اتودسک مستندات آنلاین مربوط به ویژگیهای جدید 3ds Max 2025.1 را منتشر کرده است. این نسخه جدیدترین بهروزرسانی نرمافزار محبوب مدلسازی و رندرگیری سهبعدی این شرکت به شمار میرود.
تمرکز بر بهبود گردش کار: اگرچه این نسخه شامل یک سایهزن جدید OSL به نام "نویز رنگ آشفته" (Turbulent Color Noise) نیز میشود، اما تمرکز اصلی بر روی بهروزرسانیهای مربوط به گردش کار است. این بهروزرسانیها شامل موارد زیر میشوند:
ارتقای عملکرد ابزار آرایه (Array): استفاده از این ابزار برای ایجاد آرایههای اشیاء سهبعدی آسانتر و کارآمدتر شده است.
سادهسازی رنگآمیزی وزن پوسته (Skin Weight Painting): فرایند رنگآمیزی وزن پوسته، که برای ایجاد انیمیشنهای شخصیتهای سهبعدی ضروری است، به طور قابل توجهی سادهتر شده است.
بهبود ابزار بولین (Boolean): عملکرد ابزار بولین برای انجام عملیات بولین (عملیات ترکیبی) بر روی اشیاء سهبعدی ارتقا یافته است.
اتودسک هنوز تاریخ انتشار رسمی 3ds Max 2025.1 را در جدول زمانی محصولات خود اعلام نکرده است، بهروزرسانی مستندات آنلاین معمولا نشاندهندهی انتشار قریبالوقوع آن است.
اتودسک در 3ds Max 2025.1 بر بهبود گردش کار مدلسازی و چیدمان سهبعدی تمرکز میکند
اتودسک بهروزرسانیهای جدیدی را برای دو ابزار کلیدی در 3ds Max 2025.1 ارائه کرده است که به هنرمندان سهبعدی در مدلسازی و چیدمان کارآمدتر اشیاء کمک میکند.
بهبودهای ابزار Boolean modifier: کنترل آسانتر اندازه سلول: با استفاده از میانبرهای صفحهکلید، میتوانید حساسیت دکمههای بالا و پایین را برای تنظیم دقیقتر اندازه سلول در مشبندی حجمی (Volume Meshing) کنترل کنید. لغو سریع عملیات: کلید [Esc] به شما امکان میدهد در هر لحظه عملیات مشبندی حجمی را لغو کنید و از هدر رفتن زمان جلوگیری کنید.
بهبودهای ابزار Array modifier: انیمیشن دانههای اعداد تصادفی: اکنون میتوانید انیمیشن را به دانههای اعداد تصادفی در ابزار آرایه اضافه کنید تا تنوع بیشتری به آرایههای اشیاء سهبعدی خود بدهید.
سرعت پردازش 250% سریعتر: اتودسک مدعی است که ابزار آرایه در این نسخه تا 250% سریعتر عمل میکند، به این معنی که میتوانید آرایههای پیچیده را با سرعت و کارایی بیشتری ایجاد کنید.
نتیجهگیری:
این بهروزرسانیها در 3ds Max 2025.1، گردش کار مدلسازی و چیدمان سهبعدی را برای هنرمندان سهبعدی در هر سطحی روانتر و کارآمدتر میکند.
ریگینگ شخصیت: کنترل دقیقتر بر وزنهای پوسته
خبر خوبی برای هنرمندان شخصیتپردازی! اتودسک کنترل دقیقتری بر وزنهای پوسته (Skin Weights) در 3ds Max 2025.1 را برای شما به ارمغان آورده است. این بهبود در بخش پارامترهای جدید ابزار رنگآمیزی وزن (Paint Weights) در اصلاحگر پوسته (Skin Modifier) اعمال شده است. تغییر کلیدی این است که استفاده از کلیدهای ترکیبی [Shift] + [Alt] برای تنظیم شدت رنگآمیزی وزنهای پوسته که قبلا "حساسیت بیش از حد" داشت، اکنون کنترلپذیرتر شده است. این بهبود به شما کمک میکند تا وزنهای پوسته را با دقت بیشتری اعمال کنید و در نهایت انیمیشنهای شخصیتهایتان را طبیعیتر و باکیفیتتر جلوه دهید
رندرگیری و ادغام در پایپلاین: حذف نویز پیشفرض OIDN در آرنولد
اتودسک پلاگینهای ادغامکنندهی موتور رندر آرنولد و متریالهای Substance را بهروزرسانی کرده است.
بهبودهای موتور رندر آرنولد MAXtoA 5.7.1.1:
فعالسازی پیشفرض حذف نویز OIDN: این بهروزرسانی قابلیت حذف نویز OIDN را به صورت پیشفرض در رندرگیر آرنولد فعال میکند. حذف نویز OIDN به کاهش نویز در خروجی رندر نهایی کمک میکند و باعث میشود تا تصاویر با کیفیت بالاتری به دست آورید.
اسنپشات در RenderView: اکنون میتوانید از طریق RenderView اسنپشات بگیرید. RenderView نرمافزاری برای مشاهده خروجی رندر در حال اجرا است.
قابلیت پهلوگیری RenderView: پنل RenderView را میتوان به سایر پنلهای نرمافزار پهلو کرد تا مدیریت فضای کاری آسانتر شود.
پشتیبانی از قابلیتهای جدید آرنولد: این بهروزرسانی همچنین از قابلیتهای جدید موجود در آرنولد 7.3.1 پشتیبانی میکند.
Substance برای 3ds Max 3.0:
پشتیبانی از Substance 3D Connector: این بهروزرسانی قابلیت پشتیبانی از Substance 3D Connector را اضافه میکند. Substance 3D Connector یک چارچوب منبع باز جدید متعلق به ادوبی است که به انتقال دادهها بین نرمافزارهای مختلف تولید محتوای دیجیتال (DCC) کمک میکند.
قیمت و سیستم مورد نیاز:
3ds Max با سیستمعامل ویندوز 10 به بالا سازگار است و تنها به صورت اجارهای ارائه میشود. هزینه اشتراک آن 235 دلار در ماه یا 1875 دلار در سال است. در بسیاری از کشورها، هنرمندانی که درآمد سالانهی آنها کمتر از 100,000 دلار است و روی پروژههایی با ارزش کمتر از 100,000 دلار کار میکنند، میتوانند از اشتراک Indie با قیمت 305 دلار در سال استفاده کنند.
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.
انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا
دوره آموزش انیمیشنسازی سه بعدی با نرمافزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل میشود و به هنرجویان کمک میکند تا اصول و تکنیکهای انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرمافزار مایا بیاموزند
مقاله های مرتبط با این موضوع
پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید
معرفی Cascadeur Mobile
unreal engine 5.5 منتشر شد
شرکت ماکسون ZBrush for iPad 2025.1 را منتشر کرد
نرم افزار Unity 6 منتشر شد
ویژگی های جدید نرم افزار Maya 2025.3
انتشار نسخه جدید Bifrost مایا
امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.