شرکت CLO Virtual Fashion نسخه 2024.1 نرمافزار طراحی لباس دیجیتال Marvelous Designer را منتشر کرده است. این بهروزرسانی ابزارهای جدید هوش مصنوعی تولیدی برای ایجاد الگوهای لباس و طرحهای چاپی از طریق متن، و یک مولد نقشه PBR برای تولید نقشههای بافت PBR اضافه کرده است.
Marvelous Designer که به طور گسترده توسط استودیوهای بازی و انیمیشن استفاده میشود، به هنرمندان امکان میدهد لباسهای سهبعدی را به همان شیوهای که لباسهای واقعی طراحی و دوخته میشوند، طراحی کنند. این نرمافزار با دوخت قطعات الگوی دوبعدی مجازی به هم، لباسهای سهبعدی ایجاد میکند.
کاربران میتوانند مدلهای کاراکتر متحرک را وارد کنند، لباسها را روی آن بسازند و سپس نتیجه را به یکی از فرمتهای Alembic، FBX یا USD، به صورت پیوسته فایل OBJ، یا به عنوان کش Maya، PC2 یا MDD صادر نمایند.
مارولوس دیزاینر 2024.1: ابزارهای جدید هوش مصنوعی تولیدی برای الگوها و گرافیکها
مارولوس دیزاینر 2024.1 دو ابزار جدید تجربی هوش مصنوعی تولیدی را معرفی کرده است. مولد بافت هوش مصنوعی امکان ایجاد بافتهای یکپارچه برای لباسهای سهبعدی را با تایپ کردن لیست کلمات کلیدی فراهم میکند. گزینههایی برای انتخاب انواع الگوهای از پیش تنظیم شده، از جمله استتار، چهارخانه، طرحهای ایرانی، خالخالی و راهراه، و طیف گستردهای از سبکهای هنری از پیش تنظیم شده وجود دارد.
مولد گرافیک هوش مصنوعی که در دموی آن نشان داده شده است، به شیوهای مشابه عمل میکند، اما تصاویر تکرارنشدنی مانند طرحهای تیشرت را ایجاد میکند. این ابزار گزینههایی برای تولید گلدوزی و تکهدوزیهای دوخته شده ارائه میدهد.
هوش مصنوعی در Marvelous Designer
Clo Virtual Fashion اعلام کرده است که چندین ابزار بتا برای Marvelous Designer معرفی کرده که از هوش مصنوعی بهره میبرند. یکی از این ابزارها AI Texture Generator است که به کاربران امکان میدهد با وارد کردن کلمات کلیدی، تصاویر بافتهای مختلفی را برای ایجاد پارچههای جدید تولید کنند. کاربران میتوانند پارچهای را انتخاب کرده، پارامترها را تنظیم کنند و دستورات متنی وارد نمایند تا تصاویر بافت تولید و پیشنمایش داده شوند. این ویژگی در حال حاضر از دستورات متنی به زبان انگلیسی پشتیبانی میکند.
AI Graphic Generator نیز به صورت مشابه عمل میکند و به کاربران اجازه میدهد تا با وارد کردن کلمات کلیدی، گرافیکها را به الگوها اعمال کنند. کاربران میتوانند تصاویر گرافیکی را به الگوها اضافه کرده، نوع محتوا را تنظیم کنند و گرافیکها را تولید کنند که در تاریخچه ذخیره میشوند تا بعداً استفاده شوند. گرافیکهای تولید شده میتوانند برای تغییر شکل، چرخش و مقیاس تنظیم شوند.
PBR Map Generator نیز امکان ایجاد و اعمال خودکار نقشههای PBR از تصاویر بافت وارد شده را فراهم میکند. کاربران میتوانند تصاویر گرافیکی را به الگوها اعمال کنند، نقشههای نرمال تولید کرده و شدت آنها را تنظیم کنند. نقشههای تولید شده شامل نقشههای جابجایی، شفافیت، زبری و فلزیت به صورت خودکار ذخیره شده و میتوانند به عناصر مختلف طراحی مانند پارچهها، دکمهها و تریمها اعمال شوند.
علاوه بر این، ویژگی Trim Window یک رابط کاربری اختصاصی برای مدیریت تریمها فراهم میکند که مشابه مدیریت پارچهها و دکمهها است. کاربران میتوانند سبکهای تریم را وارد کرده، فایلها را به پنجره تریم اضافه کنند و سبکهای تریم را مستقیماً در پنجره سهبعدی اعمال یا جایگزین نمایند.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.