اخبار و رویدادهای روز انیمیشن و CG
در بخش اخبار سایت پرشین انیمیشن آخرین خبرهای مربوط به دنیای انیمیشن و نرم افزارهای سی جی را دنبال کرده و بروز باشید
معرفی Project Bernini شرکت Autodesk
این فناوری در ویدیویی که به اشتراک گذاشته شده، به طور شگفتانگیزی اشیاء مختلفی با سطوح سخت، مانند صندلی، کفگیر و پارچ آب را خلق میکند. اتودسک در ابتدا بر تولید “سازههای کاربردی سهبعدی” تمرکز کرده است، چرا که هدف نهایی این است که اشیاء ساخته شده از این مدلها در دنیای واقعی قابل استفاده باشند. با این حال، به نظر میرسد هوش مصنوعی پروژه برنینی در حال حاضر برای ایده پردازی اولیه و خلق اشکال پایه مناسبتر باشد تا
نرم افزار Marvelous Designer 2024
CLO Virtual Fashion، پیشرو در زمینه طراحی لباس دیجیتال، از بهروزرسانی عظیم خود با نام Marvelous Designer 2024.0 رونمایی کرد. این آپدیت شامل مجموعهای از ویژگیهای جدید است که تجربه کاربری را ارتقا داده و فرآیند طراحی لباس را بهینهتر میکند. یکی از برجستهترین ویژگیهای این نسخه، پشتیبانی از شبیهسازی فیزیک نرم است. این قابلیت به طراحان اجازه میدهد تا حرکات و چینش طبیعی لباس را در محیطهای مختلف شبیهسازی کنند و به خلق لباسهای واقعگرایانهتر و طبیعیتر کمک میکند.
ادوبی از هوش مصنوعی image 3 در فایرفلای رونمایی کرد
Adobe غول نرمافزاری، مدل هوش مصنوعی image 3 خود را در فایرفلای، مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده خود، معرفی کرد. این مدل جدید، که به عنوان “پیشرفتی عظیم” در کیفیت تصاویر تولید شده توصیف شده است، کنترل بیشتری را به دست کاربر میدهد و شامل افزایش استفاده از تصاویر مرجع برای هدایت خروجی نهایی میشود. مدل هوش مصنوعی image 3 هماکنون در نسخه بتا در ماژول “متن به تصویر” برنامه وب فایرفلای و همچنین در فتوشاپ 25.9، آخرین نسخه بتای
ویژگی های جدید فتوشاپ Photoshop 25.9
ادوبی از جدیدترین نسخه پایدار نرمافزار محبوب ویرایش عکس خود PHotoshop 25.9 رونمایی کرد. نسخه جدید فتوشاپ، با بهکارگیری مدل هوش مصنوعی جدید Firefly Image 3 قابلیتهای هوش مصنوعی مولد (generative) را به طور چشمگیری ارتقا داده است. قابلیتهای جدید این نسخه عبارتند از: تولید تصویر: با استفاده از این ابزار جدید، میتوانید به سادگی با وارد کردن متن، تصویری خلاقانه خلق کنید.تولید پسزمینه: این قابلیت به طور خودکار و هوشمندانه، پسزمینه تصاویر شما را با محتوای دلخواهتان که توسط
نسخه جدید World Creator 2024.1 منتشر شد
شرکت BiteTheBytes انتشار آپدیتهای سالانه نرمافزار World Creator 2024 را آغاز کرده است. این نرمافزار یک موتور تولید محیط (Terrain Generator) مبتنی بر GPU یا همان کارت گرافیک است. World Creator یک موتور تولید محیط مبتنی بر GPU است که از ترکیب رویههای تولید خودکار (Procedural) و ویرایش دستی برای خلق محیطهای سهبعدی استفاده میکند. این نرمافزار توسط هنرمندان استودیوهای بازیسازی و جلوههای ویژه مانند Blizzard Entertainment، Crytek، Blur Studio و Cinesite مورد استفاده قرار میگیرد. این نرمافزار ابتدا به
درباره پلتفرم Skybox AI
Blockade Labs قابلیت جدیدی برای Skybox AI ارائه داد که تولید محیطهای سهبعدی را آسانتر میکند. این قابلیت جدید از هوش مصنوعی برای تولید محیطهای سهبعدی کامل از متن یا طرحهای ساده استفاده میکند. با استفاده از این قابلیت، توسعهدهندگان بازی، متخصصان جلوههای ویژه و طراحان میتوانند محیطهای سهبعدی پیچیده و خلاقانهای را با سرعت و سهولت بیشتری ایجاد کنند. به گفته سازندگان این پلتفرم، «این قابلیت جدید Skybox AI را به یک ابزار قدرتمند برای تولید محیطهای سهبعدی تبدیل
ادوبی هوش مصنوعی را به Premiere Pro اضافه میکند
ادوبی با معرفی قابلیتهای هوش مصنوعی مولد در Premiere Pro، قدرت هوش مصنوعی را به ویرایش ویدیو میآورد. این اقدام با استراتژی آنها برای ادغام هوش مصنوعی در سراسر مجموعه Creative Cloud خود مطابقت دارد و به دنبال افزایش بهره وری و باز کردن مسیرهای خلاقانه جدید برای متخصصان است. ادوبی در حال گام برداشتن به سوی ادغام هوش مصنوعی مولد در Premiere Pro، نرم افزار محبوب ویرایش ویدیو، است. این قابلیت نوآورانه مجموعه ای از ابزارهای جدید را برای
ماکسون نسخه Cinema 4D 2024.4 را منتشر کرد
شرکت Maxon نسخه جدید نرم افزار انیمیشن سازی خود یعنی Cinema 4D را با نام Maxon Cinema4D 2024.4 منتشر کرده است. این نسخه، Cinema 4D Particles را معرفی میکند که یک مجموعه ابزار کامل شبیهسازی ذرات مبتنی بر GPU است و با سیستم شبیهسازی یکپارچه نرمافزار ادغام شده است. همچنین بهبودهایی در سایر انواع شبیهسازی از جمله شبیهسازی اجسام صلب و پارچه، به همراه بهروزرسانیهای کوچک در گردش کار برای ابزارهای مدلسازی سه بعدی و مرورگر دارایی (Asset Browser) وجود
موتور رندر pixar renderman 26 منتشر شد
پیکسار نسخه 26 رندرمن، آخرین بروزرسانی عمده رندرر تولیدی خود را برای کارهای جلوه های ویژه و انیمیشن سازی منتشر کرده است. رندرمن 26.0 قابلیت رندرمن XPU نرمافزار را که یک موتور رندرینگ GPU/CPU است، گسترش میدهد و پشتیبانی از لینک کردن نور، ویژگیهای جدید نور و دوربین، و نمونه برداری سازگار را اضافه میکند. علاوه بر این، حذف نویز هوشمند اکنون به صورت تعاملی در برنامههای بلندر و کاتانا قابل استفاده است، ظاهر استایل شده به روز شده است،
چارچوب Substance 3D Connector معرفی شد
ادوبی چارچوب جدیدی به نام Substance 3D Connector منتشر کرده است. این چارچوب منبع باز برای نوشتن ابزارهایی است که فایلها را به طور مستقیم بین برنامههای Substance 3D و سایر برنامههای CG ارسال میکنند. با استفاده از این ابزار، توسعه دهندگان مستقل میتوانند افزونههایی بنویسند که برنامههای ادوبی مانند Substance 3D Painter و Designer را به ابزارهایی مانند Blender، Maya و Unreal Engine متصل کنند. این چارچوب که تحت مجوز آپاچی 2.0 در دسترس است، با هدف سادهسازی جریان
معرفی Project Bernini شرکت Autodesk
این فناوری در ویدیویی که به اشتراک گذاشته شده، به طور شگفتانگیزی اشیاء مختلفی با سطوح سخت، مانند صندلی، کفگیر و پارچ آب را خلق میکند. اتودسک در ابتدا بر تولید “سازههای کاربردی سهبعدی” تمرکز کرده است، چرا که هدف نهایی این است که اشیاء ساخته شده از این مدلها در دنیای واقعی قابل استفاده باشند. با این حال، به نظر میرسد هوش مصنوعی پروژه برنینی در حال حاضر برای ایده پردازی اولیه و خلق اشکال پایه مناسبتر باشد تا اینکه بخواهد برای تولید مدلهای نهایی با جزئیات بالا استفاده شود. اتودسک معتقد است که با آموزش این مدل بر روی مجموعه دادههای حرفهای با کیفیت و حجم بیشتر، مانند مدلهای ساختمانها، خودروها و شخصیتهای بازی، کاربرد آن به طور
نرم افزار Marvelous Designer 2024
CLO Virtual Fashion، پیشرو در زمینه طراحی لباس دیجیتال، از بهروزرسانی عظیم خود با نام Marvelous Designer 2024.0 رونمایی کرد. این آپدیت شامل مجموعهای از ویژگیهای جدید است که تجربه کاربری را ارتقا داده و فرآیند طراحی لباس را بهینهتر میکند. یکی از برجستهترین ویژگیهای این نسخه، پشتیبانی از شبیهسازی فیزیک نرم است. این قابلیت به طراحان اجازه میدهد تا حرکات و چینش طبیعی لباس را در محیطهای مختلف شبیهسازی کنند و به خلق لباسهای واقعگرایانهتر و طبیعیتر کمک میکند. علاوه بر این، سیستم Everywear فرآیند بهینهسازی لباس برای استفاده در بازیها و محیطهای بلادرنگ را خودکار میکند. این سیستم به طراحان کمک میکند تا زمان خود را به طور قابلتوجهی صرفهجویی کرده و فرآیند طراحی را بهینهسازی کنند. Marvelous
ادوبی از هوش مصنوعی image 3 در فایرفلای رونمایی کرد
Adobe غول نرمافزاری، مدل هوش مصنوعی image 3 خود را در فایرفلای، مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده خود، معرفی کرد. این مدل جدید، که به عنوان “پیشرفتی عظیم” در کیفیت تصاویر تولید شده توصیف شده است، کنترل بیشتری را به دست کاربر میدهد و شامل افزایش استفاده از تصاویر مرجع برای هدایت خروجی نهایی میشود. مدل هوش مصنوعی image 3 هماکنون در نسخه بتا در ماژول “متن به تصویر” برنامه وب فایرفلای و همچنین در فتوشاپ 25.9، آخرین نسخه بتای عمومی نرم افزار ویرایش تصویر ادوبی، در دسترس است. مدل نسل سوم ابزارهای هوش مصنوعی مولد Adobe Firefly فایرفلای، مجموعهای از ابزارهای هنری مبتنی بر هوش مصنوعی تولیدکننده، سال گذشته منتشر شد و هم به صورت یک برنامه وب و
ویژگی های جدید فتوشاپ Photoshop 25.9
ادوبی از جدیدترین نسخه پایدار نرمافزار محبوب ویرایش عکس خود PHotoshop 25.9 رونمایی کرد. نسخه جدید فتوشاپ، با بهکارگیری مدل هوش مصنوعی جدید Firefly Image 3 قابلیتهای هوش مصنوعی مولد (generative) را به طور چشمگیری ارتقا داده است. قابلیتهای جدید این نسخه عبارتند از: تولید تصویر: با استفاده از این ابزار جدید، میتوانید به سادگی با وارد کردن متن، تصویری خلاقانه خلق کنید.تولید پسزمینه: این قابلیت به طور خودکار و هوشمندانه، پسزمینه تصاویر شما را با محتوای دلخواهتان که توسط هوش مصنوعی تولید میشود، جایگزین میکند.پیشرفت در ابزار پرکننده تولیدکننده: قابلیتهای جدیدی به این ابزار اضافه شده است که به شما امکان میدهد تا با آپلود یک تصویر مرجع، خروجی را مطابق با سلیقه خودتان هدایت کنید و همچنین تصاویر
نسخه جدید World Creator 2024.1 منتشر شد
شرکت BiteTheBytes انتشار آپدیتهای سالانه نرمافزار World Creator 2024 را آغاز کرده است. این نرمافزار یک موتور تولید محیط (Terrain Generator) مبتنی بر GPU یا همان کارت گرافیک است. World Creator یک موتور تولید محیط مبتنی بر GPU است که از ترکیب رویههای تولید خودکار (Procedural) و ویرایش دستی برای خلق محیطهای سهبعدی استفاده میکند. این نرمافزار توسط هنرمندان استودیوهای بازیسازی و جلوههای ویژه مانند Blizzard Entertainment، Crytek، Blur Studio و Cinesite مورد استفاده قرار میگیرد. این نرمافزار ابتدا به عنوان یک پلاگین برای موتور بازیسازی Unity عرضه شد، اما در سال ۲۰۱۷ به یک نرمافزار مستقل تبدیل گشت و در نهایت با انتشار World Creator 3 در سال ۲۰۲۲، از وابستگی به Unity خارج شد. هنرمندان با استفاده از
درباره پلتفرم Skybox AI
Blockade Labs قابلیت جدیدی برای Skybox AI ارائه داد که تولید محیطهای سهبعدی را آسانتر میکند. این قابلیت جدید از هوش مصنوعی برای تولید محیطهای سهبعدی کامل از متن یا طرحهای ساده استفاده میکند. با استفاده از این قابلیت، توسعهدهندگان بازی، متخصصان جلوههای ویژه و طراحان میتوانند محیطهای سهبعدی پیچیده و خلاقانهای را با سرعت و سهولت بیشتری ایجاد کنند. به گفته سازندگان این پلتفرم، «این قابلیت جدید Skybox AI را به یک ابزار قدرتمند برای تولید محیطهای سهبعدی تبدیل میکند. ما مشتاقانه منتظریم ببینیم توسعهدهندگان با این قابلیت جدید چه میکنند.» معرفی هوش مصنوعی Skybox AI هوش مصنوعی Skybox از زمان راهاندازی خود بازخوردهای مثبت زیادی را ایجاد کرده است، اما در می 2023 با عرضه حالت Sketch، هیجان
ادوبی هوش مصنوعی را به Premiere Pro اضافه میکند
ادوبی با معرفی قابلیتهای هوش مصنوعی مولد در Premiere Pro، قدرت هوش مصنوعی را به ویرایش ویدیو میآورد. این اقدام با استراتژی آنها برای ادغام هوش مصنوعی در سراسر مجموعه Creative Cloud خود مطابقت دارد و به دنبال افزایش بهره وری و باز کردن مسیرهای خلاقانه جدید برای متخصصان است. ادوبی در حال گام برداشتن به سوی ادغام هوش مصنوعی مولد در Premiere Pro، نرم افزار محبوب ویرایش ویدیو، است. این قابلیت نوآورانه مجموعه ای از ابزارهای جدید را برای کاربران فراهم می کند که به طور چشمگیری فرآیند ویرایش و خلق ویدیو را متحول می کند. در ادامه، خلاصهای از پیشرفتهای کلیدی آمده است: هوش مصنوعی مولد در Premiere Pro: تحول ویرایش ویدیو در اینجا نگاهی به برخی از
ماکسون نسخه Cinema 4D 2024.4 را منتشر کرد
شرکت Maxon نسخه جدید نرم افزار انیمیشن سازی خود یعنی Cinema 4D را با نام Maxon Cinema4D 2024.4 منتشر کرده است. این نسخه، Cinema 4D Particles را معرفی میکند که یک مجموعه ابزار کامل شبیهسازی ذرات مبتنی بر GPU است و با سیستم شبیهسازی یکپارچه نرمافزار ادغام شده است. همچنین بهبودهایی در سایر انواع شبیهسازی از جمله شبیهسازی اجسام صلب و پارچه، به همراه بهروزرسانیهای کوچک در گردش کار برای ابزارهای مدلسازی سه بعدی و مرورگر دارایی (Asset Browser) وجود دارد. این بهروزرسانی بخشی از انتشارات بهار 2024 ماکسون است، به همراه Redshift 3.6 که بهروزرسانی مهمی برای رندرگیر است و همچنین مجموعه ابزارهای Red Giant 2024.2 که همگی بروز شده اند. مجموعه ابزار جدید ذرات مبتنی بر GPU، یکپارچه
موتور رندر pixar renderman 26 منتشر شد
پیکسار نسخه 26 رندرمن، آخرین بروزرسانی عمده رندرر تولیدی خود را برای کارهای جلوه های ویژه و انیمیشن سازی منتشر کرده است. رندرمن 26.0 قابلیت رندرمن XPU نرمافزار را که یک موتور رندرینگ GPU/CPU است، گسترش میدهد و پشتیبانی از لینک کردن نور، ویژگیهای جدید نور و دوربین، و نمونه برداری سازگار را اضافه میکند. علاوه بر این، حذف نویز هوشمند اکنون به صورت تعاملی در برنامههای بلندر و کاتانا قابل استفاده است، ظاهر استایل شده به روز شده است، و این نرمافزار از پلتفرم مرجع جلوههای ویژه 2023 پشتیبانی میکند. افزونه های یکپارچه سازی برای بلندر، هودینی، کاتانا و مایا نیز همگی به روزرسانی شده اند. درباره رندرر Pixar Renderman رندرمن (RenderMan) یک موتور رندرینگ پیشرفته و قدرتمند است
چارچوب Substance 3D Connector معرفی شد
ادوبی چارچوب جدیدی به نام Substance 3D Connector منتشر کرده است. این چارچوب منبع باز برای نوشتن ابزارهایی است که فایلها را به طور مستقیم بین برنامههای Substance 3D و سایر برنامههای CG ارسال میکنند. با استفاده از این ابزار، توسعه دهندگان مستقل میتوانند افزونههایی بنویسند که برنامههای ادوبی مانند Substance 3D Painter و Designer را به ابزارهایی مانند Blender، Maya و Unreal Engine متصل کنند. این چارچوب که تحت مجوز آپاچی 2.0 در دسترس است، با هدف سادهسازی جریان کار در صنایع مختلف از جمله توسعه بازی، جلوههای ویژه و تجسم معماری طراحی شده است. در نسخه ۱.۰، انتقال داده به صورت لحظهای (real-time) انجام نمیشود، اما ادوبی قصد دارد در آینده از همگامسازی زنده پشتیبانی کند. ارسال داده