شرکت اتودسک نسخه 3ds Max 2025.2 را معرفی کرده است، که جدیدترین نسخه از نرمافزار سهبعدی این شرکت برای طراحی، تجسم معماری، جلوههای بصری و انیمیشنسازی است. یکی از ویژگیهای برجسته این نسخه، افزوده شدن پلاگین Flow Retopology به 3ds Max است. این پلاگین با بهرهگیری از قدرت محاسبات ابری، به کاربران امکان میدهد تا عملیات پیچیده ریتوپولوژی را با کارایی و سرعت بیشتری انجام دهند. دیگر تغییرات این نسخه شامل پشتیبانی از دادههای وکتوری در قالب SVG، پیشتنظیمات جدید برای Data Channel Modifier، و بهروزرسانیهای پلاگینهای USD برای 3ds Max و Arnold است.
مدلسازی سهبعدی: پشتیبانی از فایلهای SVG و بهروزرسانیهای Data Channel Modifier
نسخه 3ds Max 2025.2 قابلیتهای جدیدی برای کارهای مدلسازی و طراحی سهبعدی ارائه میدهد. یکی از این قابلیتها، اضافه شدن امکان وارد کردن و صادر کردن دادههای وکتوری بهصورت فایلهای SVG است. طراحیهای وکتوری وارد شده به 3ds Max به اسپلینها تبدیل میشوند و رنگها و خطوط آنها حفظ میگردد. همچنین، گزینهای برای استفاده از مدیفایر Extrude نیز در دسترس است.
مدیفایر Data Channel، که برای خودکارسازی عملیات مدلسازی پیچیده طراحی شده، حالا شامل پیشتنظیمات جدیدی است که امکان انتخاب قسمتهای مختلف مش را فراهم میآورد. این پیشتنظیمات شامل گزینههایی برای انتخاب درزهای UV و لبههای باز میشود
ریتوپولوژی: پلاگین جدید Flow Retopology برای جریانهای کاری ابری
در نسخه 3ds Max 2025.2، کاربران به پلاگین جدید Flow Retopology 1.0 دسترسی پیدا میکنند که بهطور جداگانه از برنامه اصلی ارائه شده است. این پلاگین، با امکانات مشابه ابزارهای ریتوپولوژی موجود، قابلیت جدیدی را ارائه میدهد: بهجای پردازش وظایف رتولوژی بر روی دستگاه کاربر، این وظایف به فضای ابری ارسال میشوند.
با بهرهگیری از این پلاگین، کاربران میتوانند بدون اختلال در عملکرد رابط کاربری 3ds Max، چندین وظیفه ریتوپولوژی را بهطور همزمان پردازش کنند، حتی هنگام کار با هندسههای پیچیده نظیر مدلهای CAD یا دادههای خام اسکن. مشترکان 3ds Max میتوانند تا 30 وظیفه در ماه را در فضای ابری پردازش کنند، به شرطی که هر یک از این وظایف بیش از شش ساعت طول نکشد. نسخه مشابه این پلاگین برای Maya نیز در ماه مه همراه با Maya 2025.1 منتشر شد.
بهروزرسانیهای USD برای 3ds Max و Arnold برای 3ds Max
پلاگین USD برای 3ds Max نیز بهروزرسانی شده است و گزینهای جدید برای استفاده از دوربینهای موجود در یک مرحله USD درون نمایه (viewport) 3ds Max اضافه شده است.
برای انیمیشنهای صورت، اکنون امکان صادر کردن تغییرات پیشرفته مورفینگ تولید شده توسط مدیفایر Morpher بهعنوان blendshape های میانگین USD وجود دارد. این بهروزرسانی همچنین شامل کنترلکنندههای جدید USD و گزینهای برای انتخاب دستهای از USD prim در USD Explorer است.
ادغام با رندر Arnold نیز بهروز شده است و نسخه Arnold برای 3ds Max 5.7.2.1 از ویژگیهای جدید Arnold 7.3.2، از جمله نقشهبرداری toon tone، پشتیبانی میکند.
قیمت و الزامات سیستم
نسخه 3ds Max 2025.2 با ویندوز 10 و نسخههای بالاتر سازگار است و فقط بهصورت اجارهای در دسترس است. هزینه اشتراک ماهانه آن 235 دلار و اشتراک سالانه 1875 دلار است. در بسیاری از کشورها، هنرمندانی که درآمد سالانه آنها کمتر از 100,000 دلار و پروژههای آنها با ارزش کمتر از 100,000 دلار در سال است، میتوانند از اشتراکهای Indie استفاده کنند که هزینه آن 305 دلار در سال است.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
نسخه جدید Blender 4.3 منتشر شد
نسخه جدید V-Ray 7 برای 3dsmax منتشر شد
یونیتی نسخه جدید SpeedTree 10.0 را منتشر کرد
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.