نسخه جدید World Creator 2024.1 منتشر شد

خانه » پایگاه دانش » پایگاه دانش » نسخه جدید World Creator 2024.1 منتشر شد
نسخه جدید World Creator 2024.1 منتشر شد

شرکت BiteTheBytes انتشار آپدیت‌های سالانه نرم‌افزار World Creator 2024 را آغاز کرده است. این نرم‌افزار یک موتور تولید محیط (Terrain Generator) مبتنی بر GPU یا همان کارت گرافیک است.

World Creator یک موتور تولید محیط مبتنی بر GPU است که از ترکیب رویه‌های تولید خودکار (Procedural) و ویرایش دستی برای خلق محیط‌های سه‌بعدی استفاده می‌کند. این نرم‌افزار توسط هنرمندان استودیوهای بازی‌سازی و جلوه‌های ویژه مانند Blizzard Entertainment، Crytek، Blur Studio و Cinesite مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نرم‌افزار ابتدا به عنوان یک پلاگین برای موتور بازی‌سازی Unity عرضه شد، اما در سال ۲۰۱۷ به یک نرم‌افزار مستقل تبدیل گشت و در نهایت با انتشار World Creator 3 در سال ۲۰۲۲، از وابستگی به Unity خارج شد.

هنرمندان با استفاده از یک گردش کار مبتنی بر لایه، اقدام به شکل‌دهی یا ایجاد مهر زنی، اشکال پایه‌ای سه‌بعدی می‌کنند و سپس عوارض طبیعی خطی مانند رشته‌کوه‌ها، رودخانه‌ها و جاده‌ها را در امتداد مسیرهای دلخواه تولید می‌کنند.

زمین ایجاد شده را می‌توان با استفاده از مجموعه بزرگی از فیلترها ویرایش کرد. این فیلترها شامل مواردی هستند که تأثیر فرسایش و رسوب‌گذاری را شبیه‌سازی می‌کنند. کاربران همچنین می‌توانند نتایج را با استفاده از موتور رندرگیری با رهگیری پرتو (Ray Tracing) داخلی World Creator پیش‌نمایش دهند.

کاربران می‌توانند محیط‌های سه‌بعدی را با فرمت‌های سه‌بعدی مانند OBJ، FBX و glTF یا به صورت نقشه‌های بافت دو بعدی شامل نقشه‌های ارتفاع و نقشه‌های جریان به نرم‌افزارهای DCC و موتورهای بازی، با پشتیبانی از فرمت EXR با عمق 32 بیتی، خروجی بگیرند.

سیستم رودخانه‌های جدید در World Creator 2024.1

ویژگی اصلی جدید در World Creator 2024.1، سیستم جدید رودخانه‌ها است. همانطور که از نام آن پیداست، این سیستم دره‌های رودخانه‌ای را بر روی زمین حکاکی می‌کند و کاربران می‌توانند رودخانه‌ها را به صورت خودکار، از نقاط منبع قرار داده شده با دست، یا از ابتدا برای کنترل بیشتر ایجاد کنند.

عرض، عمق و پیچ و خم رودخانه توسط شیب زمین در هر نقطه از طول آن و همچنین پارامترهای جریان که میزان عبور آب را کنترل می کنند، تعیین می شود. همچنین کاربران می توانند با پارامترهایی برای کنترل شکل رودخانه و دره و تنظیمات کلی برای کنترل شاخه شدن، تشکیل دریاچه و سطح دریا، نتایج را اصلاح کنند.

World Creator 2024

سایر تغییرات: لایه‌های چند ضلعی، فیلترهای جدید و به‌روزرسانی عملکرد

تغییرات کلیدی دیگر شامل بازگشت «لایه‌های چند ضلعی» برای ایجاد مناطق برجسته یا مسطح سفارشی در زمین است. این ویژگی قبلاً در World Creator 2 در دسترس بود، جایی که به عنوان «لایه‌های شکل» شناخته می‌شد. همچنین سه فیلتر جدید، «شش ضلعی»، «فشرده سازی» و «لایه‌های سنگی» وجود دارد. از نظر فنی، عملکرد بهبود یافته است و برای کاربران پردازنده‌های گرافیکی غیر NVIDIA، رفع مشکل برای «تمام مشکلات AMD» انجام شده است. «ابزار پل» – پلاگین‌های ادغام برای برنامه‌های سه بعدی مانند اتودسک مایا نیز به‌روزرسانی شده‌اند و یک پلاگین جدید برای Blender 4.1 وجود دارد. شرکت BiteTheBytes لاگ تغییرات خود را در درگاه مشتری خود قرار می‌دهد، بنابراین شما فقط در صورتی که کاربر موجود باشید می‌توانید آنها را مشاهده کنید، اما می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های جدید در «مستندات آنلاین» پیدا کنید.

در دسترس بودن و سیستم مورد نیاز

سازگاری و مجوز World Creator 2024.1

  • سیستم عامل پشتیبانی شده: فقط Windows 7 به بالاتر
  • پلاگین‌های ادغام:
    • Blender 2.93 به بالاتر
    • Cinema 4D R25 به بالاتر
    • Houdini 19.0 به بالاتر
    • Unity 2022 به بالاتر
    • Unreal Engine 4.26 به بالاتر
  • مجوز:
    • دائمی حرفه‌ای: ۲۸۹ دلار
    • شرکت (بالای ۵ کارمند): ۲۴۸۹ دلار
    • اجاره شرکتی: ۱,۲۸۹ دلار در سال

برای جزئیات بیشتر، به مستندات آنلاین World Creator مراجعه کنید.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

دوره آموزش آنلاین

انیمیشن سازی سه بعدی با نرم افزار مایا

دوره آموزش انیمیشن‌سازی سه بعدی با نرم‌افزار مایا، یک دوره آموزشی جامع است که به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و به هنرجویان کمک می‌کند تا اصول و تکنیک‌های انیمیشن سه بعدی را با استفاده از نرم‌افزار مایا بیاموزند

مقاله های مرتبط با این موضوع

پیشنهاد می کنیم جهت افزایش سطح دانش در انیمیشن، سایر مقاله های سایت پرشین انیمیشن را هم مطالعه نمایید

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر این مقاله را دوست داشتید از شما درخواست میکنم آن را به اشتراک بگذارید.

نوشته قبلی

درباره پلتفرم Skybox AI

نوشته بعدی

ویژگی های جدید فتوشاپ Photoshop 25.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری