Eevee Next بالاخره به بلندر می رسد

خانه » پایگاه دانش » پایگاه دانش » مطالب رندرینگ سه بعدی » Eevee Next بالاخره به بلندر می رسد
Eevee Next بالاخره به بلندر می رسد

انیماتور و یوتیوبر Remington، با نام کاربری ‘SouthernShotty’ در ویدیویی به بررسی ویژگی‌های کلیدی Eevee Next پرداخته است. این نسخه امروز در Blender 4.2 به صورت پایدار منتشر شد.

بنیاد بلندر در یک پست وبلاگی به طور رسمی از Eevee Next رونمایی کرده است. این به‌روزرسانی که مدت‌ها در انتظارش بودیم، موتور رندرینگ بی‌درنگ بلندر، Eevee، را ارتقا می‌دهد.

این به‌روزرسانی که امروز با عنوان Blender 4.2 عرضه شده است، کیفیت بصری و پایداری رندرینگ در نمایه نرم‌افزار 3D متن‌باز را بهبود می‌بخشد و آن را به خروجی Cycles، موتور رندرینگ تولیدی بلندر، نزدیک‌تر می‌کند.

تغییرات کلیدی شامل یک سیستم جدید برای روشنایی عمومی با استفاده از رهگیری پرتو در فضای صفحه، پشتیبانی از جابجایی و محوشدگی حرکت در نمایه، و عدم محدودیت تعداد نورها در صحنه است.

این تغییرات سازگاری نسخه‌های قبلی را نقض می‌کند، بنابراین توسعه‌دهندگان یک راهنمای مهاجرت برای انتقال صحنه‌های ساخته‌شده در نسخه‌های قدیمی بلندر به Eevee Next تهیه کرده‌اند.

Eevee Next مدتی است که در حال توسعه است و به عنوان یکی از اهداف کلیدی توسعه بنیاد بلندر برای سال 2023 شناخته شده است. این نسخه اولین بار در نسخه‌های توسعه اولیه Blender 4.1 ظاهر شد، اما قبل از انتشار Blender 4.1 در مارس، به نسخه بعدی منتقل شد.

یک بازنگری مورد انتظار در موتور رندرینگ بی‌درنگ بلندر

Eevee Next کیفیت بصری رندرهای تولید شده با Eevee را بهبود می‌بخشد، چه در رندرهای نمایه و چه زمانی که به عنوان جایگزینی برای Cycles برای خروجی با کیفیت نهایی استفاده می‌شود. یکی از تغییرات بسیار واضح، گزینه جدید Raytracing در تنظیمات رندر است، اگرچه مستندات آنلاین هنوز Eevee را به عنوان یک رندرگر رسترایزاسیون توصیف می‌کند.

رهگیری پرتو در سیستم جدید روشنایی جهانی Eevee Next برای افزایش دقت نورپردازی غیرمستقیم سطح استفاده می‌شود و اکنون موتور رندرینگ می‌تواند از رهگیری پرتو سطح صفحه برای هر سایه‌دهنده BSDF در یک صحنه استفاده کند.

موتور رندر Eevee Next بلندر

رندرهای پایدارتر و بدون لرزش

Eevee Next همچنین پایداری زمانی رندرینگ با Eevee را بهبود می‌بخشد. با استفاده از نمونه‌گیری فوق‌العاده زمانی با آگاهی از سرعت، نویز و مشکلات علیاسینگ کاهش می‌یابد. علاوه بر این، سایه‌ها اکنون با استفاده از نقشه‌های سایه مجازی رندر می‌شوند که باید لرزش را کاهش داده و وضوح سایه را افزایش دهد.

پشتیبانی از نورهای نامحدود، جابجایی و محوشدگی حرکت در نمایه

Eevee Next برخی از محدودیت‌های رندرینگ با Eevee نسبت به Cycles را حذف می‌کند به ابن معنا که دیگر محدودیتی در تعداد نورها در یک صحنه وجود ندارد - اگرچه تنها 4096 نور می‌توانند همزمان قابل مشاهده باشند - و نورها از طریق سطوح انکساری قابل مشاهده هستند.

جابجایی اکنون روی مواد پشتیبانی می‌شود و خروجی جدید Thickness کیفیت بصری انکسار، شفافیت و پراکندگی زیرسطحی را بهبود می‌بخشد. محوشدگی حرکت اکنون به صورت "جزئی" در نمایه پشتیبانی می‌شود - از الگوریتم ساده‌تری نسبت به زمانی که از Eevee برای رندرهای نهایی استفاده می‌شود، استفاده می‌کند - و عمق میدان بهینه شده است.

موتور رندر Eevee Next بلندر

بازسازی رابط کاربری

این به‌روزرسانی همچنین رابط کاربری Eevee را بازسازی می‌کند و پنل‌ها و ویژگی‌ها را تنظیم می‌کند تا به ویژگی‌های Cycles نزدیک‌تر شوند. با این حال، این دو موتور رندر هنوز از برابری ویژگی‌ها فاصله دارند. لیستی از محدودیت‌های باقی‌مانده در Eevee Next را می‌توانید در مستندات آنلاین پیدا کنید.

ناسازگاری با نسخه‌های قبلی

به عنوان یک بازنگری عمده در موتور رندر، Eevee Next یک به‌روزرسانی ناسازگار با نسخه‌های قبلی است. مستندات آنلاین شامل یک راهنمای مهاجرت است که توضیح می‌دهد چگونه صحنه‌های ساخته‌شده در نسخه‌های قبلی بلندر را برای رندرینگ با Eevee Next در Blender 4.2 تبدیل کنید.

الزامات سیستم

Eevee Next بخشی از Blender 4.2 است و در حال حاضر به عنوان یک نسخه کاندیدا منتشر شده است. نسخه پایدار قرار است در 16 ژوئیه 2024 منتشر شود.

بلندر با Windows 8.1+، macOS 11.2+ و glibc 2.28+ Linux سازگار است و رایگان است.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

دوره آموزش آنلاین

انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا

دوره آموزش انیمیشن‌سازی سه بعدی با نرم‌افزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و به هنرجویان کمک می‌کند تا اصول و تکنیک‌های انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرم‌افزار مایا بیاموزند

مقاله های مرتبط با این موضوع

پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

نرم‌افزار RizomUV

نوشته بعدی

نرم‌افزار Blender

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری