14 الی 23

پشتیبانی

02636604850

چارچوب Substance 3D Connector معرفی شد

خانه » پایگاه دانش » پایگاه دانش » چارچوب Substance 3D Connector معرفی شد
نرم افزار Substance 3D Connector معرفی شد

ادوبی چارچوب جدیدی به نام Substance 3D Connector منتشر کرده است. این چارچوب منبع باز برای نوشتن ابزارهایی است که فایل‌ها را به طور مستقیم بین برنامه‌های Substance 3D و سایر برنامه‌های CG ارسال می‌کنند.

با استفاده از این ابزار، توسعه دهندگان مستقل می‌توانند افزونه‌هایی بنویسند که برنامه‌های ادوبی مانند Substance 3D Painter و Designer را به ابزارهایی مانند Blender، Maya و Unreal Engine متصل کنند.

این چارچوب که تحت مجوز آپاچی 2.0 در دسترس است، با هدف ساده‌سازی جریان کار در صنایع مختلف از جمله توسعه بازی، جلوه‌های ویژه و تجسم معماری طراحی شده است. در نسخه ۱.۰، انتقال داده به صورت لحظه‌ای (real-time) انجام نمی‌شود، اما ادوبی قصد دارد در آینده از همگام‌سازی زنده پشتیبانی کند.

نرم افزار Substance 3D Connector معرفی شد

ارسال داده از ابزارهای Substance 3D به طور مستقیم به سایر نرم افزارهای DCC

سیستم اتصال جدید که سال گذشته معرفی شد، قابلیت «فرستادن به» موجود در برنامه های Substance 3D را گسترش می دهد، که امکان انتقال مستقیم داده بین آنها را فراهم می کند.

ادوبی امیدوار است که این چارچوب جدید، کار توسعه دهندگان شخص ثالث را برای نوشتن ابزارهایی که گردش کار مشابهی را با برنامه های غیر ادوبی ارائه می دهند، آسان تر کند.

در پخش زنده اعلامیه، اسلایدی با لوگوهای ابزارهای کلیدی DCC از جمله 3ds Max، Blender، Cinema 4D، Houdini، Katana، Maya، Omniverse، Unity و Unreal Engine نشان داده شد. بر اساس گفته ADOBE این ابزار در ابتدا غیر بلادرنگ است، اما پشتیبانی از همگام سازی زنده در به روز رسانی های آینده ارائه خواهد شد.در واقع، انتشار اولیه بر روی انتقال غیر بلادرنگ متمرکز است، با این چارچوب که مشخص می کند کدام برنامه های دیگر برای دریافت داده در دسترس هستند، سپس تبادل را هماهنگ می کند.

به روز رسانی های آینده شامل یک سیستم اتصال زنده خواهد بود، به طوری که هر تغییری در یک برنامه به طور لحظه‌ای در برنامه های دیگر نمایش داده شود. سایر ویژگی های برنامه ریزی شده شامل پشتیبانی از تنظیمات از پیش تعیین شده است، اما ادوبی می گوید که توسعه با توجه به بازخورد جامعه هدایت خواهد شد.

چارچوب Connector دومین انتشار کد اصلی ادوبی در دو ماه گذشته است، زیرا این شرکت افزونه های داخلی خود را برای تبدیل فایل های USD به سایر فرمت های سه بعدی در ماه مارس به صورت متن باز درآورده است.

مشخصات سیستم و تاریخ انتشار

کد منبع Substance 3D Connector تحت مجوز آپاچی 2.0 در دسترس است. در حال حاضر امکان ساخت آن روی لینوکس یا مکینتاش وجود دارد.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

دوره آموزش آنلاین

انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا

دوره آموزش انیمیشن‌سازی سه بعدی با نرم‌افزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و به هنرجویان کمک می‌کند تا اصول و تکنیک‌های انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرم‌افزار مایا بیاموزند

مقاله های مرتبط با این موضوع

پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

نسخه جدید نرم افزار Motion Builder 2025

نوشته بعدی

موتور رندر pixar renderman 26 منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری