Autodesk نسخه جدید نرم افزار مدل سازی و رندرینگ، انیمیشن و کاراکتر سازی خود را با نام 3ds Max 2024.2 منتشر کرده است. این نسخه جدید مجموعه ای از ویژگی های جدید و بهبود یافته را ارائه می دهد که به کاربران کمک می کند تا در فرآیند مدل سازی، رندرینگ و انیمیشن سه بعدی، کارآمدتر و موثرتر عمل کنند. برخی از ویژگی های جدید 3dsmax 2024.2 عبارتند از:
- بهبود عملکرد اصلاح کننده ها: عملکرد تعدادی از اصلاح کننده های کلیدی 3ds Max بهبود یافته است، از جمله اصلاح کننده Boolean و Push، Relax، XForm و Volume Select. این اصلاح کننده ها اکنون تا 10 برابر سریعتر هستند.
- بهبود سرعت Retopology: ابزارهای Retopology نیز بهبود یافته اند و اکنون تا 30 درصد سریعتر هستند. این امر باعث می شود که بازسازی مدل های سه بعدی با استفاده از هندسه ساده تر، کارآمدتر باشد.
- بهبود گردش کار انیمیشن: بهبودهای گردش کار در ابزارهای انیمیشن نیز انجام شده است. به عنوان مثال، اکنون می توانید از ابزارهای انیمیشن برای کنترل پارامترهای اصلاح کننده ها استفاده کنید.
- مدیریت رنگ OCIO: مدیریت رنگ OCIO اکنون به طور رسمی از حالت پیش نمایش خارج شده است. این امر امکان استفاده از OCIO را برای مدیریت رنگ در 3ds Max فراهم می کند.
- به روز رسانی پلاگین USD: پلاگین USD 3ds Max نیز به روز شده است. این به روز رسانی شامل بهبودهای عملکرد و سازگاری با نسخه های جدید USD است.
- به روز رسانی پلاگین Arnold: پلاگین ادغام برای رندرر آرنولد نیز به روز شده است. این به روز رسانی شامل بهبودهای عملکرد و سازگاری با نسخه های جدید آرنولد است.
3ds Max 2024.2 مجموعه ای از ویژگی های جدید و بهبود یافته را ارائه می دهد. این به روز رسانی عملکرد تعدادی از اصلاح کننده های کلیدی 3ds Max را بهبود می بخشد، ابزارهای Retopology را سریعتر می کند، بهبودهایی در گردش کار انیمیشن ایجاد می کند، مدیریت رنگ OCIO را به طور رسمی از حالت پیش نمایش خارج می کند و پلاگین های USD و Arnold را به روز می کند.
از آنجا که Autodesk معمولاً هر سه ماه یکبار بهروزرسانیهای را برای محصولات خود به ویژه تردی مکس ارائه می کند. با این حال، 3ds Max 2024.2 با تأخیر شش ماهه منتشر شد. این تأخیر به دلیل توسعه ویژگیهای جدید و بهبودهای عملکرد در تعدادی از ابزارهای موجود بود.
3ds Max 2024.2 ویژگیهای جدید بزرگی را معرفی نمیکند، اما بهبودهای گردش کار و عملکرد در تعدادی از ابزارهای موجود وجود دارد که برخی از آنها کاملاً قابل توجه هستند.
در مجموع، نسخه 2024.2 3dsmax، مجموعهای از ویژگیهای جدید و بهبود یافته را ارائه میدهد که به کاربران کمک میکند تا در فرآیند مدلسازی، رندرینگ و انیمیشن سهبعدی، کارآمدتر و موثرتر عمل کنند. این بهبودها شامل موارد زیر میشود:
- بهبود عملکرد در ابزارهای Boolean، Push، Relax، XForm و Volume Select
- بهبود عملکرد در ابزارهای Retopology
- بهبود گردش کار در ابزارهای Assign Controller، Biped و CAT
- بهبود مدیریت رنگ OCIO
- بهبودهای کلی در پلاگینهای USD و Arnold
بهبودهای اصلاح کننده Boolean در 3ds Max 2024.2
اصلاح کننده Boolean یکی از ابزارهای اساسی در 3ds Max است که برای ترکیب دو یا چند مش برای ایجاد اشکال جدید استفاده میشود. 3ds Max 2024.2 بهبودهای زیادی را در این ابزار ارائه میدهد، از جمله بهبود عملکرد، پشتیبانی از مشهای همسطح و حفظ نقاط محوری.
بهبود عملکرد اصلاح کننده Boolean میتواند بهطور قابل توجهی زمان پردازش را برای عملیاتهای Boolean پیچیده کاهش دهد. پشتیبانی از مشهای همسطح نیز میتواند به کاربران کمک کند تا بهطور دقیقتر اشکال پیچیده را ایجاد کنند. حفظ نقاط محوری منابع Boolean باعث میشود که آنها را بتوان بهطور آسانتری در صحنه حرکت داد و در نتیجه، حفظ پارامترهای انیمیشن عملیات Boolean در حجمهای OpenVDB میتواند به کاربران کمک کند تا انیمیشنهای طبیعیتری ایجاد کنند.
Retopology و UVs بهبود عملکرد و گردش کار
عملکرد ابزارهای Retopology نیز با بهروزرسانی الگوریتم پایه، Autodesk ReForm، بهبود یافته است که پردازش را تا 30 درصد سریعتر میکند. هنگامی که شبکه های UV باز می شود، ابزارهای Unfold3D Peel، Pack و Relax در Unwrap UVW Modifier اکنون به انتخاب فعلی UV پایبند خواهند بود.
تغییرات دیگر: مدیریت رنگ OCIO اکنون آماده تولید است
سیستم مدیریت رنگ جدید OCIO که در 3ds Max 2024 معرفی شد، دیگر به عنوان نسخه پیش نمایش فناوری طبقه بندی نمی شود و تعدادی از بهبودهای گردش کار را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 3ds Max دیگر صحنه ها را با لایه های انیمیشن خالی، آهنگ های یادداشت یا کلیدهای یادداشت ذخیره نمی کند، که باعث کاهش اندازه فایل ها می شود.
به روز رسانی های قابل توجه پلاگین های USD و Arnold
در خارج از نرم افزار اصلی، افزونه های USD و Arnold به روز شده اند. USD برای 3ds Max 0.5 یک به روز رسانی قابل توجه است که از MaterialX پشتیبانی می کند و برای صادرات انیمیشن های صورت ایجاد شده با استفاده از اصلاح کننده Morpher 3ds Max به عنوان ترکیب شکل می باشد MAXtoA 5.6.5.1 پشتیبانی از ویژگی های جدید را در Arnold 7.2.4 اضافه می کند.
قیمت و سیستم مورد نیاز
3ds Max 2024.2 برای Windows 10+ در دسترس است. این نرم افزار فقط به صورت اشتراک ارائه میشود و هزینه اشتراک آن، 235 دلار در ماه یا 1875 دلار در سال است. علاوه بر این، هنرمندانی که در بسیاری از کشورها کمتر از 100,000 دلار در سال درآمد دارند و روی پروژههایی با ارزش کمتر از 100,000 دلار در سال کار میکنند، میتوانند از اشتراک Indie با قیمت 305 دلار در سال استفاده کنند.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.