انتشار نسخه جدید Unreal Engine 5.2
اپیک گیمز Unreal Engine 5.2، آخرین نسخه موتور بازی و رندر زمان واقعی را منتشر کرده است.
تغییرات در این نسخه عبارتند از Chaos Flesh، یک سیستم جدید شبیهسازی ماهیچهها و بدن نرم، پشتیبانی از کش های شبیهسازی در مجموعه ابزار افکتهای نیاگارا، و بهروزرسانیهای Nanite، Lumen و ردیاب مسیر.
طبق معمول، تغییرات کوچکتری در مجموعه ابزارهای کلیدی Unreal Engine، از جمله مدلسازی، UVs، بافتسازی، نورپردازی، انیمیشن، فیزیک و رندر، بهعلاوه ویژگیهای جدید برای تولید مجازی و پروژههای واقعیت ترکیبی، بهروزرسانیهای مجموعه ابزار Datamsith و گردشهای کاری USD وجود دارد اما یکی از مهمترین تغییرات پشتیبانی از سیلیکون اپل می باشد.
سایر تغییرات آنریل انجین
یکی از بزرگترین ویژگیهای جدید Unreal Engine 5.2، چارچوب تولید محتوای رویهای (PCG) است، یک مجموعه ابزار آزمایشی برای پر کردن صحنههای بزرگ در داخل Unreal، بدون نیاز به ابزارهای خارجی.
با توجه به PCG ، اپیک به هنرمندان اجازه میدهد قوانین و پارامترهایی را برای پر کردن صحنههای بزرگ با داراییهای Unreal Engine انتخابی خودشان تعریف کنند و فرآیند خلق ابعادهای بزرگ را سریع و کارآمد کند. این مورد، شامل هر دو ابزار در ویرایشگر، از جمله یک گراف گره جدید و مجموعه ای از عملگرها، و یک جزء زمان اجرا است. گردش کار، تعاملی است، با تغییرات ایجاد شده در ویرایشگر گراف که پروژه را به صورت ریل تایم به روز می کند.
ویژگی دیگر آنریل انجین
یکی دیگر از ابزارهای کلیدی در حال پیشرفت، Substrate است، سیستم جدید ساخت مواد که برای آزمایش اولیه در Unreal Engine 5.1 معرفی شد، جایی که پیش تر به عنوان Strata شناخته می شد که در صورت فعال بودن، مدلهای سایه ثابت Unreal Engine را با یک چارچوب مدولار چند لوبی جایگزین میکند که طیف وسیعتری از پارامترها را برای کنترل ظاهر مواد ایجاد شده ارائه میدهد که این مورد، بزرگترین تغییرات مربوط به مواد لایهای خواهد بود، زیرا Substrate ایجاد ظاهری چند لایه را ممکن میسازد: به عنوان مثال، گرد و غبار روی یک لایه شفاف مانند رنگ خودرو. اگرچه Substrate از نظر محاسباتی نسبت به مدلهای سایه ثابتی که جایگزین آن میشود، فشرده است، عملکرد «بر اساس پیچیدگی مقیاس میشود.
سیستم مورد نیاز و در دسترس بودن
Unreal Engine 5.2 اکنون برای ویندوز 64 بیتی، macOS و لینوکس در دسترس است. این نسخه پشتیبانی از سیلیکون اصلی اپل را معرفی می کند که باید عملکرد Unreal Editor را در مک های فعلی بهبود بخشد.
استفاده از ویرایشگر و همچنین ارائه محتوای غیر تعاملی رایگان است. برای بازیهایی که با این موتور ساخته میشوند، Epic پنج درصد از حق امتیاز ناخالص را پس از اولین 1 میلیون دلاری که توسط یک عنوان ایجاد میشود، میگیرد.
آموزش مقدماتی نرم افزار مایا
ما این دوره را به شما پیشنهاد می کنیم
اگر به انیمیشن سازی علاقه مند هستید و به دنبال یک منبع آموزش انیمیشن میگیردید پیشنهاد میکنم دوره آموزش نرم افزار مایا ارائه شده در پرشین انیمیشن را ببینید که می تواند اولین قدم برای شروع آموزش انیمیشن باشد
اپیک گیم نسخه 1.5 RealityCapture را منتشر کرد.
درباره انیمیشن بچههای بد 2 The Bad Guys
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.