ویژگی های نرم افزار زیبراش 2023
ZBrush یک نرمافزار مدلسازی به روش sculpting است که امروز به عنوان یک استاندارد در این صنعت شناخته میشود. از مدلسازی سطوح سخت و خلق شخصیت گرفته تا طراحی ساختمان و محیط، ZBrush دسترسی به جریانهای کاری متنوع و امکانات خلاقانه نامحدود را به راحتی برای شما فراهم میکند.
امروز در تاریخ 23 دی ماه نسخه 2023 زیبراش توسط maxon با ویژگیهای بسیار فراوان عرضه شد و این آخرین نسخه برای دارندگان اشتراک دائمی است. نسخه نرم افزار زیبراش 2023 در واقع در این به روزرسانی ما شاهد بهبودهایی به ویژه در فضای کاری و گردش کار وجود داشته که برخی از آنها قابل توجه هستند که بارزترین آنها یکپارچه شدن موتور رندر ردشیفت با زیبراش است پس اگر از کاربران و طرفداران دو آتیشه زیبراش هستید تا ادامه این مقاله با ما همراه شوید. نوشته شده توسط مجید پویافر
یکپارچه سازی Redshift در زیبراش 2023
بزرگترین ویژگی جدید در ZBrush 2023 ادغام موتور رندر Redshift محصول خود Maxon است. اضافه شدن ردشیفت در Zbrush بدون شک به طور قابل توجهی کیفیت بصری رندرهایی را که میتوانند به صورت بومی در نرمافزار تولید شوند، بهبود میبخشد، البته در حال حاضر محدود به بهترین ارائه دهندههای پیش نمایش (BPR) هستند. در واقع، این ادغام، از دادههای Polypaint و هر یک از مواد استاندارد یا MatCap ZBrush پشتیبانی میکند. علاوه بر این، مواد جدید redshift را اضافه میکند که میتوان آن را کشیدن و رها کردن به مدلهای موجود در داخل Zbrush تخصیص داد و کاربران میتوانند تنظیمات و پارارمترهای مواد را از طریق یک لغزنده کشویی در داخل رابط Zbrush کنترل کنند. علاوه بر تنظیم مستقیم، کاربران میتوانند رندرهای Redshift را با فیلترهای BPR موجود ترکیب کنند از جمله تنظیم رنگ، اشباع و تاری تصویر.
رندر سریع و یکپارچه و با کیفیت بالا در زیبراش 2023
نسخه یکپارچه ردشیفت درون زیبراش 2023 هم از رندر تعاملی و هم از رندرینگ bucket پشتیبانی میکند و دادههای رندری که برای اولین بار توسط کاربر ذخیره میشوند، سرعت رندرهای آزمایشی بعدی را افزایش میدهند و یک گزینه جدید فراخوانی رندر، بازگشت به تنظیمات متریال و دوربین را برای هر رندر قبلی در یک جلسه کاری ممکن میکند که میتواند گردش کار توسعه ظاهر را بیشتر سرعت بخشد. رندرهای Redshift را میتوان بر روی CPU یا GPU مانند نسخه Redshift که در Cinema 4D اتفاق افتاد که البته به طور پیش فرض از CPU پشتیبانی میکنید.
برای تولید رندرهای Redshift روی GPU از داخل 2023 ZBrush، کاربران به اشتراک جداگانه ای نیاز دارند: یا برای خود Redshift که در حال حاضر 45 دلار در ماه یا 264 دلار در سال هزینه دارد، یا برای کل طیف محصولات Maxon One.
ابزار Slime Bridge زیبراش 2023
از دیگر ویژگیهای جدید زیبراش 2023 میتوان به Slime Bridge، ابزاری جدید برای ایجاد ارتباط بین بخشهای مختلف یک مدل اشاره کرد. در تصویر بالا نشان میدهد که از آن برای ایجاد رشتههای بزاق روی آروارههای یک زامبی استفاده میشود. یک روش پویا برای افزایش خلاقیت که با استفاده از قدرت سیستم ماسک زنی Slime Bridge زیبراش کار میکند تا توسعه مدلسازی را بهبود بخشد که این شامل اتصالات و طرحهای پیچیده هندسی از یک محدوده ماسکدار به محدوده دیگر باشد.
تنها کافی است یک ماسک روی یک سطح مشخص بکشید و یک ماسک دیگر روی گروه دیگری از چهرهها ایجاد کنید تا پارامترهای Slime Bridge شما تنظیم شود سپس کافی است روی دکمه Slime Bridge کلیک کنید و تغییرات اعمال شده را به صورت ریل تایم و در زمان واقعی مشاهده کنید. در نتیجه با این ابزار، کاربران به سادگی دو قسمت از سطحی را که میخواهند به هم متصل کنند را ماسک میکنند و زیبراش به طور خودکار اتصالات پیچک مانند را بین آنها ایجاد میکند و لغزندههایی برای کنترل انشعاب و کشش سطحی در آن تعبیه شده است.
کنترل دقیق تر با Zremesher زیبراش 2023
سایر تغییرات عمده شامل بازنگری کلی ZRemesher در مجموعه ابزار retopology زیبراش است. Sculptris Pro، یک گردش کار اسکالپتینگ پویا که به شما امکان میدهد محدودیتهای توزیع چند ضلعی را نادیده بگیرید و فقط روی اسالپت تمرکز کنید. ابزار Sculptris Pro زیبراش، این امکان را برای شما فراهم میکند که با هر شکل یا مدلی شروع کنید، خواه یک مدا ده ضلعی ساده باشد یا یک مدل ده هزار سطحی. پس جای نگرانی در مورد داشتن چند ضلعی کافی برای ثبت جزئیات وجود ندارد. با Sculptris Pro میتوانید به سادگی روی سطح قلم مو بکشید. Sculptris Pro به صورت پویا چند ضلعیها را در هر کجا و هر زمان که نیاز باشدپ اضافه و کاهش میدهد دست شما را باز میگذارد تا کاملا روی ظاهری که میخواهید به دست آورید تمرکز کنید.
ZBrush کتابخانهای از بیش از ۴۰۰ قلم موی اسکالپتینگ را در اختیار شما قرار میدهد به طوری که این ابزارها هر یک به سیستمی تبدیل میکند که هیچ محدودیتی برای خلاقیت شما ایجاد نمیکند. نرمافزار ZBrush مجموعهای از brushesها را ارائه میدهد که به طور اختصاصی برای Sculptris Pro طراحی شدهاند.
Multi-Resolution Mesh Editing
اگر تجربه مدلسازی را داشته باشید میدانید که یکی از چالشهای بزرگ در مدلسازی تعداد اضلاع آن است که یک مشکل قدیمی در روش مدلسازی کلاسیک ۳D میباشد به این صورت که وقتی مش خود را تقسیم میکنید، به مشکل بزرگی بر میخورید در حالی که هیچ راهی برای بازگشت و ایجاد تغییرات در سطح کلان بدون قربانی کردن تمام کارهایی که در رزولوشنهای بالاتر انجام شده است وجود ندارد. زیبراش این محدودیت را از طریق تکنیک ویرایش زیربخش با وضوح چندگانه برطرف میکند، ویژگی خاصی که زیبراش برای آن جایزه اسکار دریافت کرد. با استفاده از این سیستم شما آزادانه میتوانید در هر زمان بین سطوح زیربخش حرکت کنید و در هر جایی که مناسبتر باشند تغییراتی ایجاد کنید به طوری که آن تغییرات به طور خودکار در تمام سطوح دیگر مدل شما اعمال میشود.
پشتیبانی از پردازنده های سیلیکون مک در زیبراش 2023
یکی دیگر از تغییرات در بروز رسانی زیبراش 2023 پشتیبانی بومی آن برای پردازندههای سیلیکون اپل میباشد، که هم اکنون عملکرد تعاملی را در مکهای نسل فعلی با پردازندههای M1 و M2 بهبود میبخشد.
سایر تغییرات زیبراش 2023
بهبودهای گردش کار شامل گزینهای برای حفظ تقارن در فضای کاری ZBrush در حین جابجایی مدلها از محور مرکزی است که راههای جدیدی برای کنترل مکانهایی که ویرایشهای متقارن روی مدلها انجام میشود ارائه میدهد. همچنین یک تابع جدید خود توصیفی Apply Last Action to All Subtools وجود دارد که هر عملیات غیرقابل انجام را برای همه زیر ابزارهای قابل مشاهده در یک پروژه که تنها با یک کلیک اعمال میکند. همچنین میتوان آن را روی SubTools در یک پوشه خاص اعمال کرد تا کنترل دقیقتری روی نتایج داشته باشد. کاربران میتوانند هنگام کار با ماسکهای پیچیده، فرآیند پر کردن را با کشیدن خطوط راهنما روی سطح مدل کنترل کنند، تا تشخیص دهند که کدام شکاف در ماسک موجود ZBrush باید پر شود.
قیمت و سیستم مورد نیاز زیبراش 2023
ZBrush 2023 با Windows 10 و 11 و macOS 10.14+ سازگار است. مجوزهای دائمی جدید 895 دلار هزینه دارند. هزینه اشتراک 39 دلار در ماه یا 359 دلار در سال است. این نسخه اولین بهروزرسانی در تاریخ ZBrush است که دارندگان مجوزهای دائمی فعلی مجبور به پرداخت هزینه هستند، بهروزرسانیهای نسخههای قبلی «تقریباً ۶۵۹ دلار به ازای هر واحد پول محلی» هزینه دارند.
قدرت زیبراش در یک جمله
ZBrush به راحتی قادر است مدل هایی را در محدوده 20 میلیون چند ضلعی در اکثر رایانه ها و تا 100 میلیون در دستگاه های پیشرفته مدیریت کند. این جزئیات بیشتر از آن چیزی است که توسط یک نقشه 8K در نظر گرفته شود. اما گاهی اوقات شما حتی بیشتر می خواهید، و اینجاست که هندسه HD وارد بازی می شود. با استفاده از این ویژگی، ZBrush میتواند با مدلهایی با حداکثر 1 میلیارد چند ضلعی کار کند. اجازه دهید تخیل شما اجرا شود!
نویسنده و گردآوری کننده: مجید پویافر
تمام مطالب سایت پرشین انیمیشن با زحمت، نوشته و ترجمه شده است در صورتی که قصد استفاده از این مطالب را دارید، لطفا از سایت خود به سایت ما لینک دهید در نتیجه استفاده از این مطالب جهت ترویج آموزش انیمیشن بلا مانع است.
آموزش مقدماتی نرم افزار مایا
ما این دوره را به شما پیشنهاد می کنیم
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.