance است. این شیدر مانند نمونه‌اش در Arnold، فاصله نقاط روی یک سطح تا یک جسم دیگر را اندازه‌گیری می‌کند. سپس می‌توان یک رنگ‌پاش قابل انیمیشن به سطح اعمال کرد تا طیفی از افکت‌های موشن گرافیک ایجاد شود، مانند آنچه در

ادامه مطلب »
Eevee Next بالاخره به بلندر می رسد

Eevee Next بالاخره به بلندر می رسد

انیماتور و یوتیوبر Remington، با نام کاربری ‘SouthernShotty’ در ویدیویی به بررسی ویژگی‌های کلیدی Eevee Next پرداخته است. این نسخه امروز در Blender 4.2 به صورت پایدار منتشر شد. بنیاد بلندر در یک پست وبلاگی به طور رسمی از Eevee Next رونمایی کرده است. این به‌روزرسانی که مدت‌ها در انتظارش بودیم، موتور رندرینگ بی‌درنگ بلندر، Eevee، را ارتقا می‌دهد. این به‌روزرسانی که امروز با عنوان Blender 4.2 عرضه شده است، کیفیت بصری و پایداری رندرینگ در نمایه نرم‌افزار 3D متن‌باز را بهبود می‌بخشد و آن را به خروجی Cycles، موتور رندرینگ تولیدی بلندر، نزدیک‌تر می‌کند. تغییرات کلیدی شامل یک سیستم جدید برای روشنایی عمومی با استفاده از رهگیری پرتو در فضای صفحه، پشتیبانی از جابجایی و محوشدگی حرکت در نمایه،

ادامه مطلب »
پلاگین Ultimate Human Generator

پلاگین Ultimate Human Generator

پلاگین Ultimate Human Generator یکی از ابزارهای پیشرفته و نوآورانه در زمینه خلق و طراحی کاراکتر انسانی در دنیای دیجیتال است. این پلاگین که به‌طور اختصاصی برای نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی مانند Blender طراحی شده، به هنرمندان و طراحان امکان می‌دهد تا کاراکتر انسانی با جزئیات دقیق و واقعی را با سرعت و کارایی بیشتری ایجاد کنند. ویژگی‌های اصلی پلاگین Ultimate Human Generator این پلاگین دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای ایجاد مدل‌های انسانی با جزئیات بسیار بالا و واقعی است. از ساختار استخوان‌بندی (ریگ) و عضلات گرفته تا جزئیات پوست و مو، همگی با دقت و به شکلی واقع‌گرایانه طراحی شده‌اند. کاربران می‌توانند تمامی جزئیات مدل‌های انسانی را به دلخواه خود تغییر دهند. این شامل تغییرات در ظاهر، لباس‌ها، لوازم جانبی و حتی

ادامه مطلب »
معرفی پلتفرم SayMotion

معرفی پلتفرم SayMotion

شرکت DeepMotion، پیشرو در زمینه موشن‌کپچر مبتنی بر هوش مصنوعی، از SayMotion رونمایی کرد. SayMotion یک سرویس نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از دستورات متنی، انیمیشن‌های کاراکتر را به صورت مستقیم در مرورگر خود ایجاد کنند. این پلتفرم که در حال حاضر در فاز بتای عمومی به صورت رایگان در دسترس است،  به این صورت است که انیمیشن‌ها را با فرمت‌های FBX، GLB و BVH تولید می‌کند و می‌توان از آن‌ها در نرم‌افزارهای DCC مانند مایا و موتورهای بازی استفاده کرد. هدف SayMotion ارائه روشی ساده و بصری برای تولید حرکات پایه ای است که برای استفاده در پروژه‌های بازی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، انیمیشن و موشن گرافیک مناسب باشد. با زنجیره‌ای

ادامه مطلب »
دانلود نرم افزار marvelous

نرم افزار Marvelous Designer 2024.1

شرکت CLO Virtual Fashion نسخه 2024.1 نرم‌افزار طراحی لباس دیجیتال Marvelous Designer را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی ابزارهای جدید هوش مصنوعی تولیدی برای ایجاد الگوهای لباس و طرح‌های چاپی از طریق متن، و یک مولد نقشه PBR برای تولید نقشه‌های بافت PBR اضافه کرده است. Marvelous Designer که به طور گسترده توسط استودیوهای بازی و انیمیشن استفاده می‌شود، به هنرمندان امکان می‌دهد لباس‌های سه‌بعدی را به همان شیوه‌ای که لباس‌های واقعی طراحی و دوخته می‌شوند، طراحی کنند. این نرم‌افزار با دوخت قطعات الگوی دو‌بعدی مجازی به هم، لباس‌های سه‌بعدی ایجاد می‌کند. کاربران می‌توانند مدل‌های کاراکتر متحرک را وارد کنند، لباس‌ها را روی آن بسازند و سپس نتیجه را به یکی از فرمت‌های Alembic، FBX یا USD، به صورت پیوسته

ادامه مطلب »
پلاگین شبیه سازی Aquarius 1.0 برای 3ds Max

پلاگین شبیه سازی Aquarius 1.0 برای 3ds Max

شرکت MagicPictures Software افزونه جدیدی به نام Aquarius 1.0 را برای شبیه‌سازی چندفیزیکی در 3ds Max عرضه کرده است. این افزونه نسخه بهبود یافته‌ای از AqMesher است و شامل یک حل‌کننده جدید MPM برای شبیه‌سازی موادی مانند شن، برف و گل، علاوه بر حل‌کننده‌های موجود PIC/FLIP برای مایعات و حل‌کننده شبکه‌ای برای دود و آتش می‌باشد. توسعه یافته توسط استودیوی VFX MagicPictures Studio Aquarius بر اساس فناوری‌های توسعه‌یافته در استودیوی VFX MagicPictures Studio ساخته شده است. این افزونه در سال ۲۰۱۹ با نام AqMesher معرفی شد و در ابتدا برای مش‌بندی ذرات و حجم‌های OpenVDB طراحی شده بود. نسخه ۲.۸ آن که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، یک حل‌کننده جدید برای مایعات اضافه کرد. حل‌کننده MPM جدید برای برف، شن

ادامه مطلب »
10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق

10 نکته ضروری برای ساخت یک دموی ریل موفق

بوریس ماراس، با سابقه‌ی بیش از 13 سال در صنعت انیمیشن، گنجینه‌ای از تجربه و تخصص را در اختیار دارد. او که سابقه ی انیماتوری در استودیو والت دیزنی و کار بر روی عناوین مشهوری چون Moana، Ralph Breaks the Internet، Frozen II، Raya and the Last Dragon و Encanto را دارد، اخیراً به عنوان معاون کارگردان انیمیشن در پروژه ی “Blue Eye Samurai” نتفلیکس نیز فعالیت کرده است. در این مقاله، 10 نکته ی ضروری که از دیدگاه بوریس ماراس برای ساخت یک دموی ریل موفق حائز اهمیت هستند، ارائه شده است: 10 نکته برای ساخت دموی انیمیشن از یک انیماتور با سابقه در دیزنی و دریم‌ورکس ساخت دمو ریل برای ورود به صنعت انیمیشن و بازار کار آن

ادامه مطلب »
ویژگی های جدید نرم افزار Houdini 20.5

ویژگی های جدید نرم افزار Houdini 20.5

شرکت SideFX از Houdini 20.5، نسخه بعدی نرم افزار قدرتمند سه بعدی رویه‌ای خود رونمایی کرده است. این نرم افزار برای متخصصان جلوه‌های ویژه، توسعه بازی و موشن گرافیک کاربرد دارد. پیش نمایشی از این نرم افزار در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم انسی به نمایش درآمد. انتشار رسمی Houdini 20.5 برای اواسط جولای برنامه ریزی شده است، اما معرفی اولیه آن پیش از ارائه رسمی SideFX در هفته آینده انجام شد. Houdini 20.5 یک به روز رسانی گسترده است که کل مجموعه ابزارهای Houdini را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شامل طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید در تمام مراحل خط تولید می‌شود، از جمله توسعه دارایی تا چیدمان نما و رندر نهایی. ساید اف ایکس اعلام کرده که نسخه جدید

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری