ادوبی چارچوب جدیدی به نام Substance 3D Connector منتشر کرده است. این چارچوب منبع باز برای نوشتن ابزارهایی است که فایلها را به طور مستقیم بین برنامههای Substance 3D و سایر برنامههای CG ارسال میکنند.
با استفاده از این ابزار، توسعه دهندگان مستقل میتوانند افزونههایی بنویسند که برنامههای ادوبی مانند Substance 3D Painter و Designer را به ابزارهایی مانند Blender، Maya و Unreal Engine متصل کنند.
این چارچوب که تحت مجوز آپاچی 2.0 در دسترس است، با هدف سادهسازی جریان کار در صنایع مختلف از جمله توسعه بازی، جلوههای ویژه و تجسم معماری طراحی شده است. در نسخه ۱.۰، انتقال داده به صورت لحظهای (real-time) انجام نمیشود، اما ادوبی قصد دارد در آینده از همگامسازی زنده پشتیبانی کند.
ارسال داده از ابزارهای Substance 3D به طور مستقیم به سایر نرم افزارهای DCC
سیستم اتصال جدید که سال گذشته معرفی شد، قابلیت «فرستادن به» موجود در برنامه های Substance 3D را گسترش می دهد، که امکان انتقال مستقیم داده بین آنها را فراهم می کند.
ادوبی امیدوار است که این چارچوب جدید، کار توسعه دهندگان شخص ثالث را برای نوشتن ابزارهایی که گردش کار مشابهی را با برنامه های غیر ادوبی ارائه می دهند، آسان تر کند.
در پخش زنده اعلامیه، اسلایدی با لوگوهای ابزارهای کلیدی DCC از جمله 3ds Max، Blender، Cinema 4D، Houdini، Katana، Maya، Omniverse، Unity و Unreal Engine نشان داده شد. بر اساس گفته ADOBE این ابزار در ابتدا غیر بلادرنگ است، اما پشتیبانی از همگام سازی زنده در به روز رسانی های آینده ارائه خواهد شد.در واقع، انتشار اولیه بر روی انتقال غیر بلادرنگ متمرکز است، با این چارچوب که مشخص می کند کدام برنامه های دیگر برای دریافت داده در دسترس هستند، سپس تبادل را هماهنگ می کند.
به روز رسانی های آینده شامل یک سیستم اتصال زنده خواهد بود، به طوری که هر تغییری در یک برنامه به طور لحظهای در برنامه های دیگر نمایش داده شود. سایر ویژگی های برنامه ریزی شده شامل پشتیبانی از تنظیمات از پیش تعیین شده است، اما ادوبی می گوید که توسعه با توجه به بازخورد جامعه هدایت خواهد شد.
چارچوب Connector دومین انتشار کد اصلی ادوبی در دو ماه گذشته است، زیرا این شرکت افزونه های داخلی خود را برای تبدیل فایل های USD به سایر فرمت های سه بعدی در ماه مارس به صورت متن باز درآورده است.
مشخصات سیستم و تاریخ انتشار
کد منبع Substance 3D Connector تحت مجوز آپاچی 2.0 در دسترس است. در حال حاضر امکان ساخت آن روی لینوکس یا مکینتاش وجود دارد.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.