پایگاه دانش

یونیتی پیش‌نمایشی از Time Ghost منتشر کرد

پیش نمایش Time Ghost یونیتی

یونیتی پیش‌نمایشی از Time Ghost ارائه داده است، یک دمو تکنولوژیک که توانمندی‌های نسخه جدید یونیتی ۶، آخرین نسخه این موتور بازی‌سازی، از جمله بهبودهای چشمگیر در نورپردازی، شبیه‌سازی مو و محیط‌های وسیع را به نمایش می‌گذارد.

این دمو چهار دقیقه‌ای که به صورت بلادرنگ بر روی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 اجرا می‌شود، همچنین از یک مدل یادگیری ماشینی سفارشی برای شبیه‌سازی تغییر شکل پارچه استفاده می‌کند که از طریق چارچوب هوش مصنوعی Sentis یونیتی پیاده‌سازی شده است. دارایی‌های این دمو همراه با یونیتی ۶، که قرار است ماه آینده منتشر شود، در دسترس قرار خواهند گرفت. در ادامه می‌توانید با فرآیند ساخت این دمو بیشتر آشنا شوید.

 

یک دموی Real Time که قابلیت‌های گرافیکی جدید Unity 6 را به نمایش می‌گذارد.

یک دموی Real Time با نمایش قابلیت‌های گرافیکی پیشرفته Unity 6، به نام Time Ghost، داستان سربازی را روایت می‌کند که پس از فراری مرموز از جنگ خندق‌ها در نسخه‌ای استیم‌پانک از جنگ جهانی اول، در یک چشم‌انداز وسیع و خالی به کاوش می‌پردازد.

این دمو قدرت‌های Unity 6 را، که نسخه بلندمدت پشتیبانی (LTS) آینده این موتور بازی‌سازی است، به نمایش می‌گذارد. ویژگی‌هایی که اوایل امسال در نسخه پیش‌نمایش Unity 6 معرفی شدند، در این نمایش به کار گرفته شده‌اند و محیطی خیره‌کننده و واقع‌گرایانه را خلق می‌کنند.

نسخه جدید نرم افزار یونیتی

نورپردازی: Adaptive Probe Volumes و Scenario Blending

در صحنه‌های ابتدایی نبرد، چندین شخصیت انیمیشنی در حال حرکت در محیطی بسیار دقیق با افکت‌های متعدد و مه حجمی هستند که از نورپردازی شش‌جهته برای ایجاد جلوه‌های واقع‌گرایانه دود استفاده می‌کند.

برای پخت نور (Light Baking)، سیستم Adaptive Probe Volumes در Unity به کار گرفته شده تا چیدمان پروب‌های نوری بهینه شود. این سیستم به‌طور هوشمند پروب‌ها را در مناطق پیچیده‌تر صحنه، مانند خندق‌ها، با تراکم بیشتری قرار می‌دهد و در مناطق ساده‌تر مانند دشت‌ها، پروب‌ها را به‌صورت پراکنده‌تر قرار می‌دهد.

تیم دمو چندین سناریوی نورپردازی مختلف را برای نمایش زمان‌های متفاوت روز ایجاد کرده و با ترکیب آن‌ها، انتقالات نرم و طبیعی بین این سناریوها را به نمایش می‌گذارد.

برای بهبود عملکرد رندر، دمو از GPU Resident Drawer بهره می‌برد؛ سیستمی پیشرفته در Unity 6 که برای پردازش کارآمد صحنه‌هایی با اشیای متعدد و تکرارشونده طراحی شده است

نسخه جدید نرم افزار یونیتی

طراحی محیط: نقش ECS در پردازش گیاهان نمونه‌ای

طراحی محیط: سیستم ECS (Entity Component System) به پردازش گیاهان به صورت نمونه‌ای کمک می‌کند. همچنین، Time Ghost شامل تعداد زیادی شیء نمونه‌ای است: طبق گفته‌های Unity، صحنه کامل شامل بیش از ۱۲ میلیون نمونه گیاه، از جمله درختان و چمن می‌باشد.

تیم دمو از Houdini برای پخش گیاهان سه‌بعدی استفاده کرد و خواص پایه آن‌ها را به صورت یک ابرنقطه به Unity صادر کردند.

قابلیت‌های پخت (baking) سیستم ECS در Unity برای تولید موجودیت‌های جداگانه برای هر گیاه و ایجاد 'Imposters' (تصاویر نمایشی) برای گروه‌های گیاهان که در نمایش گیاهان در فاصله دور از دوربین قابل تعویض بودند، استفاده شد.

طبق گفته Unity، در حداکثر حالت، تقریباً ۸.۵ میلیون قطعه گیاه فعال هستند، اما کمتر از ۰.۵ میلیون موجودیت فردی به سیستم گرافیکی منتقل می‌شوند که به بهبود عملکرد کمک می‌کند.

FX: بهبودهای موهای Real Time و گراف VFX

تایم گوست همچنین از پیشرفت‌های سیستم موی زمان واقعی یونیتی بهره‌برداری می‌کند که در نمایش‌های تکنولوژی قبلی یونیتی، مانند "دشمنان" و "شیر"، به نمایش درآمده است.

این موارد در کلیدواژه یونیت 2024 بارسلونا مطرح نشدند، اما طبق اعلام یونیتی، قابلیت‌های جدید شامل "رندر بی‌وقفه LOD، تولید خودکار LOD و باد حجمی" هستند.

برای افزایش واقع‌گرایی صحنه‌های اولیه، که در آن شخصیت‌ها توسط خاکی که از انفجارها پرتاب می‌شود احاطه می‌شوند، این دمو همچنین از پشتیبانی بهبود یافته برای برخوردها در VFX Graph استفاده می‌کند، که اجازه می‌دهد تکه‌های زباله هنگام برخورد به قطعات کوچک‌تری شکسته شوند.

پیش نمایش Time Ghost یونیتی

مدل هوش مصنوعی سفارشی Sentis: تقریب تغییر شکل پارچه از شبیه‌سازی‌های آفلاین

طبق اعلام یونیتی، این دمو در نسخه بدون تغییر یونیتی 6 توسعه یافته است، اما همچنین از Sentis، سیستم یونیتی برای استقرار مدل‌های هوش مصنوعی سفارشی در زمان اجرا، بهره‌برداری می‌کند.

در مورد تایم گوست، این سیستم برای پارچه استفاده شد. تیم دمو مدلی از هوش مصنوعی ایجاد کرد که قادر به اجرا در زمان واقعی است و رفتار شبیه‌سازی‌های آفلاین را تقریب می‌زند.

با استفاده از "ابزارهای DCC" (که مشخص نشدند، اما در ارائه قبلی به Marvelous Designer و Houdini اشاره شد)، تیم دمو 2000 فریم داده آموزشی ایجاد کرد که نشان می‌دهد چگونه لباس‌ها با حرکت شخصیت تغییر شکل می‌دهند.

موقعیت‌های مفاصل شخصیت و تغییر شکل‌های مربوطه پارچه برای آموزش مدل هوش مصنوعی استفاده شد، فرآیندی که "حدود یک ساعت بر روی یک رایانه رومیزی" زمان برد.

مدل حاصل 47 مگابایت فضای دیسک را اشغال می‌کند که در مقایسه با 2.5 گیگابایت داده آموزشی اولیه، بسیار کمتر است و تغییر شکل‌ها را در 0.8 میلی‌ثانیه به ازای هر فریم تولید می‌کند.

تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز

صحنه‌های دمو تایم گوست همزمان با انتشار یونیتی 6، که قرار است به‌صورت جهانی در 17 اکتبر 2024 راه‌اندازی شود، منتشر خواهند شد. نسخه کنونی توسعه، پیش‌نمایش یونیتی 6، با ویندوز 10 و بالاتر، اوبونتو 20.04/22.04 لینوکس و macOS 11.0 و بالاتر سازگار است. این دمو در زمان واقعی بر روی یک رایانه مجهز به پردازنده Intel Core i9-14900K و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 اجرا می‌شود. جزئیات قیمت‌گذاری را می‌توانید در این خبر درباره لغو هزینه برنامه‌ریزی شده Runtime Fee یونیتی پیدا کنید.

نوشته قبلی

نرم افزار LightWave 2024.1

نوشته بعدی

موتور رندر RenderMan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعیه ثبت بین المللی برند پرشین انیمیشن

۶ سال پیش، در تاریخ ۲۶ شهریور، اظهارنامه‌ای برای ثبت برند پرشین انیمیشن به اداره مالکیت معنوی تسلیم کردم. با تلاش و پیگیری مداوم، که نیازمند دریافت ده‌ها مجوز فعالیت بود، موفق به ثبت ملی پرشین انیمیشن به عنوان نخستین برند انیمیشن در کشور شدم.

اکنون با افتخار اعلام می‌کنم که برند پرشین انیمیشن در مسیر ثبت بین‌المللی و جهانی قرار دارد و در مراحل پایانی این فرآیند است اما با توجه به شرایط تحریم‌ها، این مسیر برای ما ایرانی‌ها به مراتب دشوارتر است، اما با انگیزه و اطمینانی که بنده از آینده درخشان رشته انیمیشن دارم، اطمینان دارم که از پس این چالش‌ها نیز با کمک اعضای تیم پرشین انیمیشن بر خواهیم آمد

این تغییرات به ویژه برای کاربران و هنرجویان عزیز ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که دریافت گواهی پایان دوره و سرتیفیکیت از پرشین انیمیشن اعتبار بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

مجموعه پرشین انیمیشن اهدافی فراتر از آموزش را دنبال می‌کند و با وجود فاصله فعلی از این اهداف، به تقویت و ارتقای زیرساخت‌های خود متعهد است. برند ما دارای بیزینس پلن و یک چشم‌انداز ده‌ساله است.

در راستای این اهداف، تغییرات گسترده‌ای از جمله تجدید نظر در استراتژی ارائه مطالب و اصلاح ساختار پیج و دیگر پلتفرم‌های پرشین انیمیشن در حال انجام است. این تغییرات به ویژه در اینستاگرام و وب‌سایت ما قابل مشاهده خواهد بود و ممکن است مدتی طول بکشد تا به شرایط پایدار و بهینه برسد.

هرچند نمی‌توانیم جزئیات بیشتری را فاش کنیم و تمایلی به ایجاد هیاهو نیز نداریم، اما به شما اطمینان می‌دهیم که خبرهای بسیار خوبی در راه است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و پیگیری اخبار جدید پیشنهاد می کنیم  لطفاً عضو وب سایت ما به آدرس persiananimation.com شوید تا اخبار جدید برای شما ایمیل یا پیامک شود

از همراهی و حمایت شما سپاسگزاریم و به زودی با اخبار جدید خدمتتان خواهیم بود. 

مجید پویافر

 
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری